مایکروسافت در این مورد متفاوت گزارش می دهد، اما مایکروسافت اعلام کرد که درآمد تبلیغاتی جستجو و اخبار آن، بدون احتساب هزینه های جذب ترافیک، 10 درصد افزایش یافته است (افزایش 13 درصدی در ارز ثابت). خبر خوب این است که رشد در آنجا وجود دارد و خبر بد این است که رشد در حال افزایش نیست. صاف است. سه ماهه گذشته، مایکروسافت رشد 10 درصدی را نیز نشان داد.
الفبای گوگل (GOOG) در مقابل درآمدهای تبلیغاتی مایکروسافت بینگ (MSFT).
هم گوگل و هم مایکروسافت دیشب درآمدهای سه ماهه اول 2023 را گزارش کردند و تا کنون به نظر می رسد وال استریت از نتایج راضی است. اما اگر نگاه کنید، تبلیغ گوگل است درآمد در حالی که تبلیغات بینگ مایکروسافت نسبت به سال گذشته ثابت (کمی کاهش) بود درآمد نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است. بیایید تا جایی که میتوانم، بخش درآمد از تبلیغات جستجو را برای هر دو جستجو کنیم.
تغییر درآمد تبلیغات گوگل
ساتیا نادلا، رئیس و مدیر اجرایی مایکروسافت میگوید: «پیشرفتهترین مدلهای هوش مصنوعی جهان با جهانیترین رابط کاربری جهان – زبان طبیعی – برای ایجاد عصر جدیدی از محاسبات ترکیب میشوند. در سراسر Microsoft Cloud، ما پلتفرم انتخابی هستیم تا به مشتریان کمک کنیم بیشترین ارزش را از هزینههای دیجیتال خود ببرند و برای این نسل بعدی هوش مصنوعی نوآوری کنند.
ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت و گوگل، گفت: «ما از عملکرد تجاری خود در سه ماهه اول، با عملکرد خوب و شتاب انگیز جستجو در Cloud، راضی هستیم. ما بهروزرسانیهای مهم محصول را که در علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی عمیق هستند، معرفی کردیم. ستاره شمالی ما مفیدترین پاسخها را برای کاربرانمان ارائه میکند و ما فرصتهای بزرگی را پیش رو میبینیم که به سابقه طولانی نوآوری ما ادامه میدهد.”
امی هود، معاون اجرایی و مدیر مالی ارشد، گفت: «اجرای متمرکز توسط تیمهای فروش و شرکای ما در این محیط پویا منجر به درآمد مایکروسافت کلود 28.5 میلیارد دلاری شد که 22 درصد (افزایش 25 درصد به ارز ثابت) نسبت به سال گذشته بود. افسر مایکروسافت
در اینجا نموداری آورده شده است که درآمد کلی گوگل، سپس درآمد تبلیغات و سپس سود در چند فصل گذشته را نشان می دهد:
من هیجان زده هستم که ببینم در تماس بعدی در مورد Bing Chat و Google Bard چگونه صحبت می شود.
روث پورات، مدیر مالی آلفابت و گوگل، میگوید: «تابآوری در جستجو و حرکت در Cloud منجر به درآمد تلفیقی 69.8 میلیارد دلاری در سهماهه اول شد که 3 درصد در سال نسبت به سال یا 6 درصد در ارز ثابت افزایش داشت. ما متعهد به ارائه رشد بلندمدت و ایجاد ظرفیت برای سرمایهگذاری در قانعکنندهترین حوزههای رشد با مهندسی مجدد پایه هزینههایمان هستیم.»
تغییر درآمد تبلیغات بینگ مایکروسافت
درآمد کلی نسبت به سال گذشته 3 درصد افزایش داشت و سود حدود 8.5 درصد کاهش یافت.
در اینجا نموداری وجود دارد که به شما کمک می کند این را تجسم کنید:
خبر خوب این است که در حالی که درآمد تبلیغات گوگل در سه ماهه گذشته 3.6 درصد کاهش داشت، اما در سه ماهه گذشته ثابت یا تنها 0.21 درصد کاهش یافت. این نشان داد که درآمد تبلیغاتی گوگل همچنان پابرجا بوده و از تخمین های وال استریت پیشی گرفته است.
مسئله این است که اگر به آن نگاه کنید 10Q در صفحه 30 در نقش کریس الول اشاره شد، افزایش تنها 3.4٪ است. 10٪ بدون هزینه های جذب ترافیک و سپس 3.4٪ با TAC شامل هزینه ها.
در اینجا گزیده ای از گزارش سود آورده شده است: