اوایل هفته گذشته، دنی سالیوان تلویحاً اعلام کرد که نوساناتی که در 3 تا 5 ژانویه شاهد بودیم مربوط به این بهروزرسانیها بود. او گفت ماستودون سپس، “هر دو بهروزرسانی به عرضه ادامه میدهند. معمولاً این نوع بهروزرسانیها تا کنون به پایان رسیدهاند، اما زمانی که به دورههای تعطیلات میرسیم، انتشار میتواند کند یا متوقف شود.”
خیلی زود است، اما در اینجا چیزی است که برخی از ابزارها نشان می دهند، من مطمئن می شوم که این نمودارها را بعداً در روز با به روز رسانی مجدد ابزارها به روز می کنم:
در اینجا برخی از گپ های سئو از WebmasterWorld و BlackHatWorld در طول یک روز گذشته یا بیشتر… توجه داشته باشید، برخی میگویند که اوضاع در حال حل شدن است، اما برخی شاهد نوسانات شدید هستند (مثل هر بهروزرسانی، حدس میزنم).
مشاهده تغییرات سیاه و سفید در حجم جستجو – 2 روز پیش اتفاق افتاد
آیا کسی امروز شاهد کاهش ترافیک ایالات متحده است؟ همه کشورهای دیگر در حال زوم هستند، اما ایالات متحده در ساعت 4:30 بعد از ظهر 25٪ + کاهش یافته است
من شاهد تغییرات عمده موقعیت برای پرس و جوهای تجاری با حجم بالا در سرویس های G، از جمله برخی وب سایت های بسیار معتبر در این فضا هستم. ما معمولاً در کنار این سایتها هستیم، بنابراین دیدن ناپدید شدن آنها از سایتهای serp مهم است. موقعیت های قدیمی 1-3 بودند، موقعیت های جدید 85-90 برای همان جستارها هستند. SEMR کاهش 15-25 درصدی را در چندین سایت در این طاقچه نشان میدهد و فکر میکنم تنها دلیلی که بالاتر نیست، این است که پرسوجوها هنوز در پایگاه دادهشان بهروزرسانی نشدهاند.
پس از هفتهها آشفتگی، به نظر میرسد SERPها در عمودی من در حال ته نشین شدن هستند.
اگر سالهای گذشته اتفاقی افتاده باشد، ترافیک من باید از امروز به بعد به سایت جهانی من بازگردد، دوشنبه 71 درصد بود.
دیشب یک اعلان در مورد تغییر رتبه برای یک پرس و جو دریافت کردم و برای بررسی رفتم. من یک SERP پیدا کردم که کاملاً متفاوت از روز قبل بود. همه خراشها و زبالههای هوش مصنوعی و سایتهای با کیفیت پایین ناپدید شدند و با آن دسته از سایتهایی که انتظار داشتید در صفحه اول نشان داده شوند، جایگزین شدند. سایت هایی که در واقع یک ویجت را تولید و می فروشند نه سایت هایی که مقاله های 2000 کلمه ای در مورد ویجت می نویسند.
افت شدید بیشتر در ترافیک، “IT How-to” طاقچه. نه به روز رسانی و نه محتوای جدید کمکی نمی کند، بلکه فقط وب سایت 10 ساله من را نابود می کند. پس از رشد سال به سال، گوگل ناگهان وب سایت من را بد شناسایی کرد و شروع به کشتن آن کرد و هیچ چیز کمکی نمی کند. نمی دانم به چه دلیل این روزها باید محتوای جدید تولید کنیم…
ابزارهای ردیابی گوگل
من سیگنال هایی را، هم از نظر پچ پچ سئو و هم از نظر برخی از ابزارهای ردیابی جستجوی گوگل، در نتایج جستجوی گوگل نوسان بیشتری می بینم. نوسانات مربوط به سطوح بهروزرسانی الگوریتم است و میتواند یک بهروزرسانی جدید الگوریتم رتبهبندی جستجوی Google باشد یا میتواند انتهای بهروزرسانی مداوم محتوای مفید دسامبر 2022 و بهروزرسانی هرزنامه پیوند در دسامبر 2022 باشد.
این دو به روز رسانی در تاریخ پایان خود به تعویق افتاد زیرا در تعطیلات اجرا شدند. گوگل اعلام کرد با تکمیل آنها در تعطیلات یک مشکل امنیتی وجود دارد. همچنین، ما شاهد چند روز آشفتگی بزرگ قبل از کریسمس بودیم، و سپس اوضاع بسیار آرام شد. حقیقت این است که نوسانات گوگل هنوز بسیار آرامتر از چند هفته قبل است. در 5 آذر نیز شاهد نوساناتی بودیم.
سئو چتر
اما بله، از جمعه گذشته یک یا دو هفته دیگر فرصت داریم – بنابراین ممکن است منطقی باشد که در انتهای این بهروزرسانیها شاهد برخی نوسانات و نوسانات باشیم. امیدوارم این بهروزرسانیها در تاریخهای مختلف و نه در تاریخهای مشابه تمام شوند.
همانطور که می دانید، به روز رسانی محتوای مفید دسامبر 2022 در 5 دسامبر 2022 آغاز شد و باید سه هفته پیش انجام می شد، اما اکنون در هفته پنجم هستیم. و آپدیت هرزنامه لینک دسامبر 2022 در 14 دسامبر 2022 شروع شد و باید تقریباً دو هفته پیش انجام می شد، اما اکنون به هفته شماره چهار می رویم.
بحث انجمن در WebmasterWorld و BlackHatWorld.
آیا هنوز نوسانی می بینید؟ به نظر شما این پایان این دو آپدیت است؟