اخبار SEO که می توانید استفاده کنید: گوگل تغییراتی را در امتیازدهی تجربه صفحه در SEODay نشان می دهد


جان مولر، تحلیلگر روندهای وب مستر گوگل، در یک جلسه آنلاین در مورد بهبود سیستم امتیازدهی موتور جستجو و تأثیر تجربه صفحه بر رتبه بندی بحث کرد. SEODay 2022، یک رویداد سالانه میزبان سخنرانان برجسته جهانی بهینه سازی موتور جستجو (SEO).

Search Engine Journal تغییرات مختلفی را گزارش کردیکی از آنها این است که گوگل اکنون نتایج جستجوی دسکتاپ را بر اساس تجربه دسکتاپ سایت و نتایج جستجوی تلفن همراه را بر روی تجربه موبایلی سایت قرار می دهد.

علاوه بر این، مولر در مورد سه شاخص کلیدی که موتور جستجو هنگام محاسبه امتیازات تجربه در نظر می گیرد صحبت کرد: بزرگترین رنگ محتوا (LCP)، تاخیر ورودی اول (FID) و تغییر طرح تجمعی (CLS).

“Interactivity to next page” که اغلب با نام INP شناخته می شود، یک آمار تجربه صفحه جدید است که گوگل نیز اضافه کرده است.

اگرچه مولر تصریح کرد که INP در حال حاضر یک جزء مستقیم رتبه بندی نیست، می تواند یک عامل بالقوه در آینده باشد.

وی همچنین به عوامل زیر اشاره کرد:

  • اطلاعات جستجوی کنسول – کاربران می‌توانند با استفاده از تجزیه و تحلیل و داده‌های کنسول جستجو با استفاده از ابزارهایی مانند BigQuery یا Data Studio، گزارش‌های سفارشی ایجاد کنند و دیدگاه جدیدی از داده‌ها به دست آورند. مولر خاطرنشان کرد که گوگل همچنین APIهای کنسول جستجوی خود را تقویت می کند و به مشتریان امکان می دهد آنها را با کد در وب سایت خود ادغام کنند، که می تواند به پیگیری جستجوهای محبوب و تعیین اینکه آیا URL های خاص ایندکس شده اند یا خیر.
  • ویدیوها و تصاویر در جستجو – با توجه به افزایش محبوبیت ویدیوها و تصاویر معتبر در جستجوهای آنلاین، Google اکنون یک افزونه وردپرس را برای کمک به کاربران در تولید داستان های وب، یک سری از صفحات شامل ویدیو، ارائه می دهد.
  • بررسی های معتبر محصول – بازار جهانی تجارت الکترونیک با سرعت بسیار زیادی در حال رشد است، به طوری که پیش بینی می شود امسال به بالای 5.5 تریلیون دلار در سطح جهان برسد. بنابراین، برای کمک به ارائه خدمات بهتر به خریداران آنلاین، گوگل آنچه را که مولر آن را «بررسی‌های معتبر» می‌نامید، ترکیب می‌کند. به‌روزرسانی‌های الگوریتم اکنون بر رتبه‌بندی بررسی‌های محصول نیز تمرکز خواهند داشت.

اخبار سئو بیشتر که می توانید استفاده کنید

Googlebot فقط 15 مگابایت اول محتوای وب را خزیده و نمایه می کند: Googlebot’s صفحه راهنما به روز شده است نشان دهد که فقط 15 مگابایت اول یک صفحه وب را می خزد. هر چیزی فراتر از این در هنگام تعیین رتبه بندی در نظر گرفته نمی شود. اکنون باید مطالب مهم در بالای صفحات وب قرار داده شود تا Googlebot به آن وزن بدهد. این بدان معنی است که کد باید به گونه ای سازماندهی شود که 15 مگابایت اول هر فایل متنی یا HTML حاوی داده های مرتبط با SEO باشد. علاوه بر این، هر زمان که امکان پذیر باشد، تصاویر و ویدیوها باید به جای اینکه مستقیماً در HTML کدگذاری شوند، فشرده شوند. از آنجایی که حفظ صفحات HTML با حجم 100 کیلوبایت یا کمتر در حال حاضر توسط بهترین شیوه های SEO توصیه می شود، وب سایت هایی که از این دستورالعمل ها پیروی می کنند نباید تحت تأثیر این تغییر قرار گیرند.

Google دستورالعمل‌های داده‌های ساختاریافته محصول را بازبینی می‌کند: Google Search Central مستندات داده‌های ساختاریافته محصولات خود را اصلاح کرد اولاً، شفاف‌تر کردن صفحات مرتبط با محصول برای داده‌های ساختاریافته و ثانیاً نحوه استفاده از داده‌های ساخت‌یافته برای انواع محصول مانند اندازه، مدل و رنگ. داده های ساخت یافته توسط موتورهای جستجو برای درک بهتر صفحات وب استفاده می شود. علاوه بر این، موتورهای جستجو را قادر می سازد تا مطالب ارائه شده در داده های ساختاریافته را به شیوه ای جذاب و مفید ارائه دهند. بنابراین، پیاده‌سازی نشانه‌گذاری مطابق با دستورالعمل‌های Google، به ویژه برای داده‌های ساختاری محصول ضروری است. چرا؟ اگر به طور موثر انجام شود، کاوش، کنتراست و انتخاب چندین نسخه محصول را برای مشتریان بالقوه ساده و لذت بخش می کند، که ممکن است ترافیک صفحات وب و به طور بالقوه فروش را افزایش دهد.

سند راهنمای جاوا اسکریپت گوگل به روز می شود: نحوه تزریق برچسب های Canonical: با توجه به میزگرد موتورهای جستجو، بخش جدیدی در مورد روش صحیح تزریق تگ های پیوند متعارف با جاوا اسکریپت اضافه شده است راهنمای راهنمای SEO JavaScript به روز شده گوگل. اگرچه امکان درج یک برچسب پیوند rel=canonical با استفاده از جاوا اسکریپت وجود دارد، اما گوگل انجام این کار را توصیه نمی کند. علاوه بر این، جستجوی Google URL متعارف تزریق شده را هنگام نمایش صفحه شناسایی می کند. گوگل همچنین مشاهده کرد که مهم است اطمینان حاصل شود که تگ پیوند rel= “canonical” فقط یک بار در صفحه هنگام استفاده از جاوا اسکریپت استفاده می شود. در صورت اجرای نادرست، تگ های پیوند “متعارف” rel= ممکن است کپی شده و با تگ های موجود تضاد داشته باشند یا آنها را تغییر دهند، که می تواند نتایج غیرمنتظره ای ایجاد کند.

SEO Surfer با Semrush ادغام می شود: در یک مجله موتور جستجو منحصر به فرد، اعلام شد که Semrush و Surfer SEO برای یکپارچگی پیشگامانه با هم همکاری کرده اند. این رهبران صنعت با هم یک ابزار مدیریت رشد جدید به نام Grow Flow ایجاد کرده اند. به گفته Surfer SEO، Grow Flow یک پلت فرم مدیریت رشد هوش مصنوعی است که مانند یک دستیار سئوی هوش مصنوعی عمل می کند. جستجوگرها با استفاده از داده‌های بک لینک Semrush گسترش می‌یابند، و پیشنهادات کار هفتگی را ارائه می‌دهد تا به یادگیری SEO قابل مدیریت‌تر و کم‌تر شود. به عنوان مثال، ممکن است اضافه کردن کلمات کلیدی (GSC) را که یک وب سایت برای آنها رتبه بندی می کند یا مکان قرار دادن پیوندهای داخلی را پیشنهاد کند. علاوه بر این، می‌تواند ایده‌ها و دسته‌بندی‌های محتوای کاملاً جدیدی را ارائه دهد که کاربران می‌توانند از طریق ویرایشگر محتوا به آنها دسترسی داشته باشند. این اولین باری است که Semrush علاوه بر همکاری با محصولات گوگل مانند Search Console یا Analytics با یک شرکت SEO ادغام می شود، اما اگر این اولین مورد از بسیاری از ادغام های بیشتر در آینده باشد، تعجب نخواهیم کرد.

IndexNow در نهایت در Yoast SEO Premium موجود شد: در مقاله اخیر توسط Search Engine Land، اعلام شد که یکی از شناخته شده‌ترین افزونه‌های سئو وردپرس، Yoast SEO، IndexNow را پذیرفته و در نسخه Premium Yoast SEO نسخه 19.2 موجود است. IndexNow، روش مایکروسافت برای ارسال مطالب به موتورهای جستجو، یک پروتکل پینگ ساده است که به صاحبان وب‌سایت اجازه می‌دهد تا به سرعت موتورهای جستجو را از تغییرات محتوای اخیر در سایت‌های خود آگاه کنند و به موتورهای جستجو امکان می‌دهد فوراً نتایج جستجوی خود را به‌روزرسانی کنند تا موارد اضافه شده را منعکس کنند و به‌روزرسانی شوند. یا حذف یک URL و محتوای آن. وقتی از او پرسیده شد که چرا تصمیم به ایجاد تغییر در حال حاضر گرفته است، این کسب و کار توضیح داد که تغییرات اخیر در پروتکل قابل توجه بوده و “… با دیدگاه ما در مورد راه حل خزیدن و نمایه سازی پایدار مطابقت دارد.”

یادداشت سردبیر: “اخبار SEO که می توانید استفاده کنید” یک پست وبلاگ هفتگی است که هر دوشنبه صبح فقط در روز پست می شود SEOblog.com، گردآوری تمام اخبار برتر SEO از سراسر جهان. هدف ما ساختن است SEOblog.com فروشگاهی تک مرحله ای برای همه افرادی که به دنبال اخبار سئو، آموزش و استخدام کارشناس سئو با جامع ما هستند دایرکتوری آژانس سئو.





منبع