اگر Airbnb مناسب بود چه؟


چگونه می توان نتایج خوبی را در رتبه بندی موتورهای جستجو بدون صرف هزینه زیاد برای آن بدست آورد؟ آیا تکنیک های سنتی قدیمی شده اند؟ اگر در مورد استراتژی بازاریابی جستجوی جدید Airbnb برای به دست آوردن دید بدون شکستن بانک چیزی نشنیده اید، به جای درستی آمده اید.

actu-airbnb

یادآوری: بازاریابی جستجو چیست؟

این بازاریابی جستجو، یا بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)، نوعی بازاریابی اینترنتی است که شامل وب سایت ها را با افزایش دید آنها در صفحات نتایج موتورهای جستجو ارتقا دهید.

این کار از طریق ترکیبی از تکنیک ها از جمله تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و بازاریابی محتوا انجام می شود.

هدف SEM این است کهافزایش ترافیک وب سایت و از تولید سرنخ یا فروش برای یک شرکت همچنین اجازه می دهد تا ایجاد بدنامی و دیده شدن نام تجاری آنلاین.

Airbnb چه استراتژی بازاریابی جستجو را اتخاذ کرده است؟

از سال 2019، Airbnb تصمیم گرفته است بودجه بسیار کمتری را به هزینه های تبلیغاتی مبتنی بر عملکرد خود اختصاص دهد، به ویژه به دلیل افزایش CPC، و بیشتر بر روی تکنیک های برند محور تمرکز کنید،مانند برندسازی

سپس Airbnb دامنه هزینه‌های تبلیغاتی خود را به اقدامات محلی در سرویس‌های پخش جریانی و تلویزیون متصل گسترش داد، که به آن امکان داد تا در عین کاهش هزینه ها، دیده شدن را به دست آورید.

و کار می کند! اخیراً این شرکت اعلام کرده است که یک افزایش 29 درصدی درآمد نسبت به سال گذشته

برایان چسکی، مدیر عامل Airbnb حتی گفت که 90 درصد از ترافیک سایت از جستجوی مستقیم نیست، بلکه از مشتریانی است که کمپین های تبلیغاتی اطلاعاتی این شرکت به آنها دسترسی پیدا کرده است.

آیا باید از مدل بازاریابی Airbnb پیروی کنیم؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، هزینه هر کلیک در حال افزایش است و بر بودجه تبلیغ کنندگان تأثیر می گذارد.

شما مایل به دریافت هستید بهترین مقالات ما ?

(در هر زمان می توانید اشتراک خود را لغو کنید.)

بنابراین، مدیران کمپین های بازاریابی در مورد نیاز به اصلاح استراتژی های بازاریابی در محل به منظور ادامه به دست آوردن دید بدون اختصاص بودجه زیاد به آن تعجب می کنند.

اگر استراتژی انتخاب شده توسط Airbnb درست بود چه؟

به طور مشخص، اطمینان از اینکه روش اتخاذ شده توسط Airbnb می تواند برای همه شرکت ها مؤثر باشد، واقعاً ممکن نیست. برخی از سازمان‌های کوچک‌تر، به‌ویژه سازمان‌های کوچک‌تر، ترافیک زیادی را از نتایج جستجوی خوب به دست می‌آورند و این می‌تواند برای آنها به خطر بیفتد.

معیارهایی که برای تعیین اینکه آیا باید در نظر گرفته شوند استراتژی بازاریابی جستجوی Airbnb می تواند برای یک شرکت مناسب باشد:

  • این شرکت چه جایگاهی در بازار خود دارد؟ اگر شرکتی در زمینه خود پیشرو باشد، ممکن است هزینه های بازاریابی جستجو را کاهش دهد و بیشتر بر بازاریابی برند تمرکز کند. از سوی دیگر، اگر شرکت رتبه (ها) اول را اشغال نکند، کنار گذاشتن بازاریابی جستجو می تواند بسیار خطرناک باشد و می تواند منجر به کاهش شدید ترافیک شود.
  • چه عواملی بر ترافیک شما تأثیر می گذارد؟ آیا شما با مخاطبان خود همسو هستید؟ اگر تصمیم دارید هزینه های بازاریابی جستجو را کاهش دهید، باید راه دیگری برای هدایت ترافیک به سایت خود بیابید.
  • آیا واقعاً نیاز به تغییر استراتژی دارید؟ شاید مخاطبان شما استراتژی فعلی شما را دوست داشته باشند و تغییر آن سودمند نباشد. به یاد داشته باشید که برای اطمینان از تغییر، داده هایی را که باید تجزیه و تحلیل کنید. شاید یک سازماندهی مجدد ساده در هزینه های شما برای احیای ترافیک کافی باشد.

مراقب باشید، همچنین باید در نظر گرفت که Airbnb یک شرکت متعلق به بخش سفر است و برنامه بازاریابی آن ممکن است فقط برای شرکت‌هایی در همان بخش مناسب باشد.

به طور خلاصه، نکته مهم قبل از تغییر استراتژی این است که برای تجزیه و تحلیل تمام معیارهای تصمیم گیری وقت بگذارید برای’مطمئن باشید که این تغییر تاثیر مثبتی بر ترافیک خواهد داشت به سمت کسب و کار، نه آن را به سراشیبی.

استراتژی اتخاذ شده توسط Airbnb برای آن مفید بوده است، اما این بدان معنا نیست که برای همه شرکت‌ها و در همه زمینه‌ها چنین خواهد بود.

قبل از ترک…

اگر این مقاله در استراتژی بازاریابی جستجو d’Airbnb شما آن را دوست داشتید، از اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاری آن دریغ نکنید در خبرنامه دیجیتال ما مشترک شوید برای دریافت مقالات بعدی ما

همچنین می توانید بهترین مقالات ما را از طریق فید RSS ما دنبال کنید: (فقط آن را در فیدخوان RSS مورد علاقه خود (مثلاً Feedly) قرار دهید).

ما همچنین در لینکدین، توییتر، فیس بوک و یوتیوب فعال هستیم. آنجا میبینمت؟

برای هرگونه سوال مرتبط با این مقاله، از قسمت “نظرات” برای ارسال نظر خود برای ما دریغ نکنید، ما در اسرع وقت (با کمال میل) به شما پاسخ خواهیم داد.

منبع

شما مایل به دریافت هستید بهترین مقالات ما ?

(در هر زمان می توانید اشتراک خود را لغو کنید.)




منبع