استراتژی های SEO و SEA برای سایت های تجارت الکترونیک


وب میلیون ها شرکت را قادر ساخته است تا کسب و کار خود را متنوع کرده و از طریق تجارت الکترونیکی دیده شوند. در سال 2021، به جز چند بخش خاص، به جهانی بسیار رقابتی تبدیل شده است. موتورهای جستجو از میلیون ها نتیجه اشباع شده اند و به طور کلی این غول های معمولی هستند که موفق می شوند از بازی بیرون بیایند، اما این امر اجتناب ناپذیر نیست. با اتخاذ یک استراتژی برند خوب و تمرکز بر چند کانال، همیشه ممکن است به بدنامی دست پیدا کنید و از رقبای خود متمایز شوید.

خلاصه :

استراتژی برند یک برنامه بلندمدت برای جلب نظر مشتریان و وادار کردن آنها به انتخاب برند شما نسبت به دیگری است. برندسازی با برندسازی که به شدت به تصاویر متکی است متفاوت است. حول عناصر ناملموسی می چرخد ​​که به تدریج در طول عمر برند وارد ذهن مصرف کنندگان می شود.

در تجارت الکترونیک، استراتژی برند تا حدی بر اساس کلمات کلیدی است که به روشی دقیق و قابل اندازه گیری، نیات کاربران اینترنت، نیازها و انتظارات آنها را نشان می دهد. SEO (ارجاع طبیعی) و SEA (ارجاع پولی) بر اساس این پرس و جوها است که می توان آنها را با استفاده از ابزارهای خاصی مانند Google Ads Planner، SmartKeyword، SEMRush، Ahrefs و غیره تجزیه و تحلیل کرد.

پرس و جوهای نام تجاری (به نام “برند”) در SEO و SEA

پرس و جو “برند” کلمه کلیدی است که توسط کاربران اینترنت تایپ می شود و حاوی نام برند است. در اینجا، بنابراین مصرف کنندگانی هستند که از قبل برند را می شناسند که منشا این کلمات کلیدی هستند. بنابراین می توان فکر کرد که نیازی به تمرکز روی این نوع درخواست نیست. متاسفانه واقعیت کاملا متفاوت است. ورود بازارهایی مانند آمازون، Cdiscount و بسیاری دیگر، نتایج جستجو (SERP) را عمیقاً تغییر داده است. اکنون حتی کلمات کلیدی حاوی نام تجاری شما در معرض رقابت سایت های خارجی و حتی گاهی اوقات فروشندگان قرار می گیرند. به عنوان مثال، این مورد در مورد مارک هایی مانند Béaba یا Magimix است که فروشگاه آنلاین خود را دارند و با رقابت خرده فروشان فیزیکی و آنلاین روبرو هستند (Aubert، Autourdebébé برای Béaba و Darty، Boulanger یا Amazon برای Magimix).

تجارت الکترونیکی-برند-استراتژی-برند-درخواست

بنابراین، این برندها باید عمدتاً بر روی پرس و جوهای “برند” که برای آنها قانونی ترین هستند، سرمایه گذاری کنند. از طرف دیگر، آنها در گرفتن کلمات کلیدی عمومی مشکل بیشتری دارند، زیرا گوگل قضاوت می کند که سایت های فروشندگان (که چندین مارک را ارائه می دهند) آنهایی هستند که باید در صفحه اول ظاهر شوند. فقط یک دوره بزرگ از دامنه و یک تاریخچه غنی می تواند به این نوع برند کمک کند تا خود را در پرس و جوهای عمومی قرار دهد.

تجزیه و تحلیل پرس و جوهای “برند”.

تنها تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی “برند” می تواند راه های مختلف برای بهینه سازی در SEO را مانند SEA برجسته کند.

پرس و جوهای «برند» را در سئو تجزیه و تحلیل کنید

ضروری است که با مطالعه کلمات کلیدی با هدف جستجوی نام تجاری + کلمه کلیدی عمومی و سپس تجزیه و تحلیل رقابتی شروع کنید. به طور مشخص، این شامل فهرست کردن تمام کلمات کلیدی تایپ شده (یا احتمالاً تایپ شده) توسط کاربران اینترنت و ایجاد نقشه رقابت است. اگر سایت شما به خوبی طراحی شده باشد، دریافت می کند بک لینک های de bons و محتوای مرتبط را ارائه می دهد، معمولاً باید در بخش خوبی از پرس و جوهای “برند” پیشرو باشید. در غیر این صورت، مطمئناً با تعجب ناخوشایند خواهید دید که بسیاری از سایت‌ها پیش روی شما هستند.

اقداماتی که باید برای تجارت الکترونیک خود در زمینه SEO و SEA انجام دهید

آیا با رقابت بازارها یا فروشندگان خود مواجه هستید؟ مهمتر از همه، ناامید نشوید! شما در واقع صاحب نام دامنه برند هستید زیرا شما علامت هستند! بنابراین شما مشروع ترین افرادی هستید که حداقل در 3 رتبه برتر در گوگل و سایر موتورهای جستجو ظاهر می شوید.

کمپین های SEA خود را بهینه کنید تا در مورد کلمات کلیدی “برند” دیده شوید

در SEA، قوانین بازی همیشه منصفانه نیستند. خرید نام تجاری یک رقیب در واقع امکان پذیر است. دلیل آن ساده است: خطرات را بالا می برد! بنابراین، این استراتژی پست گوگل ادز شما را مجبور می کند که نام تجاری خود را بخرید. بنابراین کنترل کامل برند خود را با هزینه بسیار کم در مقایسه با سایر انواع درخواست ها به دست خواهید آورد. البته، این در مورد گسترش این عمل به تمام جستارهایی است که شامل نام تجاری شما می شود. می توانید به داده های ارائه شده توسط کنسول جستجوی Google تکیه کنید.

اقدامات سئو برای به دست آوردن دید به روشی پایدار

در سئو، ما با اقدامات “یک شات” SEA فاصله داریم. این کار پس زمینه مهمی است که اهرم های مختلف سئو (فنی، محتوا، محبوبیت) را پوشش می دهد. بنابراین تهیه فهرست جامعی از اقداماتی که باید اجرا شوند غیرممکن است زیرا به تعداد سایت ها استراتژی وجود دارد. با این حال، در اینجا زمینه های اصلی بهبود استراتژی برندسازی سئو شما وجود دارد:

– با اضافه کردن نام تجاری خود پس از دسته یا نام محصول، برچسب های عنوان را بهبود بخشید.

– محتوای سایت را با صفحات متمرکز بر برند غنی کنید: تاریخچه، زمینه مداخله و غیره. ;

– بک لینک با لنگرهای “مارک” به دست آورید.

– بهره برداری از کانال های جذب دیگر که تأثیر غیرمستقیم بر SEO دارند: شبکه های اجتماعی، وابستگی، انجمن ها.

– برای مارک هایی که قبلاً شناخته شده اند، تعداد نمایش های جستجوهای فصلی را جستجو کنید (مثال: نام تجاری + فروش). اینها ساده ترین پرس و جوهایی هستند که می توان به طور کلی دریافت کرد.

پرس و جوهای خارج از برند در SEO و SEA

پرس و جوهای بدون مارک کلمات کلیدی هستند که شامل نام برند شما نیستند. بنابراین، آنها در SEO و SEA بسیار رقابتی تر هستند و به استراتژی توسعه متفاوتی نیاز دارند.

پرس و جوهای عمومی و موقعیت پیکسل

موقعیت پیکسل تعداد پیکسل های بین موقعیت سایت شما در صفحه نتایج و بالای صفحه را تعیین می کند. موقعیت پیکسل پایین به این معنی است که سایت شما در بالای صفحه قرار دارد. با گسترش، این همچنین به این معنی است که نتایج خرید Google و/یا Google Ads پولی کمی وجود دارد (یا هیچ).

آیا باید کمپین های SEA خود را برای کلمات کلیدی در سئو کاهش دهید؟

شاید فکر کرده باشید که رتبه 1 استاست در ارجاع طبیعی برای صرفه جویی در صدها یا هزاران یورو در تبلیغات گوگل کافی است؟ متاسفانه، به این سادگی نیست. در تجارت الکترونیک، برخی از پرس و جوها در SEA به قدری رقابتی هستند که نتایج Google Shopping و 4 آگهی Google Ads (حتی گاهی اوقات نقشه Google Maps) را نشان می دهد.

تجارت الکترونیک-کلمه کلیدی-رقابتی

نتیجه: اولین موقعیت شما در ارجاع طبیعی پس از آن در زیر خط آب، به ویژه در تلفن همراه، پیدا می شود. و متأسفانه می دانیم که کاربران عمدتاً روی اولین نتایج جستجو تمرکز می کنند. برخی از تبلیغات گوگل ادز را حتی اگر 1 هستید نگه داریداست بنابراین طبیعتاً یک ضرورت است. این بدان معنا نیست که شما باید ایده ورود به 3 تای برتر را کنار بگذارید. سئو سودآورترین سرمایه گذاری است که دید ماندگار را برای شما تضمین می کند. علاوه بر این، نتایج طبیعی همان صفحاتی را که توسط SEA انتخاب شده نمایش نمی دهند. بنابراین، با حفظ استراتژی SEO و SEA، تعداد صفحات مختلف نتایج را افزایش می دهید و در نتیجه شانس خود را برای تبدیل چند برابر می کنید.

تبدیل SEO و SEA را برای اندازه گیری اثربخشی استراتژی برندسازی خود تجزیه و تحلیل کنید

فراتر از ترافیک طبیعی یا پولی، نرخ تبدیل معرف ترین KPI یک استراتژی دید آنلاین است، به ویژه در تجارت الکترونیک. نرخ کلیک در SEO و SEA نیز یک KPI است که توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرد زیرا ارتباط تبلیغات و نتایج را نشان می دهد. شما تمام این داده ها را در پیدا خواهید کرد تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل که یک معدن واقعی اطلاعات برای تجارت الکترونیک شماست.

نتیجه

در تجارت الکترونیک BtoC، استراتژی برند عمدتاً بر اساس قصد کاربر است. روزهای کمپین های بازاریابی مبتنی بر محصول به پایان رسیده است. از این پس، مطالعه رفتار کاربران اینترنت و کلمات کلیدی تایپ شده در وب، کلید یک استراتژی موفق برند است، چه در ارجاع طبیعی و چه در ارجاع پولی.



منبع