انتشار به‌روزرسانی محتوای مفید Google در دسامبر 2022


گوگل رسما راه اندازی دومین نسخه به روز رسانی/سیستم محتوای مفید گوگل را تایید کرد. در 5 دسامبر به آرامی شروع شد اما به گفته گوگل در 6 دسامبر قابل توجه بود، به همین دلیل است که گوگل آن را تا 6 دسامبر اعلام نکرد. این به‌روزرسانی سیگنال‌های جدیدی را اضافه می‌کند، به ویژه باعث می‌شود برای همه زبان‌ها در سطح جهانی کار کند – دیگر فقط به محتوای انگلیسی نگاه نمی‌کند.

گوگل ارسال شده در 6 دسامبر که در 5 دسامبر، “به روز رسانی محتوای مفید دسامبر 2022 را منتشر کرد، که طبقه بندی کننده ما را بهبود می بخشد و در سراسر محتوا در همه زبان ها کار می کند.” گوگل اضافه کرد، “تکمیل این عرضه ممکن است تا دو هفته طول بکشد.”

به عنوان یادآوری، به‌روزرسانی محتوای مفید Google به دنبال حذف محتوایی است که برای رتبه‌بندی در موتورهای جستجو نوشته شده است و به مردم کمک نمی‌کند یا به آنها اطلاع نمی‌دهد. گوگل گفت این به روز رسانی به محتوایی که به نظر می رسد در درجه اول برای رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو ایجاد شده است، رسیدگی می کند. گوگل افزود: این به روز رسانی به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که محتوای غیراصلی و با کیفیت پایین در جستجو رتبه بالایی ندارد. بنابراین اگر محتوایی را برای افزایش دید و ترافیک موتورهای جستجو می‌نویسید، ممکن است تحت تأثیر این نوع به‌روزرسانی قرار بگیرید و سایت‌های غیر انگلیسی دیگر از این به‌روزرسانی در امان نباشند.

دسامبر 2022 به روز رسانی محتوای مفید Google حقایق سریع

در اینجا مهمترین چیزهایی که در حال حاضر به صورت کوتاه می دانیم آورده شده است:

  • نام: به روز رسانی محتوای مفید گوگل
  • تاریخ عرضه: عرضه آن در 5 دسامبر آغاز شد اما تا 6 دسامبر چندان قابل توجه نبود
  • عرضه: حدود دو هفته طول می کشد تا به طور کامل عرضه شود
  • اهداف: به محتوایی نگاه می‌کند که برای رتبه‌بندی خوب در جستجو نسبت به کمک به انسان ایجاد شده است
  • فقط جستجو: این در حال حاضر فقط بر جستجوی Google تأثیر می‌گذارد، نه Google Discover یا سایر سطوح Google. اما گوگل ممکن است در آینده این را به Discover و موارد دیگر گسترش دهد.
  • پنالتی: گوگل به جریمه اشاره ای نکرده است، اما به نظر می رسد این به روز رسانی برای سایت هایی که تحت تاثیر آن قرار می گیرند، جریمه است
  • در سطح سایت: این یک الگوریتم در سراسر سایت است، بنابراین کل سایت تحت تأثیر این به روز رسانی قرار می گیرد
  • به روز رسانی اصلی نیست: بسیاری می خواهند بگویند این یک به روز رسانی اصلی است، اینطور نیست.
  • جهانی و همه زبان ها: این دیگر فقط برای محتوای انگلیسی زبان نیست، اکنون همه زبان ها و جهانی است.
  • تأثیر: گوگل به من نمی‌گوید چند درصد از جستجوها یا جستجوها تحت تأثیر این به‌روزرسانی قرار گرفته‌اند، اما Google به من گفت که «معنی‌دار» خواهد بود. همچنین، گوگل گفت که این موضوع برای مطالب آموزشی آنلاین، سرگرمی، خرید و محتوای مرتبط با فناوری بیشتر احساس خواهد شد.
  • بازیابی: اگر از این موضوع ضربه خوردید، باید به محتوای خود نگاه کنید و ببینید که آیا می توانید با توصیه های گوگل در زیر بهتر عمل کنید.
  • تازه می کند: Google امتیازها را به طور مداوم در اینجا به روز می کند، اما یک دوره زمانی و یک دوره اعتبار وجود دارد و ممکن است چندین ماه طول بکشد تا از این به روز رسانی بازیابی شود.

به‌روزرسانی‌های سند به‌روزرسانی محتوای مفید

گوگل تغییرات کوچکی در آن ایجاد کرد صفحه به روز رسانی محتوای مفید در اینجا این ویرایش ها وجود دارد:

  • همانطور که انتظار داشتیم بسیاری از ارجاعات “به روز رسانی” را به “سیستم” جایگزین کرد.
  • خط “این در سراسر جهان در همه زبان ها کار می کند” اضافه شده است.
  • این پاراگراف را که فقط برای زبان انگلیسی است حذف کنید.
  • Google همچنین بخش‌هایی از پایین سند را به‌روزرسانی کرد، اکنون به عنوان «به‌طور دوره‌ای، نحوه شناسایی محتوای غیر مفید توسط طبقه‌بندی‌کننده را اصلاح می‌کنیم. وقتی این کار را به‌طور قابل توجهی انجام می‌دهیم، آن را به‌عنوان «به‌روزرسانی محتوای مفید» در رتبه‌بندی جستجوی Google خود به اشتراک می‌گذاریم. صفحه به‌روزرسانی‌ها. پس از پایان انتشار چنین به‌روزرسانی، و اگر طبقه‌بندی‌کننده اصلاح‌شده ببیند که محتوا بهبود یافته است، ممکن است طبقه‌بندی غیرمفید طبقه‌بندی‌کننده قبلی ما دیگر اعمال نشود.

یک نکته در اینجا، گوگل تاکید می کند که چگونه این سیستم محتوای غیر مفید را با آن پاراگراف آخر شناسایی می کند. دنی سالیوان، رابط جستجوگر گوگل نیز این را در این مورد گفت ماستودون وقتی پرسیده شد “وقتی می گوید “طبقه بندی کننده ما را بهبود می بخشد” مربوط به طبقه بندی به روز شده برای NLP است. او پاسخ داد: “طبقه‌بندی سعی می‌کند بفهمد که آیا محتوا مفید نیست. ما نسبت به نسخه اصلی که سیستم محتوای مفید برای اولین بار در اوایل امسال راه‌اندازی شد، بهبود یافته‌ایم.”

من مطمئن نیستم که با این بیانیه مخالف باشم بر این اساس:

این توییت های اعلامیه است:

تأثیر به‌روزرسانی محتوای مفید قبلی

آخرین به روز رسانی جالب بود، در 9 سپتامبر ما فکر کردیم که شاهد اولین نوسانات گسترده از این به روز رسانی محتوای مفید هستیم. پیش از این، تنها 20 درصد از سئوکاران گفتند که متوجه تغییرات رتبه‌بندی مربوط به به‌روزرسانی محتوای مفید اصلی شده‌اند و من معتقدم درصد خوبی از آن 20 درصد گیج شده‌اند و تغییراتی را که مشاهده می‌کنند به اشتباه نسبت می‌دهند – یعنی محتوای مفیدی نیست. به روز رسانی. به‌روزرسانی محتوای مفید اصلی گوگل در اوایل به نظر می‌رسید که از نظر سئوها و ابزارهایی که انتخاب می‌کنند، بسیار جزئی به نظر می‌رسید، علی‌رغم آنچه همه ما فکر می‌کردیم اتفاق بیفتد. حتی دنی سالیوان حتی خودش گفت که این تغییر بزرگی نبود، اما از نظر مسیری که گوگل با رتبه‌بندی محتوا می‌رود، بسیار بزرگ بود.

به طور خلاصه، نسخه اصلی با هیاهوها سازگار نبود – آیا این نسخه به روز شده آن را جبران می کند؟

سئو چتر

در اینجا برخی از صحبت هایی است که من پیدا کردم که به برخی از تأثیرات اولیه روی این به روز رسانی اشاره می کند (یا شاید به روز رسانی تایید نشده قبلی؟):

Semrush نشان می دهد که این سایت منفجر شده است – این اتفاق نیفتاد – حداقل طبق گفته GA:

یعنی من بالا هستم اما اینقدر؟ من شک دارم…

و برخی از گپ زدن از دنیای کلاه سیاه & WebmasterWorld:

یکی از سایت های من در آپدیت هرزنامه ضربه خورد. امروز در حال شکستن سقف است.

داشتم به این فکر می کردم که چه زمانی تمام تاریخ های حافظه پنهان من بیشتر از 7 روز نبود. قبلاً چنین اتفاقی نیفتاده است. اما رتبه هایی که الان می بینم قطعا از روزها پیش شکل می گرفت.

فکر می‌کنم تغییرات براساس فعالیت گزارش سایت، سطح خزیدن، حرکت رتبه‌بندی و غیره از 30 نوامبر آغاز شد.

ابزارهای ردیابی گوگل

در اینجا چیزی است که ابزارهای ردیابی خودکار نشان می دهند:

سمروش:

برای اندازه واقعی کلیک کنید

RankRanger:

برای اندازه واقعی کلیک کنید

سئوی شناختی:

برای اندازه واقعی کلیک کنید

SERPmetrics:

برای اندازه واقعی کلیک کنید

موزکست:

برای اندازه واقعی کلیک کنید

Accuranker:

برای اندازه واقعی کلیک کنید

رتبه بندی وب پیشرفته:

برای اندازه واقعی کلیک کنید

Accuranker:

برای اندازه واقعی کلیک کنید

الگورو:

برای اندازه واقعی کلیک کنید

من معتقدم هنوز زود است، اما تأثیر، تا کنون، در 24-48 ساعت گذشته، هنوز گسترده نبوده است. من تغییرات، نوسانات، و پچ پچ را دنبال خواهم کرد و شما را در جریان خواهم گذاشت.

بحث انجمن در توییتر، دنیای کلاه سیاه & WebmasterWorld.





منبع