بایدها و نبایدها • Yoast

یا شاید شما چند نمونه عالی، خوب یا بد دارید. ما دوست داریم اینها را ببینیم، پس لطفا یک لینک در نظرات بگذارید!

در زیر نمونه هایی از 404 صفحه خوب آورده شده است. این صفحات ارزش اضافی – یا لذت را ارائه می دهند! – برای بازدیدکنندگان با گنجاندن گزینه هایی برای کمک به آنها در جهت یابی وب سایت، چه از طریق نوار جستجو، پیوندهای صفحه فروشگاه، یا پست های وبلاگ محبوب.

صفحه 404 ebay.com
صفحه 404 لگو هنوز هم عالی است
صفحه 404 خودمان

ارزش صفحه 404 شما

شماره 404 کد پاسخ وضعیت آن صفحه است. پاسخ 404 نشان می دهد که مرورگر بازدیدکننده شما می تواند با وب سرور شما ارتباط برقرار کند، اما سرور نمی تواند آنچه را که درخواست شده است پیدا کند.

دلایل زیادی وجود دارد که صفحه درخواستی را نمی توان یافت. ممکن است این باشد که:

  • صفحه حذف شد
  • در URL اشتباهات املایی وجود دارد.
  • ساختار پیوند ثابت تغییر کرده است.
  • نام دامنه تغییر کرد.

صفحه “خطای 404” بخش اساسی هر وب سایتی است. به کاربران شما اطلاع می دهد که صفحه ای که درخواست کرده اند منتقل شده یا تغییر کرده است. آیا باید به صفحه 404 خود توجه کنید و کمی به آن عشق بورزید؟ کاملا بله! در این پست، بایدها و نبایدهای صفحه 404 را بررسی می کنیم و به شما کمک می کنیم ارزش بیشتری از آن کسب کنید.

صفحه 404 چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

در زیر نمونه‌هایی از 404 صفحه وجود دارد که فکر می‌کنیم می‌توانند بهتر عمل کنند، چه با اضافه کردن یک نوار جستجو، پیوند به صفحات یا دسته‌های محبوب، یا فقط یک کپی بهتر برای خود پیام «خطا پیدا نشد».

صفحه 404 imdb
صفحه 404 پارک جنوبی

404 صفحه و تاثیر بر سئو

همچنین ضروری است که اطمینان حاصل شود که هر پیوند داخلی به یک صفحه گم شده به روز می شود تا به محتوای مرتبط در سایت شما اشاره کند. انجام این کار باعث می شود که کاربران و موتورهای جستجوگر شما به مرتبط ترین صفحات هدایت شوند. همچنین از مواجه شدن آنها با خطاهای 404 اضافی جلوگیری می کند.

چرا فکر می کنید صفحه 404 یافت نشد شما عالی است؟

شایان ذکر است که گاهی اوقات برخی از صفحات نیاز به حذف موقت دارند. در این صورت، ارائه یک پیام 503 Service Unavailable بسیار بهتر از ارائه خطای 404 است که یافت نشد.

مواردی که باید در صفحه 404 خود قرار دهید (Dos)

در مورد پیام خطا، کاملاً مشخص کنید که نمی توانید صفحه درخواستی را پیدا کنید. یک عبارت ساده «ممکن است این صفحه را حذف کرده یا منتقل کرده باشیم» خوب است.

نمونه هایی از 404 صفحه زیبا

بسیاری از وب سایت ها یک تغییر مسیر 301 از یک صفحه 404 به صفحه اصلی انجام می دهند که عمل خوبی نیست. کاری که شما انجام می دهید این است که مردم را سوار قطاری می کنید که خودشان انتخاب نکرده اند. اگر می خواهند به پاریس بروند چرا آنها را به لندن بفرستید؟ اگر بازدیدکننده ای می خواهد صفحه خاصی را در وب سایت شما پیدا کند، لطفاً آن صفحه را به او بدهید یا توضیح دهید که چرا نمی توانید.

یک راه بهتر برای استفاده از صفحه 404 این است که به کاربران کمک کنید به سایر صفحات مفید در سایت شما حرکت کنند. راه های زیادی برای انجام آن وجود دارد. به عنوان مثال، شما می توانید:

  • یک نوار جستجو قرار دهید تا کاربران بتوانند به سرعت اطلاعات دیگر را جستجو کنند.
  • شامل دکمه ای که کاربران را به صفحه اصلی می برد.
  • پیوندهایی را به سایر بخش های مهم/محبوب در وب سایت خود وارد کنید.
  • پیوندهایی به صفحات محصول یا دسته بندی محبوب اضافه کنید.
  • آنها را راهنمایی کنید تا پست های محبوب یا جدیدترین وبلاگ شما را بخوانند.

شایان ذکر است که وجود برخی از خطاهای 404 در یک وب سایت لزوماً دلیلی برای نگرانی نیست. برای وب‌سایت‌ها معمول است که لینک‌ها یا صفحاتی شکسته دارند که به مرور زمان حذف یا تغییر نام داده می‌شوند. گوگل هم گفت که داشتن حدود 404 صفحه به رتبه کلی وب سایت شما لطمه ای وارد نمی کند. با این حال، اگر بخش قابل توجهی از صفحات وب شما خطاهای 404 را برمی گرداند، این می تواند نشان دهنده مشکلات ساختاری مهم تری باشد که ممکن است بر SEO تأثیر بگذارد.

وقتی کاربران روی یک لینک کلیک می کنند، انتظار دارند در صفحه ای قرار بگیرند که به سؤالات آنها پاسخ می دهد یا اطلاعات لازم را به آنها می دهد. به هر دلیلی، صفحه ای که در آن قرار می گیرند پیام 404 را برمی گرداند. در این صورت آنها باید چه کار کنند؟

بامزه بودن چیز خوبی است. اما وقتی صحبت از صفحه 404 به میان می‌آید، به جای صفحه‌ای خنده‌دار که هیچ ارزشی ارائه نمی‌کند، یک صفحه واقعی که برای کاربران مفید است ایجاد می‌کنیم. سرگرمی عالی است و می تواند به خوبی با تصویر برند شما مطابقت داشته باشد. اما باید کاری کنید که کار کند. لطفاً تصویری از زرافه ای که صفحه را لیس می زند قرار ندهید و فکر نکنید بازدیدکننده شما بدون توجه به پیدا نکردن آنچه می خواهد، وب سایت شما را دوست دارد. به آنها کمک کنید تا به مسیر خود بازگردند. یا آنها را برای شروع دوباره به صفحه اصلی خود هدایت کنید (اما آنها را تغییر مسیر ندهید!).

شما می توانید با استفاده از ابزارهایی مانند کنسول جستجوی گوگل و یا قورباغه جیغ. اطمینان حاصل کنید که به طور منظم خطاهای 404 را نظارت و رفع کنید. این به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که وب سایت شما به درستی خزیده شده و توسط گوگل ایندکس شده است و ممکن است به بهبود عملکرد کلی SEO شما کمک کند.

دلایل هر چه باشد، به یاد داشته باشید که احتمالاً تقصیر شماست و تقصیر کاربران شما نیست. پس این را در نظر داشته باشید و بر اساس این فرض محتوا ایجاد کنید.

اگر به کاربران خود کمک نکنید بعد از ورود به صفحه 404 قدم بعدی را بردارند، ممکن است همچنان سایت شما را برای کسب اطلاعات مرور کنند. اما هیچ چیز آنها را از ترک و مرور وب سایت های دیگر باز نمی دارد. در این صورت، در حالی که ترافیک خود را نسبت به رقبای خود از دست می دهید، آنچه را که کاربران نیاز دارند، ارائه نمی کنید.

یکی دیگر از مواردی که ما قویاً در مورد آن پیشنهاد می کنیم این است که اصلاً صفحه 404 خود را سفارشی نکنید. همانطور که در بالا ذکر شد، صفحه پیش‌فرض 404 که وردپرس یا وب سرور شما شامل می‌شود بی‌درخشش است. هیچ ارزش اضافی برای بازدیدکنندگان شما فراهم نمی کند. این چیزی نیست که شما می خواهید! بنابراین مطمئن شوید که وب سایت شما دارای یک صفحه 404 سفارشی است و مطمئن شوید که به بازدیدکنندگان کمک می کند تا به نحوی در سایت شما حرکت کنند.

نمونه هایی از 404 صفحه که می تواند بهتر باشد

Camille مدیر محتوا در Yoast است. او پست های وبلاگ را می نویسد و بهینه می کند و از ایجاد محتوایی که به افراد در تسلط بر سئو کمک می کند لذت می برد.

آواتار کامیل کانینگهام



منبع

بیشتر بخوانید: نگهداری وب سایت: صفحات خطای 404 »