هفته گذشته گوگل اعلام کرد که یک الگوریتم جدید در سراسر سایت در افق است! بهروزرسانی محتوای مفید این هفته منتشر میشود و گفته میشود یکی از مهمترین بهروزرسانیها در 10 سال گذشته است. هدف؟ برای بالا بردن محتوای تولید شده توسط کاربر و کاهش ارزش محتوایی که منحصراً برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) تهیه شده است.
گوگل این اطلاعیه را در 18 آگوست 2022 منتشر کرد و گفت: «ما آنچه را که بهروزرسانی محتوای مفید مینامیم راهاندازی میکنیم که بخشی از یک تلاش گستردهتر است تا اطمینان حاصل شود که مردم محتوای اصلی و مفیدتری را که توسط افراد نوشته شده است، برای افراد، در جستجو میبینند. نتایج.”
به روز رسانی محتوای مفید کاملاً خودکار است و از یک مدل یادگیری ماشینی استفاده می کند. همچنین دارای یک شاخص رتبه بندی جدید است که تأثیر منفی بر وب سایت هایی خواهد داشت که محتوای زیادی تولید می کنند و ارزش کمی برای کاربران ایجاد می کنند.
این بدان معنا نیست که فقط وب سایت هایی با محتوای عمدتا مفید رتبه بندی می کنند. برعکس، حتی اگر محتوای مردمی در وب سایت هایی با محتوای بی فایده زیاد منتشر شود، با این وجود می تواند رتبه بندی کند.
هر محتوایی – نه فقط محتوای غیرمفید – در سایتهایی که مشخص میشود به طور کلی دارای مقادیر نسبتاً بالایی محتوای غیر مفید هستند، با فرض اینکه محتوای دیگری در جای دیگری از وب وجود داشته باشد که بهتر است نمایش داده شود، احتمال کمتری در جستجو دارد. به همین دلیل، حذف محتوای غیر مفید می تواند به رتبه بندی محتوای دیگر شما کمک کند.
فقط جستجوهای انگلیسی زبان برای شروع تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. با این حال، این ممکن است به زودی به زبانها و محصولات دیگر مانند Google Discover گسترش یابد.
با این حال، توجه به این نکته مهم است که اتخاذ رویکرد اول مردم، پیروی از بهترین شیوه های سئو گوگل را بی اعتبار نمی کند. در عوض، کلید اجرای سئو برای محتوای اول افراد است.
به گفته گوگل، تأثیرات این بهروزرسانی بر روی وبسایتها ممکن است برای مدتی باقی بماند و ممکن است چندین ماه طول بکشد تا وبسایتهای آسیبدیده بازگردند:
طبقهبندیکننده ما برای این بهروزرسانی بهطور مداوم اجرا میشود و به آن اجازه میدهد تا سایتهای تازه راهاندازی شده و سایتهای موجود را نظارت کند. از آنجایی که مشخص میکند محتوای غیرمفید در درازمدت برنگشته است، طبقهبندی دیگر اعمال نخواهد شد.»
اگرچه اطلاعیه یک هفته ای به بازاریابان یا صاحبان سایت زمان زیادی برای آماده شدن نمی دهد، گوگل پیشنهاداتی ارائه کرده است که ممکن است مفید باشد.
تخمین زده میشود که بهروزرسانی الگوریتم محتوای مفید حدود دو هفته طول بکشد. این فضا را تماشا کنید تا در مورد زمان انتشار و پایان بهروزرسانی بهروز باشید.
اخبار سئو بیشتر که می توانید استفاده کنید
پنجمین بهروزرسانی الگوریتم بررسی محصول Google در ماه آگوست راهاندازی شد: یکی دیگر از اعلامیههای مهم هفته گذشته، آمادهسازی نسخه پنجم گوگل از بهروزرسانی الگوریتم بررسی محصول است که گفته میشود در این ماه عرضه میشود. این مدت کوتاهی پس از بهروزرسانی محصول ژوئیه و بهروزرسانی محتوای مفید معلق اخیراً اعلامشده، که سه بهروزرسانی در یک ماه انجام میدهد، میآید. به نظر میرسد که این با تلاش گوگل برای نمایش ارزشمندتر و «بررسیهای عمیقتر بر اساس تجربه دست اول در نتایج جستجو» و حذف اطلاعات با کیفیت پایین از صفحه اول مطابقت دارد. علاوه بر تاکید بر محتوای انگلیسی که کاربران برای هدایت تصمیمات خرید خود استفاده می کنند، گوگل جزئیات زیادی در مورد انتظارات خود منتشر نکرده است. قرار است عرضه همزمان با تکمیل بهروزرسانی محتوای مفید باشد. اگرچه تایید نشده، کارشناسان در مجله موتور جستجو گمان کنید که این دو بهروزرسانی ممکن است بر اساس ویژگیهای قابل مقایسه با یکدیگر مرتبط باشند. شاید دادههای بهدستآمده از بهروزرسانی محتوای مفید در بهروزرسانی الگوریتم بررسی محصول اعمال شود. از طرف دیگر، میتوان از آن برای مشخص کردن بررسیهای محصولات با کیفیت پایین که در بهروزرسانی قبلی انتخاب نشدهاند، استفاده کرد، به این معنی که صفحاتی که قبلاً تحت تأثیر قرار نگرفتهاند میتوانند انتظار کاهش رتبهبندی را داشته باشند.
انتقال کنسول جستجوی گوگل در نهایت تکمیل شد: به روز رسانی کنسول جستجوی گوگل بالاخره کامل شد. حدود دو ماه پیش، گوگل شروع به انتقال تمام ویژگی های کنسول جستجو به یک طرح طبقه بندی ساده و جدید کرد. قبل از این، گزارشهای کنسول جستجوی Google از دو وضعیت برای نشان دادن معتبر یا نامعتبر بودن موارد با استفاده از برچسبهایی مانند Valid، Warning و Error استفاده میکردند. یک صفحه یا مورد در صورتی معتبر تلقی می شود که حاوی نگرانی جدی در ارتباط با گزارش نباشد و در غیر این صورت نامعتبر است. اگرچه هر دو بر اساس نوع گزارش متفاوت هستند، اما وضعیت نامعتبر همچنان میتواند شامل هشدارهایی باشد. پس چه چیزی جدید است، ممکن است بپرسید؟ با توجه به موتور جستجو مجله، هیچ تغییری در نحوه طبقه بندی مشکلات فردی توسط کنسول جستجو وجود ندارد. چیزی که تغییر کرده این است که این گروه بندی ها دیگر برچسب متنی ندارند. در عوض، گروه بندی ها اکنون با رنگ و نماد نگاری نشان داده می شوند. به صراحت، کنسول جستجوی Google دادههای گزارشها را تغییر نمیدهد. این اصلاح فقط بر طبقه بندی مسائل تأثیر می گذارد. برای اطلاعات بیشتر، از صفحه راهنمای جدید Google دیدن کنید.
ایرادات کنسول جستجوی گوگل بر صفحات ایندکس شده تأثیر می گذارد: به گفته گوگل، اخیراً تعداد نادرست صفحات ایندکس شده به دلیل یک مشکل داخلی در کنسول جستجو گزارش شده است که در آن صفحات به اشتباه برچسب گذاری شده بودند. با این حال، گوگل اعلام کرد از طریق توییتر در 17 آگوست 2022، که این مشکل از آن زمان رفع شده است. گوگل هشدار می دهد که در نتیجه، احتمالاً شاهد کاهش تعداد صفحات ایندکس شده در گزارش Index Coverage خواهید بود. این به این دلیل نیست که صفحات از فهرست گوگل ناپدید شدند. در عوض، آنها هرگز در وهله اول ایندکس نشدند. به عبارت دیگر، این یک مشکل گزارش است تا یک مشکل وب سایت. بنابراین، اگر گزارشهایی را برای مشتریان تهیه کردهاید و تعداد نادرست صفحات ایندکسشده را در خود جای دادهاید، این موضوع را نباید نادیده گرفت. علاوه بر این، ممکن است بخواهید وضعیت نمایه سازی Google را برای ضروری ترین URL ها و محتوای جدید منتشر شده خود نظارت کنید.
گزارش پوشش کنسول جستجوی گوگل به روز می شود: در 15 آگوست، Google وضعیت گزارش پوشش را بهروزرسانی کرد و دکمه تأیید اعتبار را تعمیر کرد. علاوه بر این، میزگرد موتورهای جستجو گزارش داد که گوگل همچنین یک ستون منبع جدید و روشی برای فیلتر کردن گزارش بر اساس صفحات ارسال شده دوباره اضافه کرده است. خارج از اطلاعات معمول نامعتبر یا معتبر / نمایه شده یا نمایه نشده، دو مورد نسبتاً جدید در این گزارش وجود دارد. اولین تغییر این است که فیلتر “فقط صفحات ارسال نشده” به فیلتر گزارش پوشش اضافه شده است و جایگزین فیلتر “نمایه شده، ارسال نشده” شده است. علاوه بر این، یک ستون “منبع” در این گزارش ها گنجانده شده است. با توجه به Search Engine Land، این باید به شما کمک کند تا خطاهای موجود در گزارشهای کنسول جستجو را بهتر درک کنید و به شما کمک کند تعیین کنید که کدام مسائل را ترجیح دهید. این ترفند صرفاً بر گزارشدهی تأثیر میگذارد و هیچ تأثیری بر نحوه خزیدن، نمایهسازی یا رتبهبندی Google محتوای شما ندارد.
خطمشی Google Merchant Center بهروزرسانی شد: وقتی خطمشیهای بازگشت و بازپرداخت و/یا اطلاعات تماس موجود نباشد، خطمشی Merchant Center Google دیگر بهطور خودکار فهرستهای خرید را حذف نمیکند. Search Engine Land گزارش شد که این تغییر خط مشی خاص فقط بر لیست های رایگان تأثیر می گذارد. لیست های پولی همچنان معاف هستند. در گذشته، اگر فهرستهایی از فیدهای Google Merchant Center وجود نداشت، اگر خطمشی برگرداندن یا بازپرداخت نداشتند، Google به سادگی نادیده میگرفت. علاوه بر این، Google بهطور خودکار فهرستهای فید Google Merchant Center را با جزئیات تماس ناکافی رد میکند. یکی از عواملی که باید در نظر گرفت این است که اگرچه سیاستهای خطمشیهای فهرستهای رایگان تغییر نکرده است، اما نوع اجرا تغییر کرده است. در نتیجه، Google ممکن است نمایان بودن محصولات را از طریق جستجوی Google کاهش دهد، حتی اگر لیست های دارای مشکلات را فعال نگه دارد.
یادداشت سردبیر: “اخبار SEO که می توانید استفاده کنید” یک پست وبلاگ هفتگی است که هر دوشنبه صبح فقط در روز پست می شود SEOblog.com، گردآوری تمام اخبار برتر SEO از سراسر جهان. هدف ما ساختن است SEOblog.com فروشگاهی تک مرحله ای برای همه افرادی که به دنبال اخبار سئو، آموزش و استخدام کارشناس سئو با جامع ما هستند دایرکتوری آژانس سئو.