
بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1404
اخبار SEO که می توانید استفاده کنید: گوگل از استفاده از برچسب های متعارف برای محتوای همگانی جلوگیری می کند
Google قبلاً توصیه خود را برای استفاده از برچسب های متعارف هنگام انتشار مجدد محتوا با شرکای سندیکا حذف کرده است. در آنها سند کمک، در بخش محتوای همبسته، گوگل نشان می دهد که عنصر پیوند متعارف دیگر برای جلوگیری از تکرار محتوا توصیه نمی شود زیرا محتوای این صفحات "اغلب بسیار متفاوت است."
در گذشته، گوگل توصیه کرده است یا با استفاده از تگ متعارف یا درخواست از شرکای سندیکای خود برای توقف فهرست بندی محتوای شما با مسدود کردن آنها. با این حال، این مانع از برتری محتوای سندیکایی از مقالات اصلی یا «کانن» نشد. این به این دلیل است که اکثر شرکای سندیکا حتی از تگ های متعارف استفاده نمی کنند یا به سادگی آنها را نادیده می گیرند.
بهترین اقدام برای کسانی که می خواهند از مشکلات محتوای تکراری جلوگیری کنند، مسدود کردن فهرست بندی صفحات سندیکایی خود با یک فایل robots.txt و/یا متا تگ noindex است. انجام این کار کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که مقاله اصلی شما در صدر رتبه بندی موتورهای جستجو باقی می ماند و در عین حال از ضرر احتمالی ناشی از تکرار جلوگیری می کند.
اگر می خواهید Google News را از فهرست بندی نسخه های همبسته محتوایتان منع کنید، شرکای شما باید این متا تگ روبات را به مقالات شما اضافه کنند:
اگر می خواهید Googlebot، عامل اصلی کاربر گوگل، را از فهرست کردن محتوای شما منع کنید، شرکای شما باید این متا تگ روبات را به مقالات شما اضافه کنند:
مشکل این بهترین روش جدید این است که هنوز نیاز دارد از شرکای سندیکای خود بخواهید که متاتگ را در مقالات شما قرار دهند. این همان مشکل استفاده از برچسب های متعارف است، زیرا ممکن است شرکای سندیکا همیشه با افزودن این برچسب به مقالات شما موافقت نکنند.
چه این کار موثر باشد یا نه، شما همیشه باید مراقب رتبه بندی موتورهای جستجوی خود باشید تا مقاله اصلی شما هر زمان که منتشر شد در صدر قرار گیرد. این حداکثر دید و ترافیک بالقوه را تضمین می کند.
اخبار سئو بیشتر که می توانید استفاده کنید
Google Exec رفتار WebP را هنگام نمایه سازی محتوا روشن می کند: جان مولر، مدافع جستجوی گوگل، اخیراً در یک پاسخ پاسخ داد انجمن TechSEO بحث در Reddit برای روشن شدن دلیل ظاهر شدن تصاویر WebP در "خزیده شده - در حال حاضر نمایه نشده است" گزارش. مولر توضیح داد که تصاویر WebP به عنوان صفحات HTML ایندکس نمی شوند، اما اگر پیوندی مانند URL صفحه وب به نظر برسد یا پسوند نامشخص باشد، ممکن است در گزارش ظاهر شوند. او همچنین گفت که معتقد نیست این پدیده به تصاویر WebP محدود می شود. این بدان معناست که سایر فرمت های تصویر (JPEG، PNG، GIF) نیز ممکن است در گزارش نشان داده شوند. گوگل فرمت تصویر WebP را برای ارائه تصویری با کیفیت بالاتر با اندازه فایل کوچکتر ایجاد کرد. توجه داشته باشید که همه مرورگرها از تصاویر وب پشتیبانی نمی کنند، بنابراین ممکن است بخواهید یک گزینه بازگشتی از تصاویر JPEG یا PNG را در نظر بگیرید. این <تصویر> عنصر را می توان برای ارائه فرمت های تصویری متعددی که بسته به مرورگر قابل ارائه هستند استفاده کرد. متخصصان سئو و صاحبان وب سایت می توانند از این اطلاعات برای درک بهتر ایندکس نشدن برخی عکس ها استفاده کنند. وارسی مجله موتور جستجو برای کاوش بیشتر در این خبر
جستجوی شجاع Bing-Tied بدون Bing انجام می شود: Brave Search استقلال کامل خود را از موتورهای جستجوی شخص ثالث اعلام کرده است، یک نقطه عطف قابل توجه در سال 2021 پس از خرید موتور جستجو و تیم توسعه Tailcat. در قطعه وبلاگ آنها، موتور جستجوی متمرکز بر حریم خصوصی ویژگی هایی مانند بحث، عینک و خلاصه تا کاربران کنترل بیشتری بر نتایجی که می بینند داشته باشند. اکنون، 22 میلیون پرس و جو روزانه توسط Brave Search انجام می شود و برای همه نتایج تنها به نمایه خود تکیه می کند و دیگر به Bing API متصل نمی شود. اگر از مرورگر Brave استفاده می کنید، Brave توصیه می کند به آنها بپیوندید پروژه کشف وب به "شاخص جستجوی شجاع را رشد دهید." پروژه Web Discovery عبارت های جستجو، نتایج کلیک های جستجو، آدرس های اینترنتی صفحه ای که بازدید کرده اید، زمانی که در هر صفحه صرف کرده اید و حتی ابرداده های آن صفحات را جمع آوری می کند. این داده ها هرگز برای شما قابل شناسایی نیستند، به این معنی که علیرغم تلاش های بی نام سازی، نمی توان آن ها را به منبع خود پیوند داد. در حال حاضر، Brave Search هنوز نتایج تصویر و ویدیو را از Brave Search Index ارائه نمی کند، زیرا آنها همچنان روی بهبود کیفیت جستجو کار می کنند. Brave همچنین کاربران خود را تشویق می کند تا در صورت مواجه شدن با هر گونه مشکلی در استفاده از موتور جستجوی جدید، بازخورد خود را در مورد تجربه خود از موتور جستجوی جدید ارسال کنند. در آینده، Brave قصد دارد یک API راه اندازی کند که به توسعه دهندگان و شرکت ها دسترسی داشته باشد و نسخه ای با تبلیغات و نسخه بدون آن ها را ارائه دهد. این نقطه عطف قابل توجه به کاربران کنترل بیشتری بر جستجوهای خود نسبت به غول های جستجوی معروف مانند گوگل می دهد.
گپ بینگ اکنون برای همه باز است (به علاوه هزاران ویژگی!): در 3 می مایکروسافت اعلام کرد ویژگی های جدید Bing Chat، ارقام رشد، و حذف لیست انتظار برای ویژگی Co-Pilot آن. به روز رسانی ها شامل پاسخ های بصری بیشتر با تصاویر، نمودارها و نمودارها هستند. فرمت های پاسخ بهبود یافته، از جمله فرمول های ریاضی؛ آپلود تصاویر و جستجوی وب برای محتوای مرتبط؛ تاریخچه ی گفتگو؛ و پلاگین هایی با پشتیبانی از توسعه دهندگان شخص ثالث. مایکروسافت همچنین Edge را برای احساس ساده تر، لبه های گرد و عناصر بصری نیمه شفاف، درست مانند بقیه اکوسیستم های ویندوز، دوباره طراحی کرد. یک تجربه چت چند جلسه ای نیز منتشر شد (مشابه ChatGPT)، بنابراین می توانید جلسه چت خود را در مورد یک موضوع خاص بدون اجرای مکرر درخواست ها از سر بگیرید. این ویژگی همچنین شامل برگه های «اخیرا» و «ذخیره شده» است که دقیقاً همانطور که به نظر می رسد عمل می کنند. این یک جهش و مرز بهتر از Bard خود گوگل است که هنوز در نسخه بتا است هیچ نشانه ای از بهبود قابل توجهی وجود ندارد در هفته های اخیر برای بحث دقیق تر در مورد این ویژگی ها، روی این کلیک کنید مقاله سرزمین موتورهای جستجو.
گوگل یکپارچه سازی های پیشنهادی بی درنگ را معرفی می کند: از 31 اکتبر 2023، Google Ads پاسخگویی به تماس های چندگانه در فرآیند حراج را متوقف می کند و در عوض مزایده های پیشنهادی بی درنگ را برای برنامه ها اتخاذ می کند. این تغییر به سمت مناقصه بلادرنگ فرآیند خرید رسانه را ساده می کند، رقابت را افزایش می دهد و قیمت های بهتری را برای موجودی برنامه تضمین می کند. برای روان تر کردن این انتقال، Google Ads و Display و Video 360 در حال گسترش ادغام های پیشنهادی بی درنگ خود با پلتفرم های درآمدزایی خارجی مانند Unity LevelPlay، AppLovin، Digital Turbine FairBid و Chartboost Mediation هستند. به گفته گوگل، تبلیغ کنندگان برای بهره مندی از این تغییر نیازی به تغییر کمپین های خود نخواهند داشت. تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که Google Bidding را از طریق سیستم عامل های شخص ثالث پشتیبانی شده روشن کنند. این ویژگی با استفاده از ابزارهای Ad Manager و AdMob گوگل نیز در دسترس خواهد بود.
آسیب پذیری جدیدی در افزونه وردپرس کشف شد: با بیش از یک میلیون نصب، پلاگین محبوب WPCode – Insert Headers and Footers کشف شد که دارای یک آسیب پذیری Cross-Site Request Forgery (CSRF) است که به مهاجمان اجازه می دهد فایل های سرور را حذف کنند. این اخطار در دولت ایالات متحده ارسال شد پایگاه ملی آسیب پذیری (NVD). این دومین آسیب پذیری شناسایی شده در سال جاری برای WPCode است - اولین آسیب پذیری "مجوز برای افشا/به روزرسانی کلید حساس وجود نداردآسیب پذیری در فوریه. تغییرات ثبت شده برای نسخه 2.0.9 تشدید امنیتی برای حذف گزارش ها را تشریح می کند - که کاربران افزونه را ترغیب می کند تا نسخه خود را به روز کنند. به روزترین نسخه این افزونه است 2.0.10و ما به کاربران توصیه می کنیم برای بهبود اقدامات امنیتی آن را نصب کنند. برای آشنایی بیشتر با این آسیب پذیری، می توانید گزارش NVD را بخوانید یا به این آدرس بروید مجله موتور جستجو مقاله.
یادداشت سردبیر: "اخبار SEO که می توانید استفاده کنید" یک پست وبلاگ هفتگی است که هر دوشنبه صبح فقط در روز پست می شود SEOblog.com، گردآوری تمام اخبار برتر SEO از سراسر جهان. هدف ما ساختن است SEOblog.com فروشگاهی تک مرحله ای برای همه افرادی که به دنبال اخبار سئو، آموزش و استخدام کارشناس سئو با جامع ما هستند دایرکتوری آژانس سئو.
منبع