بازاریابی محتوای B2C – توسعه یک استراتژی


بازاریابی محتوای B2C چیست؟

لی B2C مجموعه ای از روابط تجاری و بازاریابی است که یک شرکت را با مصرف کنندگان فردی متحد می کند. بازاریابی محتوای B2C یا بازاریابی محتوای B2C به متون، فیلم ها، تصاویری که توسط شرکت برای مصرف کنندگان صادر می شود، اشاره دارد.

تفاوت بازاریابی محتوای B2B و بازاریابی B2C

بازاریابی B2B به کلیه اقدامات و کمپین هایی اطلاق می شود که با هدف شرکت ها و به ویژه نمایندگان شرکت ها انجام می شود. در B2B، مخاطب لزوما خریدار نهایی نیست.

در بازاریابی B2C هیچ واسطه ای در تصمیم گیری وجود ندارد. فروشنده مستقیماً به سمت مصرف کنندگان می رود و چرخه فروش کوتاه تر است. هدف الف استراتژی بازاریابی محتوای B2C تولید سرنخ، تبدیل آنها به مشتری و همچنین حفظ آنها است.

تعداد مصرف کنندگانی که به صورت آنلاین خرید می کنند به سرعت در حال افزایش است. در سال 2020، 46.1 میلیون فرانسوی از طریق اینترنت خرید کردند، 1.5 میلیون بیشتر از سال 2019. با بهینه سازی دید آنلاین خود، یک شرکت ترافیک را به وب سایت خود جذب می کند که برند، محصولات و خدمات خود را ارائه می دهد.

این امر به لطف محتوای سازگار با خواسته های مصرف کننده امکان پذیر است که می تواند توجه آنها را جلب کند، احساسات را برانگیزد و کنجکاوی آنها را ارضا کند. محتوا همچنین باید اعتماد کاربران اینترنت را برانگیزد که ممکن است از خود بپرسند: «آیا این سایت قابل اعتماد است؟ », « آیا می توانم با خیال راحت روی این لینک کلیک کنم؟ “.

ساعات انتشار مطالب باید متناسب با ساعات رفت و آمد کاربران اینترنت باشد. این امر به ویژه در استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی بسیار مهم است. برای اینکه محتوا قابل مشاهده باشد، گیرنده باید آنلاین باشد.

برای موفقیت، باید چندین هدف تعیین کنید. اولین مورد به دست آوردن دید و آگاهی از برند در موتورهای جستجو است. را بنابراین بازاریابی محتوای B2C باید مرتبط و سئو بهینه باشد.. برای این منظور لازم است که پرس و جوهای کاربران اینترنتی در رابطه با موضوع شرکت، هدف جستجوی آنها را بدانید. محتوای شما باید راه حلی برای مشکل آنها ارائه دهد.

هدف دوم این است که برای کاربران اینترنت جذاب باشد. هنگامی که گوگل وب سایت شما را در اولین نتایج به کاربر ارائه می دهد، او باید برای بازدید از آن کلیک کند. هویت بصری (لوگو، رنگ ها، تایپوگرافی) و عناوین جذاب دارایی هستند.

هدف سوم ارائه یک تجربه کاربری دلپذیر به بازدیدکنندگان است. محتوا باید باکیفیت، آموزنده، سرگرم کننده باشد و اجازه خواندن روان را بدهد. ناوبری ضروری است و باید تسهیل شود تا بازدیدکنندگان در سایت بمانند. در سفر خود، آنها باید بخواهند بخرند یا در صورت عدم موفقیت، جزئیات خود را از طریق یک خبرنامه به عنوان مثال ترک کنند. شما از این طریق سرنخ می گیرید. یک تجربه کاربری خوب همچنین به وفاداری مشتریان B2C کمک می کند و به شما اطمینان می دهد که مخاطبان خوانندگان محتوای خود را داشته باشید.

اهداف مصرف کننده را شناسایی کنید

شما تحقیقات بازار خود را انجام داده اید و شخصیت های خریدار خود، مشتری ایده آل خود را می شناسید. اکنون لازم است بازاریابی محتوای B2C را متناسب با نیازهای مشتریان بالقوه خود ایجاد کنید. آنها در اینترنت به دنبال چه هستند؟ این در مورد دانستن درخواست های مصرف کنندگان هدف شما است.

      • محتوای شما باید به سوالاتی که مصرف کنندگان می پرسند پاسخ دهد. این می تواند منجر به یک فراخوان برای اقدام، مانند دانلود یک برگه راهنمایی شود از طریق یک فرم ثبت نام
      • کاربران اینترنت می خواهند درباره محصولات و خدمات شما بیشتر بدانند. نظرات به جا مانده توسط کاربران اینترنت، نشانه های پرفروش ترین ها، توصیه ها باید به آنها پاسخ دهد.

به عنوان مثال یک سالن زیبایی در تولوز را در نظر بگیرید. درخواست های مصرف کننده آن “موسسه زیبایی تولوز”، “نظر مرکز زیبایی تولوز”، “مراقبت از صورت”، “حذف موهای زائد” و غیره خواهد بود. مصرف کنندگان همچنین می توانند “چه روتینی برای پوست مختلط؟” “، “لیزر موهای زائد چیست؟”. مؤسسه زیبایی باید محتوای خود را بر روی این کلمات کلیدی و این نوع سؤالات متمرکز کند که در قلب موضوع آن قرار دارد.

طراحی، جذابیت و اعتماد به نفس

لی طراحی یک وب سایت باعث ترویج بازاریابی محتوای B2C می شود. طراحی علاوه بر رویکرد زیبایی شناختی که باعث ایجاد احساسات می شود، رویکردی کاربردی نیز دارد. به بازدیدکنندگان هنگام خواندن راحتی می دهد، به خصوص زمانی که پاسخگو باشد، به این معنی که با اندازه صفحه نمایش هر ترمینال سازگار است: تلفن هوشمند، تبلت، رایانه.

طراحی گواه حرفه ای بودن یک شرکت و توجهی است که به کاربران اینترنت می کند. بنابراین طراحی منظم تضمینی برای اعتبار و اعتماد بازدیدکنندگان است.

محتوای معنادار که تبدیل می شود

محتوایی که منطقی است محتوایی است که به کاربران اینترنت پاسخ می دهد.

      • ساختار متن، یعنی سرفصل ها و پاراگراف ها، به خواننده کمک می کند پیام شما را بفهمد.
      • از تصاویر برای نشان دادن این پیام استفاده می شود.
      • ویدئوها، به عنوان مثال در قالب آموزش، اطلاعات اضافی را ارائه می دهند.

را نوشتن محتوای بازاریابی B2C با کیفیت تضمین جدیت یک شرکت است. بنابراین متون باید بدون اشتباهات املایی و دستوری باشند و به صورت روان و روان نوشته شوند. محتوای ارائه شده به بازدیدکنندگان اصلی است، در وب سایت های دیگری که با موضوع مشابه سروکار دارند یافت نمی شود. به عنوان مثال، در یک سایت تجارت الکترونیک، توضیحات محصول باید دقیق باشد تا تمام مشخصات محصول را در اختیار مشتری بالقوه قرار دهد.

وقتی کاربر برای اولین بار از یک فروشگاه آنلاین بازدید می کند و مجذوب پیام شرکت می شود، ممکن است اقدام به فروش کند. اگر محتوا کنجکاوی او را برانگیزد، او می خواهد در جریان بماند، مثلاً با عضویت در خبرنامه.

ناوبری روان و شهودی

یک وب سایت می تواند صفحات و دسته بندی های زیادی داشته باشد. این مورد مربوط به سایت فروش اینترنتی لباس است. به طوری که کاربران اینترنت بتوانند اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند، به عنوان مثال “شلوار جین کمر بلند زنانه”، باید بتوانند به لطف علائم خوب راه خود را پیدا کنند.

      • منوها ناوبری روان و شهودی را ترویج می کنند. بنابراین آنها باید قابل مشاهده، به راحتی در دسترس و عناوین آنها مرتبط باشند.
      • مش داخلی، پیوندهای فرامتن، حرکت از یک صفحه به صفحه دیگر را آسان می کند. اینها می توانند پیوندهایی باشند که روی لنگرها یا برچسب ها درج شده اند.
      • کاربری که از چندین صفحه بازدید کرده است باید بتواند با یک کلیک به صفحه اصلی سایت بازگردد.

ساختار درختی یک وب سایت، معماری است که از محتوای آن پشتیبانی می کند. بنابراین باید پیش بینی و در نظر گرفته شود.

تحقیقات بازار شما به شما نشان داده است که شما تنها کسی نیستید که محصولات و خدمات خود را ارائه می دهید. بنابراین باید با یک استراتژی بازاریابی B2C مارک دار از رقبا متمایز شوید.

وبلاگ و مشتری B2C

وبلاگ یک دارایی در استراتژی برند است زیرا امکان ارائه محتوایی را فراهم می کند که مصرف کننده هدف منافع واقعی برای آن دارد. همچنین تخصص شما را در موضوع خود نشان می دهد. به عنوان مثال، یک برند لوازم آرایشی ارگانیک، پست های وبلاگی در مورد مواد سازگار با محیط زیست ارسال می کند تا مشتریان بالقوه را جذب کند.

      • پست های وبلاگ یک راه عالی برای بازاریابی محتوای B2C را متنوع کنید. یک نام تجاری از لوازم آرایشی ارگانیک می تواند فیلم ها، برگه های مشاوره ارائه دهد.
      • این وبلاگ امکان انتشار منظم محتوا و در نتیجه حفظ ارتباط با مصرف کنندگان هدف خود را فراهم می کند. از طریق برای مثال نظرات این به ایجاد یک جامعه در اطراف برند کمک می کند.
      • مقالات وبلاگ به لطف شبکه های داخلی می توانند کانال های جذب باشند. یک مقاله جلب توجه کاربر اینترنت را ممکن می کند. با قرار دادن پیوندهای داخلی مرتبط در این مقاله، کاربر اینترنت ممکن است بخواهد به بازدید خود ادامه دهد و سفر خود را در برگه محصول یا ارائه یک سرویس پایان دهد.

مخاطب خود را درک کنید

برای اینکه بتوانید پیام مناسبی برای آنها ارسال کنید، باید مخاطبان هدف خود را درک کنید. وب سایت شما می تواند اطلاعات زیادی در مورد رفتار مشتریان بالقوه شما ارائه دهد. این شامل، برای مثال، دانستن اینکه کاربران اینترنتی چگونه وب سایت شما را پیدا کرده اند، چه کسی از آن بازدید می کند (جنسیت، شهر و غیره)، در چه زمانی، چه مدت، آیا کاربران اینترنت در یک صفحه می مانند و سپس سایت را ترک می کنند یا از صفحات دیگر بازدید می کنند ( نرخ پرش).

ابزارهایی مانند تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل به شما کمک می کند تا نمایه ای از بازدیدکنندگان وب سایت خود بسازید. فراهم می کنند معیارهایی برای ایجاد استراتژی بازاریابی محتوای B2C.

عناوین قابل کلیک بنویسید

عنوان یک صفحه وب (تگ عنوان) روش خوبی برای جلب توجه کاربران اینترنت است. کلماتی که به خوبی انتخاب شده اند می توانند آنها را ترغیب کنند تا از بین تمام نتایج ارائه شده در صفحه اول گوگل روی محتوای شما کلیک کنند. این کلمات جذاب احساسی را برمی انگیزد یا به مشکلی که یک کاربر اینترنتی با آن مواجه می شود پاسخ می دهد، به عنوان مثال “چگونه محتوای مرتبط برای وبلاگ خود ایجاد کنم؟” “.

اما برای اینکه محتوای شما در صفحه اول گوگل قرار بگیرد، باید کلمات انتخابی برای سئو بهینه سازی شوند. اینها کلمات کلیدی هستند که از یک طرف موضوع و محتوای شما را منعکس می کنند و از طرف دیگر با درخواست های کاربران اینترنت در موتورهای جستجو مطابقت دارند.

آژانس SmartKeyword از شما در استراتژی بازاریابی محتوای B2C شما پشتیبانی می کند. ما با هم کلمات کلیدی شما را با ممیزی سئو شناسایی می کنیم، از شما در نوشتن محتوا، در نظارت بر عملکرد پشتیبانی می کنیم. ما در حال طراحی مجدد سایت شما هستیم تا یک ساختار درختی ارزشمند برای محتوای شما ایجاد کنیم.



منبع