
بروزرسانی: 09 اردیبهشت 1404
آیا اینستاگرام کپی کردن TikTok را متوقف می کند؟ (فید خبری، الگوریتم و...)
عناصر بحث برانگیز
چه ویژگی هایی در بین کاربران اینستاگرام بحث برانگیز است؟
ویژگی ها (هم) الهام گرفته از TikTok؟
تابع بحث برانگیز اصلی است فید خبری تمام صفحه. انجام بیشتر مشکل است با الهام از TikTok در حال حاضر. البته، با وجود این قسمت تمام صفحه، ما همچنان به یافتن عکس های «کلاسیک» در آنجا ادامه می دادیم، اما می دانیم که هدف این است که محتوای ویدیویی را به حداکثر برسانید.
در واقع، در میان ویژگی های آن، یکی از ویژگی های اینستاگرام وجود دارد که می خواهد به توسعه برای رقابت با TikTok: Reels ادامه دهید. مهم نیست که چگونه آن را تلفظ کنید (انگلیسی یا فرانسوی)، قرقره ها هستند محتوای ویدیویی کوتاهمانند آنچه در TikTok یافت می شود. برای رفتن حتی بیشتر به «الهام»، اینستاگرام ابزارهایی را برای ایجاد ویدیوهای اصلی ارائه می دهد: ویرایش ویدیو، ریمیکس، دوربین دوگانه یا حتی قالب های ویدیویی.
عنصر دیگری که در قلب بحث قرار دارد مربوط به اصلاح الگوریتم که از ظاهر پست ها و قرقره ها مراقبت می کند. اینستاگرام واقعا می خواهد توصیه ها فضای بیشتری را اشغال می کنند در این یکی. معنیش اینه که کاربران به نفع محتوای «توصیه شده»، محتوای کمتری (حتی) از عزیزان خود خواهند دید، که با مراکز مورد علاقه آنها مطابقت دارد.
بازخورد منفی از کاربران و تأثیرگذاران
زمانی که این به روزرسانی در ماه آوریل در حساب توییتر آدام موسری اعلام شد، ما کم و بیش می دانستیم که چه انتظاری داریم. با استقرار به روز رسانی که آغاز شده است، عموم مردم این نسخه جدید را به طور مشخص کشف کردند. حداقل چیزی که می توانیم بگوییم این است بازخورد به طور کلی منفی است. کاربران هستند از اینکه اینستاگرام بیشتر و بیشتر شبیه TikTok به نظر می رسد، ناامید هستم.
ما حتی کاربران را دیده ایم دادخواست ها را شروع کنید. برای مثال @illumitati این پست را منتشر کرد (به پایین مراجعه کنید) و از اینستاگرام درخواست کرد یک گام به عقب بردارد: اینستاگرام را به اینستاگرام برگردانید". این البته دلالت بر الف دارد بازگشت به اصول اولیه اینستاگرام، توسط کتیبه زیر تأیید شده است: تلاش برای TikTok بودن را متوقف کنید، من فقط می خواهم عکس های زیبای دوستانم را ببینم". چیزی که به طور خاص با به روز رسانی الگوریتم کمتر و کمتر آسان می شود. این پست بیشتر شده است 2 میلیون لایک.

ما حتی شاهد واکنش های افراد مشهور بسیار تأثیرگذار مانند کایلی جنر، که کسی نیست جز پر دنبال کننده ترین زن روی پلتفرم (362 میلیون مشترک). او به طور خاص دارد تصویری که درخواست بازگشت از اینستاگرام را در استوری به اشتراک گذاشت. همین مورد در کنار کیم کارداشیان، برای نام بردن از چند مورد.
واکنش اینستاگرام به این بازگشت ها چگونه است؟
تعلیق ویژگی های اعلام شده (فید خبری تمام صفحه)
پست و دادخواستی که از اینستاگرام می خواهد کپی TikTok را متوقف کند به تاریخ 23 ژوئیه، در حالی که اشتراک گذاری استوری کایلی جنر به تاریخ 26 ژوئیه مربوط می شود. از 28 جولای، اینستاگرام تعلیق عرضه به روزرسانی جدید خود را اعلام کرد.
در واقع، در رسانه پلتفرمر، آدام موسری، رئیس اینستاگرام، توضیح داد که آنها "نیاز دارند یک قدم به عقب برگرد و قرار بود در نظر بگیرند" با یک فرمول جدید برگرد«.
با این وجود، وجود دارد هیچ چیز قطعی نیست برای یک لحظه. موسری به وضوح این را توضیح داد این تعلیق دائمی نبود و اینکه آنها بیش از هر چیز به دنبال ایجاد یک سازش کیفی تر بودند. موقت یا در نظر گرفتن واقعی بازخورد کاربر؟ فقط زمان می تواند به ما بگوید. در واقع، با توجه به عزم متا، همه اینها تقریباً اجتناب ناپذیر به نظر می رسد از توسعه تصاعدی TikTok در بازار جلوگیری کنید.
به هر حال، مدیریت اینستاگرام توانست خطراتی را که در صورت توسعه ضعیف متحمل خواهد شد، متوجه شود.
آیا اینستاگرام به الگوریتم "شخصی" تر بازخواهد گشت؟
این مشکلی است که اغلب به ذهن کاربران این شبکه برمی گردد. بین محتوای توصیه شده توسط الگوریتم و محتوای تبلیغاتی، نشریاتی که توسط بستگان آنها ایجاد می شود اغلب در جایگاه دوم قرار می گیرند. این مشاهده ای است که در طول سال ها به تدریج رشد کرده است. با این همه جنجال تقریباً به نقطه بی بازگشتی در این سطح رسیدیم، اما آیا اینستاگرام واقعاً به الگوریتمی برمی گردد که می خواهد شخصی تر و متمرکز بر دایره دوستان باشد؟
احتمالا جواب نه است. اگر صحبت های آدام موسری را در نظر بگیریم در Platformer، محتوای "عمومی" می تواند به کاربران اجازه دهد تا بین آنها پیوند ایجاد کنند. هنوز هم به گفته او اینها محتوایی که یک "اکتشاف" ایجاد می کند منجر شدن تبادلات بین آنها، برای مثال به اشتراک گذاری یک ویدیوی خنده دار. او با توضیح این که اشتراک گذاری عکس های شخصی به جای آن از طریق پیام های خصوصی و داستان ها انجام می شود (و بنابراین کمتر توسط انتشارات).
هر کس با توجه به استفاده خود از این پلتفرم، نظر خود را در مورد دیدگاهی که رئیس اینستاگرام اتخاذ کرده است، بیان می کند.
چرا این رویداد می تواند به عنوان نمونه باشد؟
در واقع، همه اینها ما را به بازتاب کلی تری هدایت می کند: آیا واقعاً مهم است که از یک رقیب برای جلوگیری از گسترش آن در بازار کپی کنیم؟
ما اینجا نیستیم تا یک پاسخ دودویی به این سوال ارائه کنیم، بلکه بیشتر پیشنهاد می کنیم عناصر پاسخ در رابطه با واقعیت ها که پیش روی خود داریم
اگر به چند سال قبل برگردیم، یک استراتژی که قبلاً برای اینستاگرام کار کرده است. وقتی استوری را در بالای فید خبری خود قرار می دهند، پاسخی مستقیم به موفقیت اسنپ چت است. نتیجه در نهایت بسیار خوب بود و امروز استوری های اینستاگرام تا حد زیادی از استوری های اسنپ چت پیشی گرفته اند.
امروز، پیشینی، کمتر کار می کند. توییتر سعی کرد در سال 2021 سهمی از بازار استوری ها را از اینستاگرام بگیرد ناوگان، که باعث شکست بسیار بزرگ شد. با این حال، شبکه با پرنده آبی، بسیار متمرکز بر عکس فوری، همه چیز برای موفقیت با این ویژگی داشت.
بنابراین می توان تعجب کرد که آیا این روش جالبی برای کپی کردن رقابت برای مطابقت با روندها است. گزینه دیگر حفظ جنبه "غیر معمول" آن برای ارائه دقیقاً یک تجربه منحصر به فرد است که با شبکه های دیگر متفاوت است. پاسخ به این سوال دشوار است. دریغ نکنید نظر خود را در مورد این موضوع در نظرات زیر یا در شبکه های اجتماعی ما به اشتراک بگذارید.
منبع