به نظر میرسد که گوگل ممکن است یک بهروزرسانی الگوریتم رتبهبندی موتور جستجوی دیگر را تنها یک روز پس از آخرین بهروزرسانی هرزنامه اکتبر ۲۰۲۲ پیادهسازی کرده باشد. در 22 اکتبر 2022، بسیاری از متخصصان سئو متوجه نوسانات بزرگ در رتبه بندی جستجو شدند. گزارش شده توسط SERoundtable.
در آن مرحله، این صرفاً یک حدس و گمان است، زیرا هیچ اطلاعیه رسمی وجود نداشته است و در فهرست ذکر نشده است. وب سایت مرکزی جستجوی گوگل. بنابراین اگر بهروزرسانی نیست، دلیل احتمالی این تغییرات در رتبهبندی گوگل که مدیران وب با آن مواجه میشوند، چیست؟
بری سوارتز از SERoundtable گفت: گمانهزنیهایی وجود دارد مبنی بر اینکه بهروزرسانی هرزنامه Google به طور کامل در زمان اعلام تکمیل منتشر نشده است.
دلیل دیگر میتواند این باشد که ابزارهای مورد استفاده برای ردیابی رتبهبندی کمی تأخیر داشتند و بهطور دقیق در گزارشها منعکس نمیشدند، یا شاید تأثیرات بهروزرسانی هرزنامهها واقعاً یک روز پس از تکمیل احساس میشد.
بهروزرسانی هرزنامه اکتبر 2022، که در 18 اکتبر 2022 اعلام شد، تنها چهار روز طول کشید تا تکمیل شود و به صورت جهانی به همه زبانها منتشر شد. هدف اصلی آن هدف قرار دادن سایت های فیشینگ است که به دنبال بازیابی اطلاعات حساس کاربران یا پیاده سازی بدافزار هستند.
بیشتر سایت ها نباید نگرانی زیادی در مورد آن داشته باشند. با این حال، اگر در مورد امنیت سایت خود نگران هستید، ممکن است بخواهید نگاهی به افزایش این اقدامات امنیتی بیندازید، زیرا می تواند رتبه شما را کاهش دهد یا منجر به فهرست زدایی صفحات خاص شود.
بدون توجه به دلیل، این گزارش های رتبه بندی باعث ایجاد سردرگمی در بین سئوکاران شده است، و ما هنوز در حال تعیین علت واقعی گزارش ها در آخر هفته گذشته هستیم.
اخبار سئو بیشتر که می توانید استفاده کنید
Google Universal Analytics 360 Sunset تا سال 2024 به تعویق افتاد: بازاریابان سازمانی اکنون می توانند از یک سال دیگر از Google Universal Analytics 360 لذت ببرند، زیرا غروب خورشید به سال 2024 کشیده شده است. در ابتدا، تاریخ برای 1 اکتبر 2023 تعیین شده بود، اما Google تصمیم گرفته است که این مهلت را تمدید کند تا به کاربران اجازه دهد یک انتقال ساده را انجام دهند. به Google Analytics 4 (GA4) تا 1 ژوئیه 2024. همچنین به Google زمان بیشتری برای تنظیم GA4 برای سازگاری با شرکت ها می دهد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که ویژگی های Universal Analytics همچنان در 1 ژوئیه 2023 غروب خواهند کرد. کاربران Analytics 360 همچنین می توانند انتظار کاهش تجربه کاربری را از هم اکنون تا غروب آفتاب داشته باشند، بنابراین هر چه زودتر به GA4 بروید، بهتر است. گوگل همچنین برخی از ویژگیهای جدید هیجانانگیز را اعلام کرد که در سال 2023 راهاندازی میشوند. این ویژگیها شامل انتقال خودکار، مدلسازی رفتاری، گروهبندی کانال سفارشی و ادغام مدیریت کمپین 360 است. خواندن مقاله کامل مجله موتور جستجو اینجا یا از پلتفرم بازاریابی گوگل بازدید کنید برای اطلاعات بیشتر.
آیا گوگل استفاده از عکس استوک را توصیه می کند؟: در آخرین جستجوی گوگل در پادکست ضبط، رابطان جستجوی Google، جان مولر و لیزی ساسمن، در مورد استفاده از تصاویر استوک و اینکه آیا این کار بر جستجوی تصاویر وب تأثیر می گذارد، بحث کردند. از آنچه می توانستیم استنباط کنیم غذای آماده مجله موتورهای جستجو، اگرچه عکاسی استوک تأثیر منفی بر جستجوهای آنلاین برای صفحات وب ندارد، اما ممکن است در جستجوهای تصویر رتبه خوبی نداشته باشد. با این حال، استفاده از داده های ساختار یافته تصویر برای صفحات وب می تواند مفید باشد، زیرا می تواند به Google نشان دهد که این یک تصویر برجسته است. این بدان معنی است که تصاویر شما ممکن است واجد شرایط نمایش نتایج غنی باشند و به کشف بیشتر محتوای شما کمک کند.
آیا گوگل محتوای ترجمه شده ماشینی را میپذیرد که توسط انسانها بررسی شود؟: آخرین ساعات اداری سئو گوگل به این سوال پرداخته است که آیا محتوایی که به طور خودکار ترجمه شده و هنوز توسط انسان ها ویرایش یا تغییرات جزئی دریافت کرده است برای گوگل قابل قبول است یا خیر. پاسخ تا حدودی ذهنی است و به قضاوت شما از نظر کیفیت محتوا برمی گردد. مطابق با مجله موتور جستجو و خط مشی های هرزنامه گوگل، متن خودکار مشتق شده از ابزارهای ترجمه بررسی شده توسط مترجمان انسانی به عنوان هرزنامه در نظر گرفته نمی شود. نگرانی اصلی گوگل این است که وقتی محتوا ترجمه میشود همان سطح کیفیت باقی میماند، زیرا محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی همیشه تفاوتهای ظریف خاصی را دنبال نمیکند و گاهی اوقات ممکن است از عبارتهای نامناسب استفاده کند.
مطالعه Semrush نتایج جالب جستجوی موبایل را در جستجوهای صفر کلیک نشان می دهد: بر اساس یک مطالعه Semrush در مورد نتایج جستجوی گوگل با کلیک صفر، 25.6 درصد از جستجوهای دسکتاپ و 17.3 درصد از جستجوهای موبایل در واقع با کلیک صفر هستند. با توجه به موتور جستجو Land، پاسخ به گمانه زنی های مختلف مبنی بر اینکه آیا گوگل جستجوهای صفر کلیک را دزدیده است یا خیر، صحت ندارد. این می تواند به دلیل اصلاح پرس و جوی جستجو باشد. جالب توجه است، این مطالعه همچنین نشان داد که کاربران زمان بسیار کمی را صرف تصمیم گیری در مورد نتیجه کلیک می کنند، به طور متوسط فقط 15 ثانیه، به طور دقیق. مطالعات مختلفی در دو سال گذشته توسط SparkToro انجام شده است که تا حدودی مشکل ساز هستند. با توجه به بری سوارتز از SERountable. برای اطلاعات بیشتر، می توانید پیدا کنید مطالعه موردی سمروش اینجا.
کنسول جستجوی گوگل خطاهای داده های ساختاریافته با برچسب اشتباه را تجربه می کند: در 25 اکتبر، یک مشکل برچسبگذاری نادرست، بسیاری را دچار وحشت کرد زیرا گزارشهای نتایج غنی، “خطا” را “هشدار” نامیده بودند. این مشکل در 25 اکتبر برطرف شد. گوگل این اعلامیه را اعلام کرد و گفت که این مشکلات داده های ساختاریافته در گزارش های کنسول جستجو برچسب گذاری می شوند، که هر تغییری را که در وضعیت هشدار حیاتی شما تجربه می شود توضیح می دهد. این هیچ تأثیری بر رتبه بندی جستجو یا نتایج غنی نمایش داده شده شما ندارد یا نخواهد داشت. این فقط یک مسئله گزارش بود. زمین موتور جستجو پیشنهاد کرد چند روز قبل از رسیدگی به هر موضوع مهمی آن را بدهید.
یادداشت سردبیر: “اخبار SEO که می توانید استفاده کنید” یک پست وبلاگ هفتگی است که هر دوشنبه صبح فقط در روز پست می شود SEOblog.com، گردآوری تمام اخبار برتر SEO از سراسر جهان. هدف ما ساختن است SEOblog.com فروشگاهی تک مرحله ای برای همه افرادی که به دنبال اخبار سئو، آموزش و استخدام کارشناس سئو با جامع ما هستند دایرکتوری آژانس سئو.