در سه ماهه قبل، گوگل درآمد تبلیغات جستجوی خود را حدود 13.5٪ افزایش داد و قبل از آن، درآمد تبلیغاتی گوگل و مایکروسافت هر کدام 22٪ افزایش یافته بود، و سه ماهه قبل از آن، هر دو حدود 32٪ افزایش داشتند.
روث پورات، مدیر مالی آلفابت و گوگل، گفت: «درآمد سه ماهه سوم ما 69.1 میلیارد دلار بود که نسبت به سال گذشته 6 درصد یا بر اساس ارز ثابت 11 درصد افزایش داشت. نتایج مالی برای سه ماهه سوم منعکس کننده رشد بنیادی سالم در جستجو و حرکت در Cloud است، در حالی که متاثر از ارز خارجی است. ما در حال کار برای تنظیم مجدد منابع برای تامین بالاترین اولویت های رشد خود هستیم.
بنابراین، هر دو با رشد درآمد تبلیغاتی کند می شوند، اما گوگل در سه ماهه گذشته بسیار کندتر رشد می کند.
درآمد مایکروسافت کلود در این سه ماهه 25.7 میلیارد دلار بود که 24 درصد (افزایش 31 درصد در واحد پول ثابت) نسبت به سال گذشته بود. ایمی هود، معاون اجرایی و مدیر ارشد مالی مایکروسافت، گفت: ما همچنان شاهد تقاضای سالم در سراسر مشاغل تجاری خود هستیم، از جمله یک چهارم دیگر از رزروهای خوب، زیرا ارزش قانعکنندهای را برای مشتریان ارائه میکنیم.
از جانب مایکروسافت:
ساتیا نادلا، رئیس و مدیر اجرایی مایکروسافت میگوید: «در دنیایی که با بادهای مخالف فزاینده مواجه است، فنآوری دیجیتال بهترین باد آخر است. “در این محیط، ما بر کمک به مشتریان خود متمرکز شدهایم که کارهای بیشتری را با کمترین هزینه انجام دهند، در حالی که در حوزههای رشد سکولار سرمایهگذاری میکنیم و ساختار هزینه خود را به روشی منظم مدیریت میکنیم.”
از انتشار درآمد از Alpahbet/Google:
ساندار پیچای، مدیر عامل آلفابت و گوگل، گفت: «ما تمرکز خود را بر مجموعه ای واضح از اولویت های محصول و کسب و کار بیشتر می کنیم. اعلانهای محصولی که فقط در یک ماه گذشته انجام دادهایم به وضوح نشان دادهاند، از جمله پیشرفتهای قابل توجهی در جستجو و Cloud، با استفاده از هوش مصنوعی، و روشهای جدید برای کسب درآمد از YouTube Shorts. ما بر روی سرمایه گذاری مسئولانه در بلندمدت و پاسخگویی به محیط اقتصادی متمرکز هستیم.
هر دو گوگل (الفبا) و مایکروسافت (بینگ) درآمد خود را در شب گذشته اعلام کردند و هر دو شرکت پس از این خبر در معاملات قبل از بازاریابی بیش از 5 درصد کاهش یافتند. درآمد تبلیغات گوگل تنها 4.2 درصد افزایش یافته است، در حالی که درآمد تبلیغات جستجوی مایکروسافت، عمدتاً از Bing، به نظر می رسد که سالانه 16 درصد افزایش یافته است.
- درآمد تبلیغات جستجوی گوگل از 37926 دلار به 39539 دلار (بر حسب میلیون) افزایش 4.25 درصدی رسید.
- درآمد تبلیغات جستجوی مایکروسافت بینگ 16 درصد افزایش یافت