به نظر می رسد SGE گوگل اینجا بماند زیرا این شرکت در حال آزمایش روش های جدیدی است که چگونه این موتور جستجوی هوش مصنوعی یا مبتنی بر هوش مصنوعی به نظر می رسد. توسط کاربر X مشاهده شد گلن گیبSGE اکنون با رنگ های کمتر و با دکمه نمایش بیشتر روشن تر به نظر می رسد.
SGE دیگر به صورت پیشفرض بلوک بزرگی را راهاندازی نمیکند… اکنون با یک دکمه بزرگ «نمایش بیشتر» بسیار کوچکتر شده است.» گیب در پست خود گفت.
این طراحی مینیمالیستی کاملاً با بهروزرسانیهای Google در ماههای گذشته که به دنبال اضافه کردن ویژگیهای بیشتر هستند، در تضاد است. در اینجا برخی از به روز رسانی های SGE وجود دارد که قبلاً در SEOBlog پوشش داده ایم:
- داده های نمایه کسب و کار: گوگل ویدیوها و عکسهای تجاری را از پایگاه داده ۲۰۰ میلیونی خود اضافه کرد تا به جای یک بلوک متن، به نتایج تولید شده توسط هوش مصنوعی خود جذابیت بیشتری بدهد.
- فروشگاه های محلی با سهام: این ویژگی فروشگاه های نزدیک را با محصولی که در فهرست موجودی آنها جستجو کرده اید به شما نشان می دهد.
- لینک های استناد: خلاصههای Google SGE اکنون پیوندهای منبع قابل کلیک را برای افزایش ترافیک ناشران وب نشان میدهند.
- SGE برای یادگیری: این به روز رسانی به شما این امکان را می دهد که هنگام مرور وب برای تحقیق و یادگیری نحوه کدنویسی، اطلاعات بیشتری را هضم کنید.
اما این طراحی سبک تر به این معنی نیست که این ویژگی ها را از دست خواهید داد. آنها هنوز آنجا هستند، اما با ظاهری جدید – اگر از مرحله آزمایش خارج شود.
با این حال، هر کدام بهتر به نظر می رسد یک موضوع ترجیحی است. این “SGE Lite” همانطور که Gabe آن را می نامد، به خوبی با بقیه صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ترکیب می شود. از سوی دیگر، نسخه اصلی رنگارنگتر خودنمایی میکند و به صفحه کسلکننده 10 پیوند آبی رنگی که همه ما به آن عادت کردهایم جان میبخشد.
علیرغم این پیشرفتهای فنی و زیبایی، ما هنوز شاهد یک برنامه قوی برای کسب درآمد از SGE از Google نیستیم – با اشغال SGE فضای زیادی در SERPها، تبلیغات چگونه به نظر میرسند؟ آیا سیستم های رتبه بندی به ناشران با محتوای عالی از طریق SGE نیز پاداش می دهند؟ رتبه بندی در این فصل جدید گوگل دقیقا چگونه کار خواهد کرد؟
ما هنوز پاسخهای مشخصی برای این سؤالات نخواهیم دید، زیرا Google آزمایش میکند و ویژگیهای جالب و نازک SGE را شناسایی میکند.
در اینجا لینک به بحث کامل در مورد X.
اخبار سئو بیشتر که می توانید استفاده کنید
پیشبینی کلمات کلیدی اکنون از Google Keyword Planner حذف شده است: باید با پیشبینی کلمات کلیدی فردی و گروههای تبلیغاتی خداحافظی کنید رشته X با رابط Google Ads و کاربر X بن گلدمن. گلدمن پرسید که آیا؟ “چیزی با برنامه ریز کلمات کلیدی تغییر کرد” و اگر این فقط یک اشکال بود. با این حال، Ads Liaison نشان داد که آنها دیگر سیستم های پیش بینی فردی و گروه های تبلیغاتی را حفظ نمی کنند. دلیل این امر استفاده کم از این ویژگی ها است. اما اگر استفاده می کنید «پیشبینیهای سطح کمپین و دادههای تاریخی در سطح کلمه کلیدی،» همچنان باید آنها را در برنامهریز کلمات کلیدی خود ببینید. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد Keyword Planner، این را بخوانید مقاله از گوگل. شما همچنین می توانید بخوانید کل بحث X اینجا.
SGE برای Robots.txt درمان VIP دریافت می کند: ما اخیراً انتشار آن را پوشش دادیم Google-Extended و اینکه چگونه به ناشران وب کنترل بیشتری بر نحوه حذف محتوای آنها توسط سرویس مبتنی بر هوش مصنوعی Google، Bard و Vertex AI می دهد. اما اگر تعجب می کنید که آیا این امر مانع از دسترسی SGE گوگل به محتوای شما می شود، پاسخ منفی است. در یک بحث تاپیک Xکاربر Glenn Gabe اشاره کرد که وبسایتهایی که Google-Extended را در فایل robots.txt خود مسدود کردهاند، همچنان در خلاصههای SGE ظاهر میشوند. این مورد تایید شد زمین موتور جستجو در مقاله خود، به نقل از یک سخنگوی گوگل که SGE را توضیح داد “در Search تعبیه شده است، روی پیچ و مهره قرار نمی گیرد، و به نحوه عملکرد جستجو کمک می کند.” این بدان معناست که گوگل همچنان میتواند به محتوای شما دسترسی داشته باشد، نه برای آموزش مدلهای هوش مصنوعی بلکه برای ارائه نتایج جستجوی مرتبط به کاربران. ذکر این نکته ضروری است که گوگل SGE را شامل نمی شود در فهرست سرویسهایی که از Google-Extended برای خزیدن محتوا استفاده میکنند – فقط فهرست شده است APIهای تولید کننده هوش مصنوعی Bard و Vertex، از جمله مدلهای نسل آینده که این محصولات را تقویت میکنند. اگر میخواهید دسترسی SGE به محتوای خود را مسدود کنید، Google به شما توصیه میکند Googlebot را مسدود کرده و از متا تگ NOINDEX استفاده کنید. با این داستان عمیق تر شوید زمین موتور جستجو.
مطالعه نشان میدهد که نتایج جستجوی متداول جستجوی Google به شدت کاهش یافته است: بر اساس مطالعهای که اخیراً منتشر شده است، کسب جایگاه در نتایج غنی از پرسشهای متداول گوگل سختتر میشود. پورتنت. تعداد سوالات متداول نشان داده شده در SERP نیز از 53.94 درصد به 17.04 درصد کاهش یافته است. پورتنت گفت. آنها همچنین نشان دادند که 82.96٪ از وب سایت ها دیگر در نتایج جستجوی غنی از سؤالات متداول قرار نمی گیرند. بنابراین، آیا باید طرحواره پرسشهای متداول را ادامه دهید؟ پورتنت می گوید بله. “در حالی که احتمال اینکه شما نتیجه سوالات متداول را به دست آورید به میزان قابل توجهی کمتر است، اما هنوز امکان دریافت آنها وجود دارد.” پورتنت گفت. آنها همچنین به این نکته اشاره کردند که گوگل میتواند چند ماه دیگر نظر خود را تغییر دهد، بنابراین اگر هنوز یک نشانهگذاری طرحواره پرسشهای متداول در وبسایت خود داشته باشید، ضرری نخواهد داشت. شما می توانید بخوانید گزارش کامل از پورتنت اینجا.
یکی دیگر از ابزارهای متا تبلیغاتی مجهز به هوش مصنوعی راه اندازی شد: برای کمک به کاهش خستگی خلاق، متا سه ابزار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را راهاندازی کرد تا به تبلیغکنندگان کمک کند محتوای بیشتری تولید کنند که برای برندشان قابل تنظیم است. ابزارها شامل موارد زیر است: (1) تولید پسزمینه: ایجاد تغییرات پسزمینه متعدد برای تصاویر محصول خود را که می توانید در انواع مختلف مخاطبان استفاده کنید. (2) گسترش تصویر: نسبت تصاویر خود را به تناسب تنظیم کنید سطوح متعدد، مانند خوراک یا قرقره، تسهیل تولید محتوای تغییر کاربری و (3) تغییرات متنی: چندین نسخه متنی برای کپی آگهی خود ایجاد کنید تا گزینه های بیشتری برای “بهتر به مخاطبان (خود) دسترسی پیدا کنید.” متا بازخورد مثبتی از تبلیغ کنندگان خود در مورد استفاده از هوش مصنوعی مولد دریافت کرد. دو پاسخ اولیه این بود که باعث صرفه جویی در زمان و کاهش خستگی خلاقانه می شود. به همین دلیل است که متا شروع به استفاده از این ویژگی ها برای استفاده از تبلیغات اصلی کرده است. را بخوانید داستان کامل از متا اینجا.
Reddit مرکز یادگیری خود را با دوره های جدید تقویت می کند: این تنها متا نیست که بازی تبلیغاتی خود را در این هفته ارتقا می دهد – پلتفرم میکروبلاگینگ Reddit با جدیدترین خود قابلیت تبلیغ دهنده خود را ارتقا داده است. “برنامه صدور گواهینامه Boost 2.0.” Boost 2.0 با تزریق به برنامه Reddit Ads Formula موجود، چندین ماژول جدید را برای کمک به تبلیغ کنندگان معرفی می کند. “کمپین های خود را به گونه ای استراتژیک تر و تاثیرگذارتر ارتقا دهند.” هارولد کاجه، مدیر ارشد درآمد Reddit گفت. این ماژولهای جدید بر اندازهگیری Reddit، اصول حراج، بهینهسازی عملکرد، تکنیکهای خلاقانه، یافتن مخاطبان مرتبط و استراتژیهای برنده برای «خلاقیتها و پیامرسانی» تمرکز دارند. اطلاعیه کامل را از پست وبلاگ Reddit.
یادداشت سردبیر: “اخبار SEO که می توانید استفاده کنید” یک پست وبلاگ هفتگی است که هر دوشنبه صبح فقط در روز پست می شود SEOblog.com، گردآوری تمام اخبار برتر SEO از سراسر جهان. هدف ما ساختن است SEOblog.com فروشگاهی تک مرحله ای برای همه افرادی که به دنبال اخبار سئو، آموزش و استخدام کارشناس سئو با جامع ما هستند دایرکتوری آژانس سئو.