آیا مشهور بودن به دریافت پشتیبانی سئو از گوگل کمک می کند؟


من این تاپیک رو دیدم ماستودون جایی که هم جان مولر و هم دنی سالیوان از گوگل به تیم بری اسطوره اینترنت در مورد برخی از مشکلات سئو که در جستجوی گوگل داشت کمک می کردند. بله، او دو کارمند گوگل را به او کمک کرد، که نادر است، اما قبلاً اتفاق افتاده است.

تیم بری معروف است، خوب، معروف اینترنتی، او یک ویکیپدیا نوشته‌ای که می‌گوید، «تیموتی ویلیام بری (متولد ۲۱ ژوئن ۱۹۵۵) یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار، فعال محیط‌زیست، فعال سیاسی و یکی از نویسندگان مشترک مشخصات XML است. او از دسامبر ۲۰۱۴ تا می ۲۰۲۰ برای خدمات وب آمازون کار می‌کرد. زمانی که او به دلیل نگرانی در مورد خاتمه دادن به افشاگران استعفا داد. قبلاً توسط Google، Sun Microsystems و Digital Equipment Corporation (DEC) استخدام شده بود. بری همچنین چندین شرکت نوپا مانند Antarctica Systems را تأسیس کرده یا در بنیانگذاران آن مشارکت داشته است.”

بنابراین وقتی یک فرد مشهور اینترنتی از گوگل شکایت می کند – گوگل متوجه می شود، خوب، فکر می کنم دنی سالیوان حداقل متوجه می شود.

تیم نوشت:

من قبلاً گزارش داده ام که گوگل حافظه خود را از دست می دهد – ببینید https://www.tbray.org/ongoing/When/201x/2018/01/15/Google-is-losing-its-memory

داره بدتر میشه من در اوایل سال جاری به دنبال یک وبلاگ بودم که در آن به تصادف دوچرخه‌ای که داشتم اشاره کردم و به یاد آوردم که کلاه ایمنی Bontrager (توصیه BTW) به سر می‌گذاشتم، بنابراین «bontrager» را از طریق آن جستجو کردم.

سایت bontrager:tbray.org

و گوگل نمی تواند آن را پیدا کند. DuckDuckGo و Bing می توانند دقیقاً با همان رشته.

جستجو برای گوگل اهمیت داشت.

بنابراین دنی و جان وارد عمل شدند تا به برخی از مشکلات سئوی سایت کمک کنند و همچنین گفتند که بازخورد را برای تیم های مناسب در جستجوی Google ارسال خواهند کرد.

دنی ابتدا وارد شد و متوجه آن شد و نوشت: “اگر مثالی دارید که می‌خواهید در آینده به اشتراک بگذارید، خوشحال می‌شوید نگاه کنید. این با این تفاوت است که ما صفحه‌ای را ایندکس نکرده‌ایم – @timbray می‌بینم @johnmu به شما پاسخ داد ممکن است در این مورد ما را به هم بزند”

جان پس از آن کمی حفاری کرد و مسائلی پیدا کرد، گفت:

سلام تیم، من با افراد جستجوگر در گوگل کار می کنم. من نگاهی سریع به اینجا انداختم و یادداشتی را به صورت داخلی ارسال خواهم کرد.

برای تعقیب و گریز، اتفاقی که در اینجا افتاد این است که ما از سایت شما در حالی که در حال هدایت به مقاله E-Bike شما بود، ایندکس کردیم، بنابراین آن محتوا را در URL “potd” نمایه کردیم. سپس، محتویات “potd” تغییر کرد (من فرض می کنم این در طراحی است)، و ما آن را ایندکس کردیم و محتوای دوچرخه الکترونیکی را از دست دادیم.

چند راه برای رفع این مشکل وجود دارد:

– گوگل فقط می تواند آن را کشف کند و به تنهایی با آن مقابله کند. من این را منتقل کردم تا بتوانیم سیستم ها را بهبود ببخشیم، اما این یک مورد عجیب و غریب است، imo.

– URL “potd” را با robots.txt مسدود کنید تا نتواند توسط موتورهای جستجو انتخاب شود.

– از حاشیه نویسی پیوند-rel-کانونیکال در صفحات جداگانه استفاده کنید تا گوگل احتمال بیشتری برای انتخاب آن URL ها داشته باشد.

اگر نمونه‌هایی از دو مورد آخر را می‌خواهید، خوشحال می‌شوید که برخی از آنها را کشف کنید.

او سپس در مورد برخی از سوالات سئو با تیم کمی صحبت کرد که بررسی همه آنها برای ما نیز مفید است. در اینجا برخی از این پاسخ ها آمده است:

ما به طور کلی فایل robots.txt را تقریباً یک بار در روز انتخاب می کنیم (کمی به سایت بستگی دارد، اما از آنجایی که یک فایل ثابت است، سعی می کنیم آن را کش کنیم تا بار روی سرور کاهش یابد). حدس من این است که “فردا” (بسته به منطقه زمانی :-))، خزیدن آن متوقف خواهد شد.

با نمایه سازی آن URL در مقابل مقاله، من گمان می کنم که سیستم ها متوجه شوند که نیاز به ارزیابی مجدد وضعیت دارند، بیشتر طول می کشد (حدس می زنم یک هفته یا بیشتر، اما نمی توان گفت).

وقتی سیستم‌های ما فکر می‌کنند که قبلاً محتوا را فقط در یک URL دیگر دیده‌اند (تکراری‌های زیادی در وب وجود دارد) ممکن است دشوار شود.

به‌طور کلی، به ندرت پیش می‌آید که همه چیز را از یک وب‌سایت ایندکس کنیم. این می تواند منجر به ایندکس نشدن حتی صفحاتی شود که از صفحه اصلی پیوند نزدیک دارند. من نمی خواهم این انتظار را داشته باشم که یک سایت از نظر فنی تمیز همیشه همه چیز را در جستجو داشته باشد، زیرا تقریباً هرگز اینطور نیست.

دنی همچنین به چند سوال کلی در مورد نحوه عملکرد جستجوی گوگل در آن رشته پاسخ داد:

نه، ما محتوای قدیمی‌تر را در اولویت قرار نمی‌دهیم (و این پست از آوریل 2022 “قدیمی” هم نبود). سعی می کنیم تا جایی که می توانیم محتوای مفید را به نمایش بگذاریم. در این مورد خاص، احتمالاً نمایه سازی به دلایل فنی از کار افتاده است.

ما صفحات را ایندکس می کنیم. قدیمی و جدید. ما همچنین صفحات را رتبه بندی می کنیم. قدیمی و جدید. گاهی اوقات، می‌تواند به رتبه‌بندی صفحاتی که تازه‌تر هستند، کمک کند، مثلاً اگر مشکلی در جریان است. من فکر می کنم که به طور کلی منطقی است. این بیشتر توضیح می دهد که چگونه #جستجوی #Google از تازگی در رتبه بندی استفاده می کند.

من معتقدم وقتی شخصی که در اینترنت مشهور است، بیشتر دنبال می شود و به صورت آنلاین بیشتر مورد احترام قرار می گیرد، از جستجوی گوگل شکایت می کند، توجه گوگل را بیشتر از یک فرد معمولی به خود جلب می کند. اما در عین حال منطقی است، زیرا دیگران نیز بیشتر آنها را دنبال می‌کنند و گوگل، حداقل از منظر روابط عمومی، می‌خواهد قبل از اینکه شخصی مثل من آن را بنویسد، به این نگرانی‌ها بپردازد. به علاوه، من فکر می‌کنم دنی فقط تیم را دنبال می‌کند، بنابراین احتمالاً او به هر حال آن را اینطور می‌دید.

اما بله، مشهور بودن در اینترنت در مورد دریافت پشتیبانی از گوگل با سوالات سئو ضرری ندارد. این بدان معنا نیست که گوگل دکمه ای را فشار می دهد تا به طور جادویی رتبه سایت تیم را بهتر کند، اتفاقا…

بحث انجمن در ماستودون.



منبع