آیا مدیریت نظرات مشتریان جزء ضروری بازاریابی است؟


بیایید گوشه و کنار را کوتاه نکنیم: بله، نظرات، چه از بازخورد مشتریان و چه از طرف متخصصان، مانند وبلاگ ها یا سایت های تخصصی، بخش اساسی بازاریابی هستند. آنها حتی در موقعیت بازاریابی یک شرکت و موفقیت آن جایگاه بسیار مهمی دارند.

بازاریابی دیجیتال avis

مدیریت نظرات مشتریان، ابزار بازاریابی که در سال 2022 نباید نادیده گرفته شود

برای اکثر مشاغل مدرن، نظرات مشتریان برای ایجاد اعتماد بین آنها و مشتریانشان حیاتی است. به عنوان مثال، اگر یک مصرف کننده به دنبال یک سرویس VPN قابل اعتماد باشد، بلافاصله “بررسی های Surfshark” را پیدا می کند، یعنی نظراتی در مورد Surfsharkو نتیجه گیری خود را با در نظر گرفتن تجربیات قبلی سایر کاربران انجام دهند.

بنابراین مدیریت صحیح اینها در بازاریابی بسیار مهم است.

چند دلیل برای این وجود دارد: اول اینکه در زمانی که اطلاعات بلافاصله از طریق تلفن، تبلت یا رایانه در دسترس است و در مقادیر زیاد، نمی‌توان نظرات مشتریان را از دست داد. این یکی از اولین کارهایی است که مشتریان بالقوه انجام خواهند داد: نام شرکت را در یک موتور جستجو تایپ کنید، تا ببینید که آیا دیگران قبل از آنها با آن برخورد کرده‌اند یا خیر، و آیا، چه فکری کرده‌اند.

بازخورد مشتری، دوستی بی گمان بازاریابی محصول و سئو

بسته به مرجع شرکت، عملکرد سئوی آن، نظرات مشتریان ممکن است اولین چیزی باشد که در جستجوی اینترنتی ظاهر می شود. علاقه به مراقبت از مشتریان و روابط با مشتری خود!

اگر این ضرب المثل می گوید که “اولین برداشت همیشه درست است”، بیهوده نیست: در واقع، یک مشتری بالقوه که فوراً با تعداد زیادی نظرات منفی روبرو می شود، بسیار کمتر از مشتری که از طریق مثبت به آنها اطمینان می دهد، سرمایه گذاری می کند. بررسی ها همین امر در مورد محصولاتی که توسط وبلاگ ها یا وب سایت های تخصصی مورد بررسی قرار می گیرند نیز صدق می کند، همانطور که ما به طور خاص در مورد فناوری می یابیم.

مدیریت صحیح بررسی، یک ضرورت در عصر دیجیتال

و مرور موفقیت، بدیهی است که شهرت مثبت را تضمین می کند، و بنابراین، بازاریابی بسیار آسان تر از زمانی است که لازم باشد، علاوه بر استراتژی تجاری، از خود در برابر نظرات ناراضی دفاع کنید!
خوشبختانه، تعدادی ابزار برای ردیابی انواع مختلف وجود دارد مرور، میزان رضایت، بازخورد کاربران یا مقالات تخصصی را اندازه گیری کنید. از جمله آنها، شاخص های ترافیک کلاسیک در وب سایت شما، یا بهینه سازی سئوی شما، به منظور آوردن مشتریان بیشتر به صفحه شما.

برخی از وب‌سایت‌های خارجی امکان جمع‌آوری نظرات مشتریان و مشاهده مستقیم آن‌ها را فراهم می‌کنند و در نتیجه جستجوی کاربران اینترنت را تسهیل می‌کنند. با متمرکز کردن نظرات، سایت یک چشم انداز فوری و جهانی از شهرت یک برند یا یک شرکت به مصرف کننده ارائه می دهد. آنها همچنین امکان تجسم انتظارات و سؤالات مصرف کنندگان، خواسته ها و عادات مصرفی آنها را فراهم می کنند.

بازخورد مشتری، بعد انسانی برای برجسته کردن

اما مهمتر از همه، ما نباید از بعد انسانی در مدیریت نقدها به عنوان یک ابزار بازاریابی غافل شویم: برندی که برای پاسخ دادن به نظرات، اعم از منفی و مثبت، زمان می‌گذارد، خود را به عنوان برندی که گوش می‌دهد، قابل اعتماد است و می‌دهد، قرار می‌دهد. علاقه به مصرف کنندگان آن علاوه بر این، نمایش نظرات مشتریان در صفحه خود باعث طولانی شدن محتوا می شود و سایت را از نظر مکانیکی در موتورهای جستجو “ارزش بیشتری” می کند. دایره ای با فضیلت که دید بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد! برای فعال بودن، امکان راه اندازی نظرسنجی های رضایت مشتری، به منظور جمع آوری مستقیم بازخورد و استفاده از آن وجود دارد.

شما مایل به دریافت هستید بهترین مقالات ما ?

(در هر زمان می توانید اشتراک خود را لغو کنید.)

این بررسی ها بنابراین واقعاً یک نکته کلیدی در بازاریابی هستند: آنها ویترین اصلی شرکت هستند، حتی قبل از صفحه اصلی اینترنت، حتی قبل از تبلیغات شفاهی بین فردی.

بنابراین، این به شرکت ها بستگی دارد که از آنها استفاده کنند و نظرات مشتریان خود را به یک دارایی بازاریابی تبدیل کنند: مانند فیلم های نمایش داده شده که نظرات تحسین برانگیز منتقدان را بر روی پوسترهای خود چاپ می کنند تا مردم تمایل داشته باشند که بیایند و آنها را ببینند، برخی از برندها از آنها استفاده می کنند. نظرات مثبت مشتریان به عنوان صدایی در کمپین های ایمیلی، صفحات فرود، رسانه های ارتباطی و تبلیغاتی آنها و غیره.

در حالی که همه برندها نمی‌توانند از این تکنیک استفاده کنند، اما می‌توانند از بازخورد مشتری و حرفه‌ای به‌عنوان فرصت‌های تنظیم مجدد استفاده کنند: بسته به بررسی‌های به‌دست‌آمده، هدف‌گیری مجدد مخاطبان، اصلاح کمپین‌های خارجی‌شان آسان‌تر می‌شود، به طور خلاصه، آنها ابزاری را برای تیز کردن ابزارهای دیگر ارائه می‌کنند. !

استفاده هوشمندانه از بازخورد مشتری، تضمین صحت

در هر صورت، بازخورد مشتری لزوماً یک ابزار بازاریابی است اگر بدانید چگونه از آن به درستی استفاده کنید: آنها لزوماً اعتماد بیشتری را به مصرف کنندگان بالقوه القا می کنند، زیرا آنها از یک مخاطب “معمولی”، مانند آنها، ظاهراً بی طرف هستند. همچنین با نمایش نمره رضایت کلی آنها در غواصان از ارتباط پشتیبانی می کند، برندها همدلی و اعتماد مستقیم بیشتری را تضمین می کنند. بنابراین، نظرات مشتریان ابزار بازاریابی مهمی برای اثبات یا توسعه تصویر برند است.

استفاده از نظرات مشتریان به عنوان یک دارایی بازاریابی به جای نادیده گرفتن آنها، مزایای بسیاری را به همراه دارد: کاهش نرخ خروج (و در نتیجه افزایش نرخ تبدیل)، بهبود ارجاع و سئو، افزایش ترافیک ارگانیک … ابزارهای زیادی که برای موقعیت برند آن مفید است. ، آن را متمایز کند، آن را از دیگران متمایز کند.

مدیریت نظرات مشتریان به عنوان یک ابزار بازاریابی: در نتیجه

همه سطوح شرکت را می توان تحت تأثیر بازخورد مشتری قرار داد: چه در سطح فروش، جایی که به عنوان یک ابزار داخلی برای تغییر موقعیت استراتژی خود عمل می کند، یا در سطح فروش، با استفاده از رضایت به عنوان اثبات کیفیت. حتی در سطح اول، یعنی مختصر و ایجاد یک محصول جدید. در واقع، بازخورد یک محصول از قبل موجود را می توان برای تعریف اینکه چه چیزی در هنگام فکر کردن به محصول بعدی تفاوت ایجاد می کند، استفاده می شود.

بنابراین هنگام اجرای استراتژی بازاریابی نباید از «مدیریت بررسی» یا مدیریت بازخورد مشتری به زبان فرانسوی غافل شد. وفاداری، ارتباط توسط اصالت و شفافیت، ایجاد و طراحی داخلی … همه بخش ها و تمام سطوح بازاریابی از استفاده هوشمندانه از بازخورد مشتری بهره می برند.

شما فقط باید بدانید که چگونه از آن استفاده کنید و مدیریت بازخورد مشتری به یک ابزار بازاریابی قدرتمند تبدیل می شود!

این مقاله توسط یک مهمان به عنوان بخشی از یک مشارکت حمایت شده ارسال شده است

شما مایل به دریافت هستید بهترین مقالات ما ?

(در هر زمان می توانید اشتراک خود را لغو کنید.)




منبع