همه شما چه فکر می کنید؟
به روز رسانی محتوای مفید گوگل فقط به عنوان درخواست های انگلیسی زبان اعلام شد، اما در داده های من می بینم که چندین سایت از لهستان در 8 سپتامبر تحت تأثیر قرار گرفته اند …
> تعداد کلیکها و بازدیدها 85 درصد کاهش یافته است (!)
> میانگین موقعیت بدون تغییر
بحث انجمن در WebmasterWorld.
ابتدا، اجازه دهید با حقایق سریع این بهروزرسانی محتوای مفید Google شروع کنیم.
محتوای مفید Google بهروزرسانی اطلاعات سریع
خوب، من می بینم که تعداد زیادی از مردم نوسانات و نوسانات را از جمعه گزارش می دهند و می گویند که سایت ها همه به زبان انگلیسی نیستند. و همانطور که می دانیم، این نسخه اولیه به روز رسانی محتوای مفید گوگل فقط بر سایت هایی که به زبان انگلیسی نوشته شده اند تأثیر می گذارد. بخش نظرات در اینجا افراد زیادی را نشان می دهد که می گویند متوجه تغییرات رتبه بندی شده اند اما سایت های آنها به زبان انگلیسی نیست. من همچنین در شبکه های اجتماعی گفتگوهای مشابهی را می بینم، فقط یکی را به اشتراک می گذارم، اما موارد بسیار بیشتری وجود دارد:
در اینجا مهمترین چیزهایی که در حال حاضر به صورت کوتاه می دانیم آورده شده است:
- نام: به روز رسانی محتوای مفید گوگل
- تاریخ عرضه: عرضه آن در 25 آگوست آغاز شد
- عرضه: حدود دو هفته طول می کشد تا به طور کامل عرضه شود
- تکمیل شد: به روز رسانی در 9 سپتامبر 2022، 15 روز بعد به پایان رسید.
- اهداف: به محتوایی نگاه میکند که برای رتبهبندی خوب در جستجو نسبت به کمک به انسان ایجاد شده است
- فقط جستجو: این در حال حاضر فقط بر جستجوی Google تأثیر میگذارد، نه Google Discover یا سایر سطوح Google. اما گوگل ممکن است در آینده این را به Discover و موارد دیگر گسترش دهد.
- پنالتی: گوگل به جریمه اشاره ای نکرده است، اما به نظر می رسد این به روز رسانی برای سایت هایی که تحت تاثیر آن قرار می گیرند، جریمه است
- در سطح سایت: این یک الگوریتم در سراسر سایت است، بنابراین کل سایت تحت تأثیر این به روز رسانی قرار می گیرد
- به روز رسانی اصلی نیست: بسیاری می خواهند بگویند این یک به روز رسانی اصلی است، اینطور نیست.
- زبان انگلیسی اما گسترش خواهد یافت: اکنون این فقط به محتوای انگلیسی زبان در سطح جهانی نگاه می کند، اما احتمالاً به سایر زبان ها نیز گسترش خواهد یافت.
- تأثیر: گوگل به من نمیگوید چند درصد از جستجوها یا جستجوها تحت تأثیر این بهروزرسانی قرار گرفتهاند، اما Google به من گفت که «معنیدار» خواهد بود. همچنین، گوگل گفت که این موضوع برای مطالب آموزشی آنلاین، سرگرمی، خرید و محتوای مرتبط با فناوری بیشتر احساس خواهد شد. با نگاهی به گذشته، به نظر نمیرسد که تأثیر گستردهای در سطح بهروزرسانیهای اصلی یا بهروزرسانیهای پاندا داشته باشد.
- بازیابی: اگر از این موضوع ضربه خوردید، باید به محتوای خود نگاه کنید و ببینید که آیا می توانید با توصیه های گوگل در زیر بهتر عمل کنید.
- تازه می کند: Google امتیازها را به طور مداوم در اینجا به روز می کند، اما یک دوره زمانی و یک دوره اعتبار وجود دارد و ممکن است چندین ماه طول بکشد تا از این به روز رسانی بازیابی شود.
همچنین، آن روز صبح فکر کردیم که شاهد اولین نوسانات گسترده از این بهروزرسانی محتوای مفید هستیم. پیش از این، تنها 20 درصد از سئوکاران گفتند که متوجه تغییرات رتبهبندی مربوط به بهروزرسانی محتوای مفید شدهاند و من معتقدم درصد خوبی از آن 20 درصد گیج شدهاند و تغییراتی را که مشاهده میکنند به اشتباه نسبت میدهند – یعنی بهروزرسانی محتوای مفید نیست. . بهروزرسانی محتوای مفید Google در اوایل از نظر آنچه سئوکاران و ابزارها انتخاب میکنند بسیار جزئی به نظر میرسید، علیرغم آنچه همه ما فکر میکردیم اتفاق بیفتد. حتی دنی سالیوان حتی خودش گفت که این تغییر بزرگی نبود، اما از نظر مسیری که گوگل با رتبهبندی محتوا میرود، بسیار بزرگ بود.
آره. ما هنوز آنجا هستیم: https://t.co/gElfbRUpl2
— دنی سالیوان (@dannysullivan) 9 سپتامبر 2022
آیا سئوکار دیگری که تأثیر مشابهی در بازارهای غیر EN دیده است؟ pic.twitter.com/jVxDOlRXGz
– ناتالیا ویتسیک (@witczyk) 11 سپتامبر 2022
بهروزرسانی محتوای مفید Google حدود ساعت 2 بعدازظهر به وقت شرقی در 9 سپتامبر منتشر شد. آن روز صبح گزارش دادیم که متوجه نوسانات و نوسانات گسترده تری شدیم که احتمالاً مربوط به به روز رسانی محتوای مفید بود. اما اکنون به این فکر میکنم که شاید آن یا بیشتر آن نوسانات با بهروزرسانی محتوای مفید ارتباطی نداشته باشند؟
بنابراین صبح جمعه، فکر کردم شاید ما شروع به دیدن این بهروزرسانی کردیم. اما الان زیاد مطمئن نیستم. چرا؟
بعد از ظهر جمعه، گوگل خود را به روز کرد صفحه به روز رسانی رتبه بندی در حوالی ساعت 2 بعد از ظهر به وقت شرقی می گویند که به روز رسانی در حال انتشار است. دنی سالیوان از گوگل نیز توییت کرد که این کار انجام شده است:
به علاوه، بسیار نادر است که یک روز قبل از اعلام بهروزرسانی گوگل، تغییرات بزرگی در نتایج جستجو مشاهده شود. اکثریت نوسانات معمولاً در چند تا چند روز اول اتفاق میافتد، نه در پایان عرضه دو هفتهای.