آنچه باید دانست!


گوگل از راه‌اندازی آتی به‌روزرسانی الگوریتمی جدید به نام «به‌روزرسانی محتوای مفید» خبر داده است. در اینجا چیزی است که شما باید در مورد آن بدانید و تأثیراتی که باید انتظار داشته باشید.

Google “به روز رسانی محتوای مفید”: چیست؟

این در مورد یک است به روز رسانی الگوریتمی جدید گوگل در 18 آگوست 2022 اعلام شد که می شنود پاداش بهتر برای محتوای مفید، نوشته شده برای کاربران اینترنت، و برعکس، محتوای نوشته شده برای موتورهای جستجو را فقط در نتایج جستجوی ارگانیک تنزل دهید.

این به‌روزرسانی جدید ابتدا در تمام نتایج جستجوی انگلیسی منتشر می‌شود. از 22 آگوست 2022.

استقرار کامل طبق معمول حدود 2 هفته طول خواهد کشید. سپس گوگل می خواهد زبان های دیگر از جمله فرانسوی را به تدریج هدف قرار دهد.

هدف اصلی از به روز رسانی محتوای مفید گوگل چیست؟

«به‌روزرسانی محتوای مفید با هدف پاداش بهتر به محتوایی است که بازدیدکنندگان احساس می‌کنند تجربه رضایت‌بخشی داشته‌اند، در حالی که محتوایی که انتظارات بازدیدکنندگان را برآورده نمی‌کند، عملکرد خوبی نخواهد داشت. »

گوگل

گوگل از چه معیاری برای ارزیابی میزان رضایت کاربر از محتوا استفاده می کند؟

گوگل طبق معمول به طور واضح در مورد عملکرد الگوریتم جدید خود که به ارزیابی سطح سودمندی محتوا برای کاربران اینترنت اختصاص داده شده است، اطلاع رسانی نکرده است، اما سیگنال های بسیاری نشان می دهد که موتور از بخشی از داده ها استفاده خواهد کرد. دفع آن، مربوط به تجربه کاربر.

در اینجا یک نمای کلی از داده هایی است که او از طریق کروم، گوگل آنالیتیکس، استفاده از موتور جستجوی خود به آنها دسترسی دارد و می تواند به عنوان بخشی از این به روز رسانی جدید استفاده شود:

  • میانگین زمان صرف شده در یک صفحه وب؛
  • نرخ pogostiking (تعداد کاربران اینترنتی که پس از کلیک بر روی یک نتیجه به صفحه نتایج باز می گردند)؛
  • نرخ پرش؛
  • تعداد کاربران اینترنتی که جستجوی مشابه مورد قبلی را برای به دست آوردن اطلاعات مورد نظر خود انجام می دهند و آنها را از طریق اولین جستجو یا پیمایش در مقالات بازدید شده به دست نیاورده اند.

به روز رسانی محتوا در عمل چگونه کار خواهد کرد؟

  • این یک سیگنال جدید در سراسر سایت است (که یک سایت را به طور کامل تجزیه و تحلیل می کند).
  • الگوریتم به طور خودکار محتوایی را که به نظر می رسد ارزش کمی دارد، ارزش افزوده پایینی دارد یا برای جستجوگران مفید نیست شناسایی می کند.
  • هر محتوایی، نه فقط محتوای غیرضروری، در سایت‌هایی که به طور کلی دارای مقدار نسبتاً بالایی از محتوای غیرضروری هستند، با این فرض که محتوای دیگری در جای دیگری از وب وجود دارد که به بهترین شکل نمایش داده می‌شود، کمتر در نتایج جستجو عملکرد خوبی دارد.
  • حذف محتوای غیر ضروری ممکن است رتبه بندی محتوای دیگر شما را بهبود بخشد.
  • اگرچه سیستم به طور مداوم سایت‌ها را ارزیابی می‌کند، سایت‌هایی که توسط Google به عنوان سایت‌هایی با محتوای بیش از حد بی‌مفید واجد شرایط هستند، برای چندین ماه قبل از ارزیابی مجدد احتمالی امتیاز کیفی آن‌ها تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.
  • کل فرآیند صلاحیت کاملاً خودکار خواهد بود (از طریق یادگیری ماشینی): بنابراین هیچ بحثی در مورد اقدام دستی یا جریمه برای ارسال هرزنامه وجود نخواهد داشت.
  • محتوای واجد شرایط مفید برای کاربران اینترنت در سایت‌هایی که عموماً به عنوان انتشار محتوای کم استفاده برای کاربران اینترنت واجد شرایط هستند، همیشه می‌توانند در نتایج جستجو به خوبی قرار بگیرند، اگر Google این موارد را مرتبط بداند.
  • سایت‌هایی که سطح بالایی از محتوای بی‌فایده دارند، منطقاً در نتایج جستجو (حتی برای محتوای دیگرشان) تأثیر منفی بیشتری نسبت به سایت‌هایی با سطح کلی محتوای طبقه‌بندی شده به‌عنوان کم‌اهمیت خواهند داشت.

محتوای مفید برای کاربران اینترنت از نظر گوگل چیست؟

به گفته گوگل، تمام محتوا باید ابتدا برای کاربران اینترنت نوشته شود و نه برای موتورهای جستجو.

برای ارزیابی استراتژی تولید محتوای فعلی شما، گوگل یک سری سوالات خودارزیابی را به اشتراک گذاشته است.

به گفته موتور جستجو، اگر به چند یا همه سؤالات زیر پاسخ «بله» بدهید، نشانه آن است که بیشتر برای کاربران اینترنت می نویسید تا برای موتورهای جستجو:

  • اگر بازدیدکنندگان منظم سایت یا اهداف کسب و کار شما محتوای شما را مشاهده کنند، آیا اگر آن را بدون بررسی نتایج جستجو کشف کنند، مفید خواهد بود؟
  • آیا محتوای شما به وضوح تخصص واقعی و دانش عمیق را نشان می دهد (مثلاً تخصص ناشی از استفاده از یک محصول یا خدمات یا بازدید از یک مکان)؟
  • آیا سایت شما هدف یا هدف اصلی دارد؟
  • آیا پس از خواندن مطالب شما، خواننده احساس می کند که به اندازه کافی در مورد موضوعی یاد گرفته است تا به او در رسیدن به هدف کمک کند؟
  • آیا خواننده محتوای شما احساس می کند که تجربه رضایت بخشی داشته است؟
  • آیا توصیه های گوگل در مورد به روز رسانی الگوریتم اصلی و به روز رسانی بررسی محصول را در نظر دارید؟

نشانه هایی که نشان می دهد بیشتر برای موتورهای جستجو می نویسید و از نظر گوگل برای کاربران کافی نیست چیست؟

در پست وبلاگ خود که به روز رسانی را اعلام کرد، گوگل یک سری سوالات را به اشتراک گذاشته است که مدیران وب‌سایت‌ها و سئوکارها می‌توانند از خود بپرسند تا ریسک تحت تاثیر قرار گرفتن خود را ارزیابی کنند. یا نه با این به روز رسانی جدید در مورد مفید بودن محتوا.

پاسخ “بله” به چندین یا همه این سؤالات برای Google نشانه این است که شما بیشتر برای موتور جستجو می نویسید تا برای کاربر اینترنت:

  • آیا محتوا در درجه اول برای جذب جستجوگران از موتورهای جستجو است نه اینکه برای انسان نوشته شود؟
  • آیا محتوای زیادی در مورد موضوعات مختلف تولید می کنید به این امید که برخی از آنها در نتایج جستجو عملکرد خوبی داشته باشند؟
  • آیا از اتوماسیون گسترده برای تولید محتوا در بسیاری از موضوعات استفاده می کنید؟
  • آیا بیشتر حرف های دیگران را خلاصه می کنید بدون اینکه ارزش زیادی به آن اضافه کنید؟
  • آیا در مورد موضوعاتی می نویسید فقط به این دلیل که به نظر می رسد روند دارند و نه به این دلیل که در غیر این صورت در مورد آنها برای مخاطبان فعلی خود می نویسید؟
  • آیا محتوای شما باعث می شود خوانندگان احساس کنند که باید دوباره برای اطلاعات بهتر از منابع دیگر جستجو کنند؟
  • آیا وقتی محتوا می نویسید، تعداد کلمات مورد نظر را برای خود تعیین می کنید زیرا شنیده اید، خوانده اید (یا از یک ابزار شخص ثالث دریافت کرده اید) که Google تعداد کلمات ترجیحی برای آن موضوع دارد؟
  • آیا تصمیم گرفته اید بدون داشتن تخصص واقعی، یک جایگاه ویژه را هدف قرار دهید، اما عمدتاً به این دلیل که فکر می کنید می توانید ترافیک را از موتورهای جستجو دریافت کنید؟
  • آیا محتوای شما قول پاسخ به سؤالی را می دهد که در واقع پاسخی ندارد، مثلاً پیشنهاد می کند تاریخ انتشار یک محصول، فیلم یا برنامه تلویزیونی وجود داشته باشد در حالی که پاسخی ندارد؟ به طور رسمی تأیید نشده است؟

منبع





منبع