همه فریلنسرهای مرجع طبیعی برای درست کار کردن و انجام پروژه های مشتری به ابزار خاصی نیاز دارید. در این مقاله لیستی از بهترین ابزارهای مورد استفاده را خواهید دید.
خواندن خوب!
اهمیت ابزارها برای فریلنسر سئو
ابزارها برای همه فریلنسرها ضروری است، به ویژه برای فریلنسرهای سئو، که باید از نرم افزارهای اختصاصی استفاده کنند به رشته خود آنها همچنین به آنها اجازه می دهند که خود را بهتر بین پروژه های مختلف خود سازماندهی کنند.
بنابراین بیایید نگاهی دقیقتر به جنبههایی بیندازیم که این ابزارها میتوانند برای چه جنبههایی مفید باشند:
مزایای کار با ابزار برای یک فریلنسر:
سازماندهی در پروژه های مشتری خود
حفظ ارتباط بین تمام مشتریانش و پیشرفت پروژه ها برای یک فریلنسر همیشه آسان نیست، به خصوص زمانی که تازه شروع به کار کرده اید.
استفاده از ابزارهای خاص امکان سازماندهی بهتر را هم برای فریلنسر و هم برای مشتریانش فراهم می کند. بنابراین، همه می توانند به سرعت و به راحتی به پروژه خود دسترسی پیدا کنند تا تکامل آن را ببینند. همچنین از فراموش کردن وظایف خاص یا از دست دادن ضرب الاجل جلوگیری می کند.
داده های ارزشمند SEO را به دست آورید
به منظور ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان، یک فریلنسر سئو باید به داده ها دسترسی داشته باشد که به او اجازه می دهد از وضعیت یک سایت در وب مطلع شود. این داده ها به ویژه این امکان را فراهم می کند که از موقعیت این سایت در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی خاص مطلع شوید یا تعداد بازدیدکنندگان آن را بدانید.
دادههای بهدستآمده بهویژه به ترافیک SEO یک سایت، تعداد بک لینکهای آن یا کیفیت دامنههای ارجاعدهنده آن مربوط میشود.
مدیریت و حسابداری
یک فریلنسر سئو طبق تعریف خوداشتغال است. بنابراین او باید علاوه بر انجام ماموریت های خود با مشتریان، به مدیریت اداری و مالی فعالیت خود نیز رسیدگی کند.
برای اینکه کار را برای او راحت تر کند، او می تواند از ابزارهای خاص استفاده کنید که از مدیریت فاکتورها، پرداخت ها یا برآوردهای پروژه پشتیبانی می کنند.
لیست بهترین ابزار برای فریلنسرهای سئو:
1. SEMRUSH

سمروش به وضوح ابزار ضروری برای تمام فریلنسرهای سئو است. نرم افزاری است که ویژگی های زیادی مانند امکان انجام ممیزی از یک سایت یا تجزیه و تحلیل رقابت را ارائه می دهد.
به طور مشخص، همه سئوکاران این ابزار را چندین بار در روز برای تجزیه و تحلیل سایت های رقیب یا مشتری از نقطه نظر مرجع طبیعی باز می کنند.
PS: اگر بودجه شما محدود است، در مشورت با مقاله در مورد جایگزین های SEMrush تردید نکنید.
2. HENRRI

اگر به این فکر می کنید که چگونه قیمت ها و فاکتورهای خود را به راحتی مدیریت کنید، به شما توصیه می کنیم به ابزار مراجعه کنید. هنری. این نرم افزار که به طور خاص برای فریلنسرها توسعه یافته است، به شما این امکان را می دهد که به سرعت و به راحتی مظنه ها، فاکتورها را ایجاد کنید و بخش اداری فعالیت خود را مدیریت کنید.
رابط کاربری این پلتفرم به گونه ای ساخته شده است که استفاده از آن بصری و آسان باشد، حتی برای کسانی که آشنایی چندانی با حسابداری ندارند.
3. ZENKIT

زنکیت ابزاری است که اگر همزمان روی چندین پروژه کار کنید و نیاز به سازماندهی بهتر داشته باشید بسیار مفید خواهد بود. به طور خاص، فرم KANBAN را می گیرد و مدیریت ساده پروژه های خود را به شما ارائه می دهد.
ساده است: وقتی نرم افزار را باز می کنید، وظایف اولویت دار و پیشرفت پروژه های خود را به طور کلی می بینید.
4. پست چک

بیایید دوباره به حوزه سئو برگردیم: بررسی ابزاری است که به شما این امکان را می دهد تا به سرعت و به راحتی متوجه شوید که یک سایت برای کلمات کلیدی خاص در چه رتبه ای در گوگل قرار می گیرد.
این یک ابزار تعیین موقعیت سئو ضروری و رایگان در گوگل است، تا 200 کلمه کلیدی ردیابی شده است!
5. EVERNOTE

در نهایت، چه کسی نیازی به یادداشت برداری سریع و هوشمند ندارد؟ اینجاست که وارد می شود Evernote. این نرم افزار که در نسخه کاربردی و وب موجود است، به شما این امکان را می دهد که به سرعت ایده های خود را یادداشت کنید یا در طول جلسه یادداشت برداری کنید.
سپس به لطف موتور جستجوی ادغام شده در ابزار می توانید این یادداشت ها را به راحتی پیدا کنید. و اگر به صورت تیمی کار می کنید، می توانید یادداشت های خود را نیز با همکاران خود به اشتراک بگذارید.
6. قورباغه جیغ

این ابزار به وضوح یک مرجع (اگر نه مرجع) از نظر تحلیل خزیدن است. هر مشاور سئو باید ابزاری از این قبیل برای انجام ممیزی های فنی و شناسایی موانع یک سایت داشته باشد.
جایزه : قورباغه جیغ تا 500 URL رایگان است و در نسخه کامل آن هزینه بسیار کمی دارد! از ظاهر خام آن نترسید.
7. کنسول جستجوی گوگل

چرا خود را از ابزار سئوی رایگان که توسط خود گوگل ارائه می شود محروم کنید؟ حتی اگر داده ها از طریق کنسول جستجوی گوگل اغلب محدود هستند، این لازم است که به جعبه ابزار خود اضافه کنید!
برداشت های سایت های خود را در SERP ها، کلیک های ایجاد شده، درخواست ها، کدام صفحات…
8. GOOGLE ANALYTICS

ما نمی توانیم به اندازه کافی بر این موضوع تأکید کنیم: سئو تنها یک رکن در میان بسیاری دیگر است، همه اینها یک استراتژی بازاریابی دیجیتال جهانی را تشکیل می دهند. برای درک این موضوع، فقط باید حساب را تجزیه و تحلیل کنید تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل از بزرگترین مشتری شما
GA یک بار دیگر یک ابزار رایگان است که از جمله موارد دیگر، امکان تجزیه و تحلیل تکامل جلسات سئو یا کاربران سئو را در یک سایت خاص فراهم می کند.
9. WEBPAGETEST

در نهایت، چه چیزی می تواند بهتر از یک ابزار خوب و قابل اعتماد باشد که به شما امکان می دهد عملکرد وب سایت های خود یا مشتریان خود را به صورت رایگان تجزیه و تحلیل کنید؟
جایی که آنها قوی هستند با است WebPageTest، می توانید شبیه سازی جلسه را سفارشی کنید: واقع در پاریس، از طریق 4G / iPhone X مثلا ! سپس یک گزارش Core Web Vitals از صفحه و چندین توصیه را با یک کلیک دریافت کنید.
آیا ابزاری برای اضافه کردن دارید؟