
بروزرسانی: 01 خرداد 1404
با ادامه نوسانات، ابزارهای بررسی رتبه سئو را مسدود می کند
در هفته گذشته، ما در مورد اینکه چگونه اکثر ابزارهای ردیابی شخص ثالث نوسان رتبه بندی جستجوی بسیار آرامتر و سردتری را نشان می دهند، بحث کرده ایم. همه اینها در حالی است که پچ پچ در جامعه سئو هنوز بسیار داغ به نظر می رسد. دلیل ممکن است این باشد که گوگل مکانیسم های مسدودکننده جدید و پیشرفته تری را برای این ابزارهای سئو به کار گرفته است.
تا کنون من یک نماینده از یک ارائه دهنده ابزار دارم که مشکل را تأیید کرده است. Tomek Rudzki از Ziptie، که نظارت بر نمای کلی هوش مصنوعی گوگل را انجام می دهد، در بررسی های کلی هوش مصنوعی کاهش یافته است. من و گلن گیب متوجه شدیم و تومک در X به ما پاسخ داد و گفت: "ما کاهش (تقریباً 2 درصد) در نرخ شناسایی AIO از طریق سیستم ردیابی Ziptie مشاهده کرده ایم. به نظر می رسد گوگل چک کننده های AIO را به روشی هوشمندانه، بسیار فراتر از آن، مسدود می کند. کپچای سنتی."
ما شاهد کاهش (تقریباً 2 درصد) در نرخ های تشخیص AIO از طریق سیستم ردیابی Ziptie بوده ایم. به نظر می رسد گوگل چک های AIO را به روشی هوشمندانه، بسیار فراتر از کپچای سنتی، مسدود می کند. ما به دنبال راه هایی برای بهبود نرخ تشخیص AIO هستیم.
- Tomek Rudzki (@TomekRudzki) 16 ژانویه 2025
من دیشب برای تعدادی دیگر از ابزارهای سئو ایمیل فرستادم و از آنها پرسیدم که آیا آنها متوجه مشکل مشابهی شده اند یا خیر، اما من هنوز در مورد سابقه آن چیزی نشنیده ام. اما من شنیده ام که این فراگیرتر از مرورهای کلی هوش مصنوعی و فقط Ziptie است.
به نظر می رسد این یک مشکل گسترده تر با سایر ابزارهای ردیابی بیش از حد سی سی باشد @TomekRudzki
- بری شوارتز (@rustybrick) 16 ژانویه 2025
Tomek افزود: "ما به دنبال راه هایی برای بهبود نرخ تشخیص AIO هستیم." و شاید برخی از ابزارها بتوانند از قبل با این کار کنار بیایند، اما باز هم، ابزارها اکثراً حتی تا امروز نیز آرام بخش هستند.
این همه در حالی است که پچ پچ همچنان فوق العاده داغ است.
سئو چتر
در اینجا چند گفتگوی جدید از اینجا و WebmasterWorld وجود دارد - همانطور که می بینید، بسیار داغ است:
افت بزرگ...
سقوط بزرگ اینجا ...
احساس می کنم پنالتی به صفحه ما اضافه شده است. تا اینجا ما در 66 درصد هستیم. امروزه فروش خوبی با ترافیک ارگانیک وجود دارد، اما فروش آمازون امروز در بالاترین حد خود قرار دارد. می توانم بگویم وقت آن است که بگوییم خوب توسط گوگل.
بیایید صادق باشیم، گوگل قطعا یک به روز رسانی را اجرا می کند. نوسانات خیلی شدید هستند.
~ 7 روز گذشته شاهد روندهای نسبتاً مثبتی برای تغییر بوده ایم (پس از 3 به روز رسانی وحشتناک Google در پیاپی). اما فکر نمی کنم این روند خیلی بیشتر دوام بیاورد.
این هفته دوباره ترافیک شدیدی داشتم... یک روز یک شیب کوچک اما بهبود یافت. وقتی گوگل این روزها در حال به روز رسانی است به راحتی می توانید ببینید که الگوی آن همیشه یکسان است. یخ زدگی ناگهانی در ترافیک و معمولاً بیشترین کاهش در ترافیک ایالات متحده / کانادا است.
دیروز روز خوبی بود، بیایید بگوییم روز "عادی" با مقداری فروش خوب. از ساعت 19:30 دیروز شاهد افت شدید هستیم و امروز با 39 درصد از ترافیک عادی شروع کردیم.
یک روز دیگر با افتهای عظیم اینجا.
آنها دوباره در آن هستند، شکاف های بزرگ در سفارشات اما همان حجم ترافیک! به عبارت دیگر زامبی!
ترافیک جهانی من در این ماه تاکنون به طور مداوم در حدود 60 درصد از میانگین سال 2024 من ثابت بوده است، در واقع من تا کنون یک روز نداشته ام که به میانگین سال 2024 خود دست پیدا کنم که به نظر من کاملاً غیر قابل باور است.با این حال، من چندین پرسش انبوه واقعی از مشتریان احتمالی جدید داشته ام، هیچ کدام از آنها در غرب، اما چیزی که من در این هفته تجربه کردم به ویژه افزایش گسترده ایمیل های هرزنامه است، آیا کسی دیگری دارد؟
از آنجایی که تعطیلات جشن در حال حاضر به پایان رسیده است، هر روز کاهش آهسته اما مداوم ترافیک داشته است. دیروز 13 درصد کاهش داشت. روز قبل -14٪. با این حال در طول تعطیلات خوب و ثابت و در +50٪ بود. چه خبر است؟ خیلی از ترافیک ناسازگار خسته شدم. به زودی دوباره به سطح آگوست بازخواهد گشت.
ابزارهای ردیابی رتبه گوگل آرام بخش...
اما ابزارها همچنان آرام بخش هستند و نوسانات کمتری را نشان می دهند که بر خلاف آن چیزی است که گپ به من نشان می دهد:
سمروش:
SimilarWeb:
رتبه بندی وب پیشرفته:
Accuranker:
الگورو:
منگول ها:
وینچر:
سئوی شناختی:
SERPstat:
سیستریکس:
Mozcast:
مانیتور نمای کلی Ziptie AI:
اریک مرسیه نیز در این مورد در وبلاگ سئو اسپانیایی خود پست کرد، بنابراین دیگران نیز متوجه این موضوع شده اند. ناتالیا ویتسیک در لینکدین پست کرد و نوشت:
تازه وارد: Google شروع به تشدید اقدامات ضد خراشیدن خود می کند و محافظت های سخت گیرانه تری مانند مسدود کردن IP و CAPTCHA ها را معرفی می کند. ابزارهای محبوب SEO مانند SEMrush و Ahrefs تحت تأثیر قرار گرفته اند.این حرکت گوگل استخراج داده ها را چالش برانگیزتر و پرهزینه تر می کند. در نتیجه، کاربران ممکن است با هزینه اشتراک بالاتری مواجه شوند.
آیا هیچ یک از شما مشکلات داده را در ابزارهای SEO خود مشاهده می کنید؟
پاتریک استوکس از ahrefs، یک ابزار ردیابی محبوب، به آن پست لینکدین پاسخ داد و گفت:
"آهرف ها تحت تاثیر قرار می گیرند" <- آیا می توانید مدرکی برای آن بیانیه ارائه دهید؟ من داده های تازه ای را می بینم و می توانم SERP های تازه را بیرون بکشم. چیزی که من نمی بینم شکایت مشتریان است.
نظرات زیادی در مورد برخی از ابزارها که در چند روز گذشته در رسانه های اجتماعی و دیگر پلتفرم ها مشکل داشتند، وجود دارد. تاکنون، Ziptie تنها ارائه دهنده ابزاری است که آن را تأیید کرده است، اما بسیار زود است و شاید دیگران نیز به صدا در بیایند. باز هم با شماره ای تماس گرفتم و شما را در جریان صحبت های آنها قرار می دهم.
ما از GSC استفاده می کنیم 😇
- دژان (@dejanseo) 17 ژانویه 2025
PS: این هیچ ربطی به ردیاب های رتبه بندی خاص ندارد و همه به اسکراپرهای آموزشی LLM مربوط می شود.
- دژان (@dejanseo) 17 ژانویه 2025
این نظر برای من منطقی است.
در همین حال، علیرغم آنچه ابزارها نشان می دهند، گوگل همچنان فوق العاده فرار به نظر می رسد.
گوگل هرگز طرفدار ابزارهای خراش دادن آنها نبوده و در گذشته هشدارهایی را صادر کرده است. اما اکثر ارائه دهندگان ابزار توانسته اند تلاش های مسدودسازی گوگل را دور بزنند.
با این حال، شما چه چیزی می بینید؟ (این را زودتر پست می کنم زیرا در منطقه زمانی متفاوتی هستم.)
بحث در انجمن در WebmasterWorld و LinkedIn.
به روز رسانی: Shay Harel از Similarweb بیانیه زیر را ارسال کرد:
در شب 15 ژانویه، گوگل تغییرات قابل توجهی را در نحوه مدیریت سیستم هایش با تعاملات خودکار اعمال کرد. این به روزرسانی ها به طور موقت ردیابی رتبه و راه حل های داده SERP را در سراسر صنعت، از جمله ما، مختل کرد، زیرا بسیاری از پیکربندی های موجود غیرعملکردی شدند.این تغییرات الزامات جدیدی را برای پروتکل های تعامل معرفی کرد، روش های قابل اعتماد قبلی را باطل کرد و باعث وقفه های گسترده خدمات شد. در Similarweb، ما به سرعت با شناسایی علت اصلی و به روزرسانی ها در عرض 18 ساعت سازگار شدیم تا عملکرد کامل را بازیابی کنیم.
این به روزرسانی همچنین پیکربندی های خاصی مانند ads_mode: ON را که معمولاً برای تجزیه و تحلیل نتایج پولی استفاده می شد، منسوخ کرد. تغییر به سمت نیاز به مدیریت پویاتر جلسات پیچیدگی می افزاید و نگرانی هایی را در مورد غیر شخصی سازی بالقوه نتایج ایجاد می کند. این تغییرات تلاش های مداوم گوگل برای اصلاح اکوسیستم خود و اعمال کنترل های سخت گیرانه تر را برجسته می کند.
مقیاس این رویداد حتی در مقایسه با اختلالات عمده در سال 2018 بی سابقه بود. این اهمیت چابکی فنی و نوآوری در ارائه راه حل های داده قابل اعتماد برای صنعت SEO را تقویت می کند.
منبع