من یک نظرسنجی بسیار غیر علمی در مورد توییتر از بازاریابانی که سئو و PPC انجام می دهند می پرسد که آیا نگران کاهش بودجه خود در سال 2023 به دلیل رکود (یا رکود در آینده) هستند یا خیر. 23 درصد از بازاریابان گفتند که بسیار نگران هستند، 37 درصد گفتند که تا حدودی نگران هستند و 40 درصد گفتند که نگران نیستند.
اینم نظرسنجی:
آیا نگران کاهش بودجه های بازاریابی جستجو (SEO و PPC) خود در سال 2023 به دلیل رکود هستید؟
– بری شوارتز (@rustybrick) 27 دسامبر 2022
من گمان می کنم برخی از کسانی که نگران نیستند کسانی هستند که بودجه خود را کنترل می کنند یا فقط بدون نگرانی زندگی عالی دارند.
من هم این نظر سنجی رو گذاشتم ماستودون اما فقط 27 رای دریافت کرد و در آنجا بازاریابان خوشبین تر هستند. تنها 7 درصد بسیار نگران، 33 درصد تا حدودی نگران و 59 درصد اصلا نگران نیستند.
من شخصا معتقدم که چند ماه آینده برای بودجه بازاریابی بسیار سخت خواهد بود، اما زمان مشخص خواهد کرد. من اصلا فالگیر و کارشناس مالی نیستم.
بحث انجمن در توییتر.