آیا می دانید چرا “چرا” سایمون سینک می تواند برای تصویر برند شما مفید باشد؟ (دایره طلایی)

به گفته سایمون سینک، “چرا” به این اشاره دارد سوال اساسی انگیزه و جهت در زمینه کسب و کار و رهبری.

قبل از ترک…

بنابراین، آیا شما متقاعد شده اید؟

برای هرگونه سوال در رابطه با این مقاله، از قسمت “نظرات” برای ارسال نظرات خود برای ما دریغ نکنید، ما در اسرع وقت به شما (با کمال میل) پاسخ خواهیم داد.

چرا «چرا» برای تصویر برند شما مفید است؟

در اینجا یک جدول کوچک وجود دارد که دلایل اصلی مفید بودن شروع از “چرا” برای تصویر برند شما را خلاصه می کند:

ارتباط عاطفی ایجاد کنید “چرا” بیان دلیل وجودی، ماموریت و ارزش های اساسی شماست. با برقراری ارتباط واقعی و متقاعد کننده با “چرا” خود، شما ارتباط عاطفی با مخاطب خود ایجاد کنید. مشتریان تمایل بیشتری به حمایت و تعامل با برندهایی دارند که ارزش‌هایشان را به اشتراک می‌گذارند و هدف عمیق‌تری نسبت به فروش محصولات یا خدمات دارند.
تمایز رقابتی “چرا” به شما اجازه می دهد خود را از رقبای خود متمایز کنید. با تاکید بر ماموریت و دلیل وجودی خود، هویت منحصر به فردی برای برند خود ایجاد می کنید. این به شما کمک می کند در بازار متمایز شوید و جلب توجه مصرف کنندگان که به دنبال کسب و کارهایی هستند که با باورها و آرزوهایشان مطابقت داشته باشد.
ايجاد كردن اعتماد و وفاداری “چرا” معتبر و واضح ارتباط برقرار می کند، اعتماد مخاطبان شما را ایجاد می کند. هنگامی که مصرف کنندگان انگیزه های عمیق شما را درک می کنند و می بینند که شما واقعاً متعهد به دستیابی به آنها هستید، آنها بیشتر به شما اعتماد می کنند و به برند شما وفادار می شوند. و احتمالاً قبلاً این را می‌دانید: اعتماد یک عنصر کلیدی در ایجاد تصویر برند قوی و ماندگار است.
الهام بخش کارکنان “چرا” فقط مربوط به مصرف کنندگان نیست، بلکه در مورد آنها نیز هست برای کارمندان شما نیز مهم است. با به اشتراک گذاشتن “چرا” خود با تیم خود، به آنها انگیزه و الهام می دهید. کارکنانی که رسالت شرکت خود را درک می کنند و احساس می کنند به هدف بزرگتری متصل هستند، درگیرتر، سازنده تر و وفادارتر به سازمان خود هستند.
جذب شرکا و سرمایه گذار “چرا” قانع کننده همچنین می تواند شرکای تجاری و سرمایه گذارانی را که دیدگاه شما را به اشتراک می گذارند جذب کند. شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران اغلب جذب برندهایی با مأموریت مشخص و ارزش‌های همسو می‌شوند. “چرا” شما می تواند یک را بازی کند نقش کلیدی در ایجاد مشارکت های استراتژیک و تامین منابع مالی.

“دایره طلایی” نظریه ای است که توضیح می دهد که چگونه شرکت های بزرگ و رهبران بزرگ با دیگران ارتباط برقرار می کنند و الهام می گیرند. از سه دایره متحدالمرکز تشکیل شده است: “چرا”، “چگونه” و “چه”.

  • « چرا نشان دهنده دلیل، علت یا باور اساسی است که یک شخص یا سازمان را برمی انگیزد. بر مسئله اساسی معنا و رسالت تمرکز دارد. به گفته سینک، شرکت‌ها و رهبرانی که با «چرا» شروع می‌کنند، می‌توانند الهام‌بخش دیگران باشند، تعامل ایجاد کنند و روابط قابل اعتمادی ایجاد کنند.
  • « چگونه نشان دهنده اقدامات، استراتژی ها و فرآیندهای مورد استفاده برای دستیابی به “چرا” است. اصول و روش های خاصی را که سازمان برای دستیابی به اهداف خود از آنها استفاده می کند، تشریح می کند.
  • « چی نشان دهنده محصولات، خدمات یا نتایج ملموس یک سازمان است. این مربوط به کاری است که سازمان در واقع انجام می دهد.

(در هر زمان می توانید اشتراک خود را لغو کنید.)




منبع

آیا تا به حال به اهمیت “چرا” در توسعه تصویر برند خود فکر کرده اید؟ نه؟ خوب، شما باید! در این مقاله، مفهوم Simon Sinek از “چرا” و تأثیر قابل توجه آن بر درک و موفقیت یک شرکت را به طور عمیق بررسی می کنیم. با فرو رفتن در مدل دایره طلایی، متوجه خواهید شد که چگونه این رویکرد می تواند با تقویت ارتباط عاطفی با مخاطبان و ایجاد تمایز رقابتی، به برند شما کمک کند.

“چرا” از نظر سیمون سینک چیست؟

اگر این مقاله در روش “چرا” که توسط سایمون سینک توسعه یافته است شما آن را دوست داشتید، از اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاری آن دریغ نکنید در خبرنامه دیجیتال ما مشترک شوید برای دریافت مقالات بعدی ما

برعکس، موفق ترین شرکت ها آنهایی هستند که بر اساس “چرا” ارتباط برقرار می کنند. به سمت “چه”، برجسته کردن چشم انداز، ماموریت و ارزش های اساسی آنها. این رویکرد به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از نظر عاطفی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و تعامل و وفاداری را القا کنند.

شما مایل به دریافت هستید بهترین مقالات ما ?

ما همچنین در لینکدین، توییتر، فیس بوک و یوتیوب فعال هستیم.

سینک نویسنده، سخنران و مشاور رهبری است که مفهوم “دایره طلایی” را در کتاب خود با عنوان “شروع با چرا” رایج کرد.

به گفته سینک، بسیاری از سازمان‌ها از «چی» به «چرا» ارتباط برقرار می‌کنند و بر ویژگی‌های محصولات یا خدمات خود تأکید می‌کنند تا دلیلی که آنها را ارائه می‌کنند. و به گفته خودش اشتباه است!

همچنین می توانید بهترین مقالات ما را از طریق فید RSS ما دنبال کنید: (فقط آن را در فیدخوان RSS مورد علاقه خود (مثلاً Feedly) قرار دهید).