به روز رسانی در کنسول جستجوی گوگل برای افزایش سئو


به عنوان یک صاحب کسب و کار، از نقش محوری اینترنت در فروش خود قدردانی می کنید. بیشتر مشتریان قبل از اینکه بخواهند روی برند شما سرمایه گذاری کنند، پلتفرم های آنلاین را بررسی می کنند. بنابراین، وب سایت شما باید اولین سایتی باشد که هنگام تایپ یک عبارت جستجو با آن مواجه می شود زیرا تعداد کمی از آنها نتایج را در پایین صفحه اول یا در صفحه دوم در نظر می گیرند. با این وجود، قرار گرفتن در صدر نتایج موتورهای جستجو کار آسانی نیست.

در حال حاضر هزاران ابزار برای تقویت موقعیت وب سایت شما در موتورهای جستجو وجود دارد. متأسفانه، بیشتر اینها ابزارهای پولی هستند که دامنه محدودی دارند. خوشبختانه، شما یک ابزار رایگان دارید که اکثر تحقیقات کلمات کلیدی شما و ردیابی رتبه بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) را انجام می دهد تا اشتباهاتی را که باعث می شود سایت شما از جایگاه برتر در موتورهای جستجو حفظ شود، مشخص کند. این کنسول جستجوی گوگل (GSC) است.

GSC که قبلاً Google Webmaster Tools نامیده می شد، اغلب با Google Analytics اشتباه گرفته می شود. در حالی که تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل یک ابزار گزارش دهی است که به شما کمک می کند تا درک کنید که افراد در سایت شما چگونه رفتار می کنند، GSC یک ابزار ردیابی است که به شما کمک می کند عملکرد وب سایت خود را در موتورهای جستجو بدانید. از زمان تغییر نام به GSC در سال 2018، گوگل به افزودن ویژگی های جدید به این ابزار ادامه داده است تا به شما کمک کند عملکرد سئوی وب سایت خود را بهتر تجزیه و تحلیل کنید.

در اینجا برخی از به روز رسانی های GSC تاکنون آورده شده است.

ابزار API بازرسی URL

در فوریه 2022، گوگل یک رابط برنامه نویسی برنامه بازرسی URL (API) را معرفی کرد که به نرم افزارها و برنامه های سئو شخص ثالث اجازه تعامل می دهد. مانند همه API ها، این ابزار پلی است که ارتباط بین برنامه های نرم افزاری مختلف را امکان پذیر می کند. علاوه بر این، با استفاده از این ویژگی، می توانید به سرعت مشکلات موجود در صفحات وب خود را کشف کرده و سپس آنها را به طور موثر رفع اشکال کنید. ابزارهای یکپارچه API اطلاعات اضافی را در اختیار شما قرار می دهند که به شما کمک می کند تا به سرعت اشتباهات صفحات خود را برطرف کنید.

یک API کنسول جستجوی قبلی، برخی از افزونه‌های وردپرس و بیشتر ابزارهای SEO را برای دسترسی به اطلاعات مهم سایت که نیاز به وارد کردن دستی داشتند، فعال می‌کرد. API بازرسی URL جدید امکان درخواست اطلاعات در مورد یک URL نمایه شده و ارسال آخرین اطلاعات موجود در ابزار را فراهم می کند.

گزارش تجربه صفحه

گوگل این به روز رسانی را در ژانویه 2022 راه اندازی کرد. گزارش تجربه صفحه این ویژگی برای سایت های دسکتاپ در نظر گرفته شده است و به شما کمک می کند تا معیارهای مورد استفاده برای رتبه بندی “تجربه صفحه خوب” در Google را درک کنید. این به شما کمک می‌کند تا بدانید چگونه می‌توانید تجربه کاربری صفحات وب دسکتاپ خود را به بهترین نحو بهبود بخشید و مشتریان بالقوه را برای مدت طولانی‌تری در وب‌سایت خود نگه دارید یا آنها را دوباره برگردانید. این اقدامات منجر به کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو می شود. برای دسترسی به گزارش تجربه صفحه، روی تب Experience در GSC و سپس پیوند Page Experience کلیک کنید.

ابزار تست URL

این ویژگی که در اکتبر 2021 معرفی شد، سه ابزار را تحت ابزار تست URL ترکیب کرد. این سه ابزار عبارتند از Mobile Friendliness، Rich Results و AMP Validator. به گفته گوگل، این سه ابزار متفاوت هستند، اما همه آنها از موتور مشابهی با ابزار بازرسی URL استفاده می کنند. با گنجاندن این ابزارها در ابزار بازرسی، برای دریافت گزارش نیازی به جابجایی بین ابزارها ندارید. ویژگی هایی که اکنون می توانید در ابزار تست URL دریافت کنید شامل در دسترس بودن صفحه، عکس صفحه، هدر HTTP و بازرسی AMP جفت شده است.

گزارش ارسال شغل

این به روز رسانی در مارس 2021 راه اندازی شد و بخش گزارش های غنی را هدف قرار داد. دو به روز رسانی مربوط به گزارش ارسال شغل وجود دارد. یکی از به روز رسانی ها بر خود گزارش ارسال شغل و دیگری بر روی بخش پرسش و پاسخ و پرسش های متداول تمرکز دارد. علاوه بر این، بخش ویژگی‌های آموزش در کنسول جستجوی Google، شرایط تحصیل، تجربه و تجربه را به جای ویژگی‌های آموزشی تغییر داده است.

برای کارفرمایان و صاحبان سایت های سایت های شغلی، تغییرات به معنای نتایج جستجوی تعاملی تر، جذب متقاضیان با انگیزه بیشتر و شانس بیشتری برای کشف شدن است. به دلیل این تغییرات، ممکن است متوجه افزایش هشدارها برای آگهی های شغلی شوید. اگر متوجه اشتباهاتی در گزارش نتایج غنی خود شدید، هشدارها را مرور کنید و مطمئن شوید که داده های ساختاریافته پست کاری شما از الزامات جدید پیروی می کند.

ویژگی انجمن ها

در فوریه 2021، گوگل ویژگی “تعاون” را در GSC معرفی کرد که کاربران را قادر می‌سازد به خدمات مرتبط Google متصل شوند. با استفاده از این ویژگی، اکنون می‌توانید برنامه‌های Android، Action Console، Play Console، Chrome Web Store، Analytics و YouTube را به GSC متصل کنید. این هنگام مدیریت چندین ویژگی GSC مفید است. متأسفانه، ویژگی “انجمن ها” فقط برای کاربرانی که دسترسی کامل به داده های وب سایت GSC دارند در دسترس است.

ممکن است ویژگی «تداعی‌ها» را برای «مجموعه‌های ویژگی» که قبلاً ویژگی‌های دامنه نامیده می‌شد اشتباه بگیرید. روش دوم یک روش تأیید است که داده های سایت را از چندین پارامتر ریشه جمع آوری می کند. از سوی دیگر، «انجمن‌ها» به شما امکان می‌دهد به سرویس‌های مختلف Google موجود در «مجموعه‌های ویژگی» دسترسی داشته باشید.

گزارش عملکرد Google News

در ژانویه 2021، گوگل گزارش عملکرد خبری را منتشر کرد. این گزارش برای ناشران برای درک بهتر نحوه رفتار کاربران در Google News در دستگاه‌های IOS و Android و news.google.com بود. با گزارش عملکرد Google News، برای دسترسی به گزارش عملکرد خود، فقط روی سمت چپ عملکرد ناوبری Google News کلیک می‌کنید. این گزارش شامل معیارهای مهمی مانند نرخ کلیک (CTR)، نمایش‌ها و کلیک‌ها خواهد بود. این موارد به شما کمک می‌کند بدانید چه تعداد از مقالات شما برای کاربران Google News ظاهر شده‌اند و کدام مقاله‌ها عملکرد استثنایی داشته‌اند.

بورس امضا شده

مدیران وب مدت‌ها در مورد Google AMP بحث کرده و URL آن و سایر مسائل مربوط به انتساب را برجسته کرده بودند. معرفی Signed Exchange با پشتیبانی از Google AMP در آگوست 2020، ناشران وب را قادر ساخت که محتوای قابل حملی مانند AMP را بدون از دست دادن یکپارچگی و انتساب خود ارائه دهند. گزارش بهبود AMP در GSC از Signed Exchange برای کمک به مدیران وب برای شناسایی مشکلات محتوای شما استفاده می کند.

Search Console API

در آگوست 2020، گوگل از ارتقای زیرساخت Search Console API خود خبر داد. زیرساخت اصلاح شده بسیار شبیه زیرساخت قبلی بود، اما عملکردی عقب افتاده داشت. برخی از موارد موجود در Search Console به روز شده که مدیران وب باید به آنها توجه داشته باشند شامل تغییرات محدودیت کلید API، تغییرات سند کشف و تغییرات داشبورد Google Cloud Platform است.

ابزار نتایج غنی

مدتی بود که گوگل ابزار Rich Results خود را آزمایش می کرد و در نهایت در جولای 2020 آن را راه اندازی کرد. Google از تمام داده های ساختاری که Schema.org پشتیبانی می کند پشتیبانی نمی کند. این امر باعث شد که با ورود ابزار Rich Results، ابزار تست داده های ساختاریافته کاهش یابد.

Core WebVitals

سیگنال‌های تجربه کاربر جدید، در سال 2021، به دنبال معرفی Core WebVitals در ژوئن 2020، به سیگنال رتبه‌بندی برای Google تبدیل شدند. این مفهوم سه عامل تجربه را برای ارزیابی تجربه کاربر در زمان واقعی گنجانده است. اینها عبارتند از اولین تاخیر ورودی، بزرگترین رنگ محتوایی و تغییر چیدمان تجمعی.

اولین امتیاز تاخیر ورودی بررسی می کند که مرورگر شما چه مدت طول می کشد تا به تعامل کاربر پاسخ دهد. امتیاز ایده آل یک میلی ثانیه یا کمتر است. تغییر چیدمان تجمعی پس از نمایش به کاربران، تغییرات چیدمان عناصر بصری وب را تشخیص می دهد. یک اسکریپت مسدودکننده رندر یا زمان پاسخ آهسته سرور ممکن است باعث کاهش امتیاز Largest Contentful Paint شود. ایده آل توصیه شده توسط گوگل 2.5 ثانیه است.

دستور العمل های هدایت شده در Google Assistant

صاحبان وب‌سایت‌های آشپزی باید قبل از دسترسی به به‌روزرسانی‌های «دستیار Google» منتظر پردازش مجدد سایت‌های خود باشند. خوشبختانه، در ماه مه 2020، گوگل پشتیبانی از Guided Recipes را در کنسول جستجو و ابزار Rich Results Test معرفی کرد. با این به‌روزرسانی، افراد می‌توانند فوراً نشانه‌گذاری خود را برای دستور العمل‌ها تأیید کنند و هر مشکلی را در مورد دستور العمل‌ها در سایت‌های خود انتخاب کنند.

با به‌روزرسانی دستورالعمل‌های هدایت‌شده، می‌توانید یک گزارش وضعیت نتیجه غنی که جزئیات کامل صفحات، خطاها و هشدارهای موجود در دستور العمل‌های سایت خود را در «کنسول جستجو» نشان می‌دهد، مشاهده کنید. همچنین یک چک باکس وجود دارد که روند نتایج جستجوی شما را شرح می دهد. می‌توانید از گزارش خود برای اطلاع Google از تغییرات صفحات وب خود استفاده کنید که باید دوباره خزیده شوند و سپس دوباره فهرست شوند.

گزارش حذف

در ژانویه 2020، گوگل یک ویژگی حذف را به کنسول جستجوی خود معرفی کرد. این به طور موقت Google را از نمایش نتایج در صفحه وب شما مسدود می کند. اشتباهات اجتناب ناپذیر هستند و ممکن است بخواهید یک صفحه وب را که دارای خطا است حذف کنید یا به طور موقت صفحه ای را که نام تجاری شما را در نور منفی نشان می دهد پنهان کنید.

سه ابزار زیر ویژگی Removal Report در Search Console وجود دارد. اینها شامل ابزار حذف موقت، محتوای قدیمی و فیلتر جستجوی ایمن است. به عنوان مثال، در بخش Safe Search Filtering، فهرستی از صفحاتی که کاربران برای محتوای بزرگسالان گزارش کرده‌اند، دریافت می‌کنید.

اگر فکر کرده اید که چگونه عملکرد عناصر مختلف وب سایت خود را برای سئو ارزیابی کنید، ویژگی های فوق در GSC امیدوار است شما را متقاعد کند که چرا این بهترین ابزار برای تقویت موقعیت موتور جستجوی شما است. با این حال، موارد فوق تنها برخی از ویژگی‌های موجود در این ابزار هستند و گوگل همچنان در حال کار بر روی ویژگی‌های جدید است تا با فناوری‌های در حال تغییر همراه شود.

علاوه بر GSC، گوگل نیز دارد نظرات گوگل، پلتفرمی است که در آن مشتریان می توانند نظرات خود را بر روی سایت و محصولات شما بگذارند. این بررسی‌ها می‌توانند عناصر مختلفی را در وب‌سایت شما بهبود بخشند که تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد و افراد را در سایت شما نگه می‌دارد تا موقعیت‌های موتور جستجو را افزایش دهد.





منبع