الگوریتم محتوای مفید گوگل هفته گذشته در 25 آگوست پس از اعلام زودهنگام به روز رسانی در سراسر سایت، تنها هفت روز قبل، عرضه شد. انتظار میرود این عرضه که از 18 آگوست آغاز شد، حدود یک تا دو هفته طول بکشد.
متخصصان سئو و میزگرد موتورهای جستجو قبلاً نوساناتی را گزارش کرده اند. با این حال، هنوز تایید نشده است که آیا این به روز رسانی محتوای مفید مرتبط است یا خیر.
در مقالهای در Google Search Central، غولهای موتور جستجو گفتند که محتوای غیر مفیدی که عمدتاً برای موتورهای جستجو تهیه شده است، دیگر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPS) رتبه اول را نخواهد گرفت.
هدف این بهروزرسانی، ایجاد انگیزه در تولیدکنندگان محتوا برای ارائه پاسخهای ارزشمند به هدف جستجوی کاربران است، نه پاداش دادن به کسانی که به طور هوشمندانه تاکتیکهای SEO را برای ارتقای محتوای خود به بالای SERP ها اجرا کردهاند.
در مقاله ای که توسط Search Engine Land در 18 آگوست منتشر شد، گوگل پیشنهاد داد سایت های آموزشی، هنری، سرگرمی، تجارت الکترونیک و مرتبط با فناوری ممکن است بیشترین تاثیر را داشته باشند زیرا احتمال بیشتری وجود داشت که حاوی این نوع محتوا باشند.
از متخصصان سئو، بازاریابان و سازندگان محتوا خواسته شد تا بر روی یافتن تعادل بین ارائه محتوای مفید و پیروی از بهترین شیوههای سئو تمرکز کنند تا از این آخرین بهروزرسانی استفاده کنند.
اگرچه هیچ اشارهای به جریمهای از سوی گوگل نشده است، اما ممکن است برای کسانی که از این بهروزرسانی ضربه خوردهاند، جریمهای به نظر برسد، زیرا ممکن است چند ماه طول بکشد تا بازگردد، حتی پس از بهروزرسانی محتوا.
در حال حاضر، فقط محتوای انگلیسی در جستجوهای Google ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. با این حال، این می تواند به زبان ها و پلتفرم های دیگر مانند Google Discover گسترش یابد.
به افرادی که تحت تأثیر این بهروزرسانی قرار گرفتهاند توصیه میشود محتوای وبسایت خود را مجدداً ارزیابی کنند تا بررسی کنند که آیا مطابق با اصول ذکر شده در سند راهنما است یا خیر. در غیر این صورت، بهترین کار حذف کامل محتوا است.
برای اطلاع از زمان غروب این بهروزرسانی، میتوانید آن را بررسی کنید صفحه به روز رسانی رتبه بندی جستجوی گوگل یا به روز رسانی را در اینجا دنبال کنید.
اخبار سئو بیشتر که می توانید استفاده کنید
دستورالعملهای داده ساختار یافته Google بهروزرسانی شد: هفته گذشته، Search Engine Journal گزارش داد گوگل سه چیز را در دستورالعمل های داده ساختار مقاله تغییر داده بود که بر واجد شرایط بودن داستان های برتر برای نتایج جستجو تأثیر می گذارد. ابتدا بخش جدیدی به دستورالعمل ها اضافه شد. گوگل پیشنهاد میکند که مقاله را به دادههای ساختاریافته اضافه کنید تا به موتور جستجو کمک کند تا محتوا را بهتر درک کند. این بدان معنی است که ممکن است وب سایت های بیشتری واجد شرایط حضور در این نقاط برتر باشند. اگرچه برای واجد شرایط بودن نیازی به افزودن داده های ساختاریافته نیست، استفاده از داده های ساختاری Article Schema.org همچنان توصیه می شود زیرا شانس شما را برای حضور در این بخش افزایش می دهد. تغییر دیگری که در دستورالعملها ایجاد شده است این است که استفاده از AMP یا Accelerated Mobile Pages دیگر برای واجد شرایط بودن لازم نیست. چارچوب AMP به صفحات HTML اجازه میدهد سریعتر بارگیری شوند، اما با توجه به اینکه کل بخش حذف شده است، به این دلیل است که الزامی نیست. در نهایت، الزامات اندازه تصویر در دستورالعمل ها کاهش یافته است. قبلاً به تصاویر با وضوح بالا نیاز بود. اکنون اندازه تصویر مورد نیاز از حداقل 800000 پیکسل به “(حداقل 50 هزار پیکسل هنگام ضرب عرض و ارتفاع) با نسبتهای زیر کاهش یافته است: 16×9، 4×3، و 1×1». برای اطلاعات بیشتر، دستورالعمل های بهترین شیوه های نشانه گذاری نویسنده را در اینجا بررسی کنید.
دستورالعملهای جدید محتوای داده ساختار یافته پرسش و پاسخ Google Education: گوگل معرفی کرد دستورالعملهای جدید برای سند راهنمای ساختار دادههای پرسش و پاسخ آموزشی. دستورالعملها مانند دستورالعملهای پرسش و پاسخ گوگل هستند، با این تفاوت که باید مرتبط با آموزش باشند و حداقل یک پرسش و پاسخ داشته باشند که پاسخ آن باید به سؤال پاسخ دهد. ضمناً محتوای صفحات آموزش نیز باید دقیق باشد. زمین موتور جستجو اعلام شد, “اگر مقدار مشخصی از محتوای شما بر اساس کیفیت و فرآیندهای بازبینی آموزشی نادرست باشد، ممکن است تمام یا زیرمجموعه ای از صفحات پرسش و پاسخ شما برای این ویژگی واجد شرایط نباشند تا زمانی که مشکلات را حل کنید.” این برای اطمینان از اینکه کاربران با منابع با کیفیت ارائه می شوند، انجام می شود. در صورتی که کیفیت و دقت محتوا بررسی شود و در سطح پایینی قرار گیرد، ممکن است دو اتفاق بیفتد. گوگل می تواند اقداماتی را علیه خود وب سایت انجام دهد یا به سادگی آنها را در بخش نتایج غنی نمایش ندهد. این دستورالعملها برای انواع صفحات، صفحات فلش کارت و صفحات پرسش و پاسخ تکی که میخواهند در نتایج جستجوی Google، Google Lens و Google Assistant نمایش داده شوند، اعمال میشود.
گوگل گزارش های اصلی وب اصلی کنسول جستجوی خود را به روز می کند: کنسول جستجوی گوگل داده های اصلاح شده URL را معرفی کرده است که می تواند به بهبود نمرات Core Web Vitals (CWV) و مجموع امتیازات گروه URL کمک کند. گزارش کنسول جستجو اکنون دارای سطح بیشتری از داده است که به دادههای سطح URL معروف است. وقتی روی این پانل کلیک میکنید، میتوانید دقیقاً تعیین کنید که کدام URLها به کار نیاز دارند. این کار باعث صرفهجویی در زمان و تلاش کاربران کنسول جستجو میشود تا هر URL را جداگانه بررسی کنند تا ببینند آیا مشکلی وجود دارد یا نه. طبقه بندی های جدید نیز اضافه شد، با توجه به Search Engine Land. صفحات در حال حاضر تحت دو جدول گروه بندی می شوند. Poor or Needs Improvement که تمام صفحات زیرپارچه را نمایش می دهد و Good. در کنار آن، یک بخش اطلاعات اضافی اضافه شد. همچنین اشاره میکند که میتوانید تست سرعت صفحه را روی یک URL خاص اجرا کنید. با این حال تفاوت بین Page Speed Insights و Core Web Vitals را برجسته می کند.
گزارش جدید نمایه سازی ویدیوی کنسول جستجوی گوگل منتشر شد: نمایه سازی ویدیوی کنسول جستجوی گوگل کامل شده است و اکنون گزارشی در قسمت پوشش در اختیار کاربران قرار گرفته است. عرضه یک ماه پیش در ژوئیه و پس از اعلام اولین بار در می 2022 آغاز شد. گوگل گزارش نمایه سازی ویدیو را از طریق توییتر اعلام کرد در 22 آگوست، بیان کرد که هدف آن کمک به کاربران برای درک بهتر عملکرد ویدیوهایشان است. بنابراین اکنون، اگر گوگل سایت شما را بخزد و ویدیویی را شناسایی کند، گزارشی دریافت خواهید کرد که نشان میدهد چند صفحه حاوی یک ویدیو شناسایی شدهاند، ویدیوهایی که با موفقیت ایندکس شدهاند و هرگونه مشکلی در جلوگیری از ایندکس شدن ویدیوها وجود دارد. توجه به این نکته ضروری است که فقط صفحات نمایه شده در این گزارش ظاهر می شوند. صفحاتی که مسدود شده یا به عنوان غیر متعارف تعریف شده اند، نمایش داده نمی شوند. با توجه به میزگرد موتورهای جستجو، ابزار بازرسی URL وضعیت ویدیو را بررسی می کند، اطلاعاتی در مورد نشانی اینترنتی ویدیو و تصویر کوچک ارائه می دهد، اگر ویدیو ایندکس شده باشد و لیستی از مسائل مربوط به صفحات غیر نمایه شده را ارائه می دهد.
گزارش هدف گذاری بین المللی کنسول جستجوی گوگل که باید حذف شود: کنسول جستجوی گوگل یک به روز رسانی دیگر را دریافت کرده است. در 24 آگوست 2022، گوگل در توییتر اعلام کرد که گزارش هدف گذاری بین المللی خود را کاهش می دهد، که از 22 سپتامبر 2022 حذف خواهد شد. در ابتدا در سال 2013 راه اندازی شد و به کاربران اجازه می دهد تا خطاهای hreflang را ردیابی کنند یا یک کشور ترجیحی را برای جستجو انتخاب کنند. نتایج. با توجه به Search Engine Land، گوگل قول داده است که به پشتیبانی از hreflang ادامه دهد، و هیچ تغییری تا آنجا که “توصیه هایی برای سایت های چند زبانه و چند منطقه ای” برو دلیل؟ گوگل اعلام کرد، «توانایی هدفیابی نتایج جستجو برای کشورهای خاص با استفاده از هدفیابی کشور کنسول جستجو، ارزش کمی برای اکوسیستم دارد و دیگر پشتیبانی نمیشود».
یادداشت سردبیر: “اخبار SEO که می توانید استفاده کنید” یک پست وبلاگ هفتگی است که هر دوشنبه صبح فقط در روز پست می شود SEOblog.com، گردآوری تمام اخبار برتر SEO از سراسر جهان. هدف ما ساختن است SEOblog.com فروشگاهی تک مرحله ای برای همه افرادی که به دنبال اخبار سئو، آموزش و استخدام کارشناس سئو با جامع ما هستند دایرکتوری آژانس سئو.