اخبار SEO که می توانید استفاده کنید: 8 اوت قطع Google بر جستجوی جهانی تأثیر می گذارد


هفته گذشته، خدمات جستجو و نقشه های گوگل به دلیل قطعی در 8 آگوست به شدت مختل شد. این قطعی که کمی بیش از 10 دقیقه به طول انجامید، به دلیل آتش سوزی الکتریکی در مرکز داده گوگل در شورای بلوفس، آیووا بود.

آتش سوزی زمانی شروع شد که یک انفجار در یک ایستگاه فرعی در نزدیکی مرکز داده در حدود ساعت 11:59 شب CST رخ داد. سه نفر از کارکنان برق که در این پست کار می کردند در این انفجار دچار سوختگی شدید شده و در بیمارستان بستری شده اند.

“ما از یک حادثه الکتریکی که امروز در مرکز داده گوگل در شورای بلوفس، آیووا رخ داد و سه نفر در محل زخمی شدند که اکنون تحت درمان هستند، مطلع هستیم. یکی از سخنگویان گوگل گفت: سلامت و ایمنی همه کارگران اولویت اصلی ما است و ما با شرکا و مقامات محلی برای بررسی کامل وضعیت و ارائه کمک در صورت لزوم از نزدیک همکاری می کنیم.

کاربران از جمله عوارض نمایه سازی، ناپدید شدن صفحات از فهرست و کیفیت پایین یا نتایج جستجوی قدیمی را گزارش کردند.

اگرچه برخی مناطق گزارش دادند که مشکلات در طول روز در 10 اوت ادامه داشته است، اما به نظر می رسد این مشکل عمدتاً حل شده است.

جست و جوی جیمیل، نقشه ها و تصاویر همگی دارای یک قطعی موقت دوشنبه گذشتهطبق گفته کاربران گوگل در سراسر جهان. با این حال، گوگل تایید کرده است که این اختلال به دلیل مشکل به‌روزرسانی نرم‌افزار ایجاد شده است و هیچ ارتباطی با رویدادهای آیووا ندارد.

مجله موتور جستجو گزارش داد کاربران متعددی با اختلالاتی در رتبه‌بندی مواجه شدند که برخی از آن‌ها معتقد بودند که نتیجه به‌روزرسانی رتبه‌بندی است. با این حال، موضوعی که اکثر کانال های رسانه ای به آن اشاره نکردند این بود که بسیاری از مردم نیز با عوارض نمایه سازی مواجه بودند.

گوگل عذرخواهی کرد و اعلام کرد که ارتقای نرم افزار دلیل خرابی ناخواسته بوده است.

«ما از مشکل به‌روزرسانی نرم‌افزاری که اواخر امروز بعدازظهر به وقت اقیانوس آرام رخ داد و برای مدت کوتاهی در دسترس بودن جستجوی Google و Maps را تحت تأثیر قرار داد، آگاه هستیم، و از این مشکل عذرخواهی می‌کنیم. یکی از سخنگویان گوگل گفت: ما برای رفع سریع این مشکل تلاش کردیم و خدمات ما اکنون دوباره آنلاین شده است.

اخبار SEO بیشتر که می توانید استفاده کنید

خط‌مشی محتوای نمایه کسب‌وکار Google اکنون محتوای تکراری را به‌عنوان هرزنامه تعریف می‌کند: گوگل اکنون تصاویر، پست ها، ویدئوها و لوگوهای تکراری را به عنوان هرزنامه در خود تعریف می کند خط مشی محتوای پست های نمایه کسب و کار جدید. اگرچه اگر تصاویر، ویدیوها، پست‌ها و نشان‌واره‌های تکراری در نمایه کسب‌وکار Google خود داشته باشید، فهرست شما به حالت تعلیق در نمی‌آید، ممکن است پست شما از جستجوی Google و Google Maps رد یا حذف شود. Google در بخشی از خط‌مشی محتوای پست‌های نمایه کسب‌وکار خود، جایی که به کاربران توصیه می‌کند از هرزنامه اجتناب کنند، خط زیر را به فهرست محتوایی که دیگر مجاز نیست اضافه کرد: «عکس‌ها، پست‌ها، ویدیوها و نشان‌واره‌های تکراری». با توجه به موتور جستجو مجله، به نظر می رسد گوگل کاربران را تشویق می کند که فقط محتوای منحصر به فرد از جمله تصاویر، ویدیوها و متن را ارسال کنند و هنگام استفاده از لوگوی خود انتخابی بیشتری داشته باشند.

Google Reviews Pages اکنون داده‌های ساختاریافته مزایا و معایب را می‌پذیرد: گوگل اخیراً اعلام کرد که اکنون داده های ساختاریافته جدیدی را برای بررسی سرمقاله های مثبت و منفی صفحات وب می پذیرد. این ویژگی محدود به صفحات بررسی محصول، از جمله سایت های وابسته است. بازرگانان و صفحات وب بررسی محصول مشتری واجد شرایط این پیشرفت های جستجو نیستند. بخش جدیدی در تاریخ 5 آگوست 2022 به سند راهنمای داده های ساختاریافته اضافه شد. طبق گفته گوگل، می توانید از ابزار Rich Results برای تأیید صحت داده های ساخت یافته شما و اینکه Google می تواند آن ها را تفسیر کند. علاوه بر این، Google به داده‌های ساختاریافته مزایا و معایب ارائه‌شده توسط کاربر بر داده‌هایی که قبلاً Google به‌طور خودکار استخراج می‌کرد، ترجیح می‌دهد. برای جلوگیری از فرضیات گوگل، میزگرد SEO پیشنهاد می کند که به احتمال زیاد برای شما مفید است که نشان دهید چه مزایا و معایبی را می خواهید در جستجوی Google ارائه دهید. با این حال، توجه به این نکته مهم است که Google تشخیص می دهد که آیا این نشانه گذاری نتایج غنی را برای قطعه های شما نمایش می دهد یا خیر. همچنین باید حداقل دو مزایا و معایب را ارائه دهید. با این حال، کسانی که ترجیح می دهند از داده ها استفاده نکنند، ممکن است همچنان در نظر گرفته شوند، مشروط بر اینکه Google بتواند آن را بخواند یا درک کند. سند راهنمای داده های ساختار یافته محصول Google می‌گوید: «اگر داده‌های ساختاریافته را ارائه نکنید، ممکن است Google سعی کند به‌طور خودکار مزایا و معایب فهرست‌شده در صفحه وب را شناسایی کند. گوگل داده های ساختاری ارائه شده توسط شما را بر داده های استخراج شده به صورت خودکار اولویت قرار می دهد. این ویژگی در حال حاضر به زبان‌های هلندی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، لهستانی، پرتغالی، اسپانیایی و ترکی موجود است. ایده خوبی است که هر اقدامی را برای به حداکثر رساندن ترافیک جستجو و افزایش تعداد افرادی که از جستجوی Google به وب سایت شما کلیک می کنند، بردارید. افزایش تعداد اجزا و نتایج غنی در قطعه جستجوی شما تنها یکی از آنهاست. به مقاله مجله موتور جستجو مراجعه کنید برای راهنمایی در مورد نحوه پیاده سازی این نشانه گذاری.

گوگل می گوید رندر پویا همیشه یک راه حل موقت برای جستجوی گوگل بوده است: Search Engine Land Journal اخیرا گزارش داد که Google صفحه راهنمای رندر پویا را اصلاح کرده است تا بیان کند که دیگر توصیه نمی شود و فقط یک راه حل موقت برای مشکلات خزیدن و نمایه سازی با جاوا اسکریپت در جستجوی Google است. در واقع، گوگل همیشه از این به عنوان یک راه حل سریع یاد می کند، اما با پیشرفت تکنولوژی وب و خزنده، گوگل اکنون اصرار بیشتری دارد که از رندر پویا استفاده شود یا “تغییر بین محتوای ارائه شده توسط مشتری و از قبل رندر شده برای عوامل کاربر خاص”. ” گوگل همچنین اعلام کرد که در حال حاضر، پردازش جاوا اسکریپت دشوار است و همه خزنده‌های موتورهای جستجو قادر به پردازش آن با موفقیت یا بلافاصله نیستند. گوگل در حال حاضر استفاده از «رندر سمت سرور، رندر استاتیک یا هیدراتاسیون» را به عنوان راه حل توصیه می کند. مرکز جستجوی گوگلl بینش بیشتری را در مورد رندر پویا و رندر سمت مشتری، همراه با نکات مفید دیگر.

گوگل بهبود بخش‌های ویژه را معرفی می‌کند: در 11 آگوست، گوگل اعلام کرد چندین به روز رسانی در جستجوی گوگل Google Advisories، About This result و Featured Snippets خود را بهبود بخشیده است برای بهبود کیفیت نتایج و ساده تر کردن تعیین کالیبر نتایج. اطلاعاتی که Google به‌عنوان فراخوان در این قطعه‌های ویژه نمایش می‌دهد، اکنون با استفاده از MUM (مدل یکپارچه چند وظیفه‌ای) ارزیابی می‌شود تا ببینیم آیا به طور کلی پذیرفته شده است یا خیر. MUM بود ابتدا در می 2021 معرفی شد و ظاهراً می‌تواند «مفهوم اجماع را درک کند.» گوگل گفت: اگرچه این فراخوان‌ها لزوماً واقعیت ندارند، MUM با پردازش و ارزیابی محتوا به زبان‌های مختلف برای پاسخ به سؤالات جستجوی پیچیده به بهبود کیفیت کلی فراخوان‌های قطعه کمک می‌کند. گوگل همچنین توسعه دیگری را در رابطه با تکه‌ها و پرس و جوهای «فرض نادرست» برجسته کرد. اکنون اطلاعات نادرست حذف خواهد شد و Google فقط قطعه‌های ویژه‌ای را نشان می‌دهد که می‌توانند حاوی اطلاعات دقیق و معتبر باشند. به گفته گوگل، در واقع، قطعات حاوی محتوای نادرست یا غیر معتبر قبلاً 40 درصد کاهش یافته است. گوگل در ابتدا در آوریل 2020 توصیه های محتوایی را در جستجوی گوگل معرفی کرد. هدف از این ویژگی این بود که به کاربران اطلاع دهد زمانی که برخی از نتایج جستجو تا حدی نادرست هستند. این ممکن است به این دلیل باشد که این نتایج اخیراً هستند یا هنوز اطلاعات کافی در مورد آن موضوع خاص در دسترس نیست. توجه به این نکته مهم است که اگرچه گوگل مشاوره ارائه می دهد، کاربران همچنان می توانند نتایج را ببینند. گوگل برای اولین بار ویژگی «درباره این نتیجه» را در فوریه 2021 اضافه کرد. این ویژگی به کاربران این امکان را می دهد که قبل از کلیک کردن بر روی یک قطعه اطلاعات اضافی در مورد دلیل رتبه بندی آن دریافت کنند. اطلاعات نمایش داده شده در بخش «درباره این نتیجه» Google نیز در حال گسترش است تا شامل مواردی مانند میزان شناخته شده یک منبع، توصیفات کسب و کار آنلاین یا گواهینامه هایی که اعتبار یک منبع را تضمین می کند، اینکه آیا نهاد دیگری یک شرکت را کنترل می کند و حتی زمان ها نیز گسترش می یابد. زمانی که اطلاعات زیادی در دسترس نیست

است جستجوی Google نتایج غنی مروری کمتری نشان می‌دهد؟: میزگرد SEO اخیراً داده هایی را بر اساس گزارش های SEMRush و RankRanger منتشر کرده است ثابت می‌کند که ممکن است Google نتایج غنی سؤالات متداول بیشتری را نشان دهد و افراد کمتری نتایج غنی را بپرسند. طبق گفته Semrush و RankRanger، به نظر می رسد نوسانات قابل توجهی در برخی از نتایج غنی و فراوانی آنها در جستجوها وجود دارد. در واقع، تعداد دفعات نمایش این نتایج پس از بازگشت People Also Ask در هفته قبل، پنج درصد بیشتر شده است. با این حال، طبق RankRanger، تعداد نتایج جستجوی غنی از سؤالات متداول از آن زمان تقریباً هفت درصد کاهش یافته است. علاوه بر این، یک مقاله اخیر توسط میزگرد SEO پیشنهاد می‌کند که وقتی بر اساس عمود خرید فیلتر می‌کنید، ممکن است Google نظرات کمتری را در قسمت‌های نتیجه جستجو و نتایج غنی از بررسی را نشان دهد. کاهش پنج درصدی در تعداد تکه‌های نقد برای این دسته وجود داشت که به نظر می‌رسید بلافاصله پس از انتشار به‌روزرسانی Google Product Reviews توسط Google رخ داد.

یادداشت سردبیر: “اخبار SEO که می توانید استفاده کنید” یک پست وبلاگ هفتگی است که هر دوشنبه صبح فقط در روز پست می شود SEOblog.com، گردآوری تمام اخبار برتر SEO از سراسر جهان. هدف ما ساختن است SEOblog.com فروشگاهی تک مرحله ای برای همه افرادی که به دنبال اخبار سئو، آموزش و استخدام کارشناس سئو با جامع ما هستند دایرکتوری آژانس سئو.





منبع