به روز رسانی مهم جدید منتشر شد!


گوگل به‌روزرسانی بزرگی در دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی خود انجام داده است. به طور خاص، بخش YMYL، EAT و صفحات با کیفیت پایین به روز شده است. در اینجا چیزی است که باید از این تغییرات حذف کرد.

دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجو: آنها چیست؟

سند PDF در 167 صفحه برای 14000 رتبه‌دهنده کیفیت جستجو، پیمانکاران فرعی که Google به آنها پرداخت می‌کند، در نظر گرفته شده است ارتباط نتایج جستجوی خود را ارزیابی کنید در سراسر جهان، دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجو انبوهی از اطلاعات برای سئوکارانی است که برای مطالعه و مطالعه آنها وقت می گذارند.

این سند PDF به طور کامل به زبان انگلیسی نوشته شده است به طور دقیق توضیح می دهد که گوگل چه چیزی را صفحه ای با کیفیت می داند و بالعکس.

این راهنما همچنین مفاهیم EAT، YMYL، محتوای اصلی (MC)، محتوای تکمیلی (SC)، و بسیاری از عناصر جالب دیگر را برای درک بهتر نحوه کار الگوریتم‌های موتور جستجوی آمریکایی که مسئول طبقه‌بندی نتایج جستجو هستند، مرور می‌کند.

به روز رسانی ژوئیه 2022: چه تغییرات مشخصی؟

در این نسخه جدید 28 ژوئیه 2022 دستورالعمل های رتبه بندی کیفیت، گوگل روی به روز رسانی چند بخش کلیدی مانند:

  • بخش YMYL (پول شما زندگی شما) با افزودن مثال های ملموس و به روز رسانی تعریف؛
  • تغییر تعریف صفحات کم و بسیار کم کیفیت;
  • بخش EAT با جزئیات بیشتر در مورد سطح EAT مورد انتظار گوگل بسته به نوع کلمه کلیدی جستجو شده توسط کاربران اینترنت.

پول شما، زندگی شما (YMYL): یک تعریف به روز شده و مثال های ملموس اضافه شده (بخش 2.3)

در آخرین نسخه از تعریف صفحات YMYL که نیاز به توجه بیشتری از سوی ارزیابی کنندگان کیفیت جستجوی گوگل دارند، موتور جستجو برای اولین بار اضافه شده است. نمونه های عینی که نشان می دهد محتوای YMYL چیست و آنچه که بعید است:

google edge

در اینجا یک نسخه ترجمه شده از بقیه بخش 2.3 YMYL است که توسط Google به روز شده است:

صفحات وب با موضوعات متنوعی سروکار دارند. برخی موضوعات دارای خطر بالایی برای آسیب هستند زیرا محتوای آنها می تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت، ثبات مالی یا ایمنی افراد یا رفاه جامعه داشته باشد. این همان چیزی است که گوگل آن را موضوعات می نامد حاشیه، غیرمتمرکز (پول شما، زندگی شما).

موضوعات YMYL ممکن است به طور قابل توجهی بر یک یا چند مورد زیر تأثیر بگذارد یا به آنها آسیب برساند:

  • شخصی که مستقیماً محتوا را مشاهده یا استفاده می کند.
  • افراد دیگری که تحت تأثیر شخصی که محتوا را مشاهده کرده است.
  • گروه‌هایی از مردم یا جامعه تحت تأثیر اعمال افرادی که محتوا را مشاهده کرده‌اند.

موضوعات YMYL می تواند تأثیر مستقیم و قابل توجهی بر سلامت، ثبات مالی یا امنیت افراد یا رفاه جامعه داشته باشد.

  • خود موضوع مضر یا خطرناک است. به عنوان مثال، تعصب آشکار و فعلی به طور مستقیم با موضوعات مربوط به خودآزاری، اعمال جنایتکارانه یا افراط گرایی خشونت آمیز مرتبط است.
  • اگر محتوا دقیق و قابل اعتماد نباشد، موضوع ممکن است باعث آسیب شود. برای مثال، نادرستی جزئی یا محتوایی از منابع کمتر قابل اعتماد می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر سلامت، ثبات مالی یا امنیت فرد داشته باشد یا بر جامعه تأثیر بگذارد، برای مواردی مانند: علائم حمله قلبی، نحوه سرمایه‌گذاری پول، کارهایی که باید انجام داد. در صورت وقوع زلزله، چه کسی می تواند رای دهد یا شرایط لازم برای گرفتن گواهینامه رانندگی.

برای تعیین اینکه آیا موضوعی YMYL است، از ارزیاب‌های کیفیت جستجو خواسته می‌شود تا انواع آسیب‌هایی که ممکن است رخ دهد را ارزیابی کنند، مانند:

  • YMYL مربوط به سلامت یا ایمنی: موضوعاتی که می تواند به سلامت روانی، جسمی و عاطفی یا هر نوع ایمنی مانند ایمنی فیزیکی یا ایمنی آنلاین آسیب برساند.
  • YMYL مربوط به امنیت مالی: موضوعاتی که می تواند بر توانایی فرد برای حمایت از خود و خانواده تأثیر بگذارد.
  • YMYL Society: موضوعاتی که می تواند تأثیر منفی بر گروه های مردم، موضوعات مورد علاقه عمومی، اعتماد به نهادهای عمومی، اخبار جعلی و غیره داشته باشد.
  • YMYL سایر موارد: مواردی که می تواند به افراد آسیب برساند یا بر رفاه یا رفاه جامعه تأثیر منفی بگذارد.

می توان یک صفحه مضر فرضی را برای هر موضوع غیر مضر تصور کرد، مانند علم پشت رنگین کمان یا خرید مداد: برای هر یک از این موضوعات، شخصی می تواند صفحه ای بسازد که دانلود یک ویروس کامپیوتری مخرب را ارائه دهد.

با این حال، برای اینکه یک موضوع خاص YMYL در نظر گرفته شود، باید تأثیر بالقوه ای بر سلامت، ثبات مالی، امنیت، رفاه یا رفاه افراد یا رفاه جامعه داشته باشد.

بسیاری از موضوعات، اگر نه بیشتر، YMYL در نظر گرفته نمی شوند و برای جلوگیری از آسیب به دقت یا اطمینان بالایی نیاز ندارند. از آنجایی که رتبه‌بندی YMYL یک طیف است، می‌تواند مفید باشد که سوژه‌ها را به‌طور واضح «YMYL» در نظر بگیرید، قطعاً نه «YMYL» یا چیزی در این بین.

صفحاتی با موضوعات واضح YMYL برای ارزیابی کیفیت صفحه به بیشترین توجه نیاز دارند.

چگونه تشخیص دهیم که یک موضوع YMYL است؟ چه سوالاتی بپرسیم؟

اگر در تصمیم گیری در مورد YMYL بودن موضوع مشکل دارید، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا یک فرد عاقل برای جلوگیری از آسیب به دنبال مشورت با کارشناسان یا منابع معتبر است؟ آیا حتی اشتباهات جزئی می تواند باعث آسیب شود؟ اگر چنین است، پس موضوع احتمالاً YMYL است.
  • آیا موضوع خاصی موضوعی است که اکثر مردم گهگاه با دوستان خود در مورد آن مشورت می کنند؟ اگر چنین است، موضوع احتمالاً YMYL نیست.

نکته مهم: برای صفحاتی با موضوعات روشن YMYL، گوگل استانداردهای کیفیت صفحه بسیار بالایی دارد زیرا صفحات با کیفیت پایین می‌توانند به طور بالقوه بر سلامت، ثبات مالی یا امنیت افراد یا بر رفاه جامعه تأثیر منفی بگذارند.

صفحه با کیفیت پایین برای گوگل در سال 2022 چیست؟ (بخش 6.0)

برای گوگل، یک صفحه با کیفیت پایین می تواند در هر نوع وب سایتی وجود داشته باشد.

در اینجا معیارهایی وجود دارد که ارزیابی‌کنندگان کیفیت جستجو باید برای تعیین اینکه آیا صفحه‌ای با کیفیت پایین است یا خیر، استفاده کنند:

  • سطح تخصص، اقتدار و اعتماد (EAT) برای هدف صفحه ناکافی است.
  • کیفیت محتوای اصلی (MC) در مقایسه با هدف صفحه پایین است.
  • تعداد نامناسبی از MC های مفید برای هدف صفحه وجود دارد.
  • عنوان محتوای اصلی اغراق آمیز یا توهین آمیز است.
  • تبلیغات یا محتوای ثانویه (SC) به طور قابل توجهی محتوای اصلی صفحه را کاهش می دهد یا با آن تداخل می کند.
  • اطلاعات کافی در مورد وب سایت یا سازنده محتوا برای اهداف صفحه وجود ندارد (هیچ دلیل خوبی برای ناشناس ماندن نیست).
  • یک شهرت خفیف منفی برای یک وب سایت یا تولید کننده محتوا، بر اساس تحقیقات گسترده شهرت.

گوگل همچنین این شرایط را با پاراگراف های توضیحی جدید به تفصیل شرح داده است:

سطح EAT مورد نیاز، کیفیت MC، میزان MC مفید و میزان اطلاعات در مورد وب سایت و سازنده(های) وب سایت MC و سازنده(های) MC به موضوع و هدف صفحه. برای بسیاری از موضوعات، تجربه شخصی، تخصص روزمره و کمی زمان یا تلاش برای کنار هم قرار دادن MC می تواند برای رضایت بخش کردن صفحه کافی باشد.

برای برخی از موضوعات یا صفحات وب، هیچ اطلاعاتی در مورد تولیدکنندگان محتوا خارج از محتوای اصلی مورد نیاز نیست.

به عنوان مثال، بحث های انجمن که هیچ خطری برای کاربران ندارد. با این حال، برای صفحات موضوع YMYL، استاندارد بالاتری برای MC، EAT، و اطلاعات سازنده وب سایت یا محتوا وجود دارد.

برخی از ویژگی های کیفیت پایین به هدف یا موضوع صفحه بستگی ندارد. عناوین توهین آمیز یا اغراق آمیز، یا شهرت اندکی منفی از وب سایت یا سازنده محتوا دلیلی برای دادن امتیاز پایین به هر صفحه است.

مهم: صفحات با کیفیت پایین می‌توانند در هر نوع وب‌سایتی، از جمله وب‌سایت‌های دانشگاهی، وب‌سایت‌های غیرانتفاعی، سایت‌های دولتی یا هر نوع سایت مفید دیگری رخ دهند. صفحات بی کیفیت می توانند در مورد هر موضوعی باشند.

صفحات مربوط به موضوعات YMYL باید بیشتر برای علائم کیفیت پایین مربوط به MC و سایت/سازنده محتوا بررسی شوند، زیرا ممکن است این صفحه بر سلامت فرد، ثبات مالی یا امنیت یک فرد یا بر رفاه جامعه تأثیر بگذارد. .

با این حال، برای هر نوع صفحه، یک ویژگی کیفیت پایین برای استفاده از رتبه بندی کیفیت پایین کافی است.

صفحات هک شده را باید بسیار کم کیفیت دانست

در بخش 7.0، گوگل همچنین مشخص کرده است که صفحات سایت‌های معتبر (یا صفحاتی که توسط متخصصان رشته خود نوشته شده‌اند) در صورتی که حاوی محتوای غیرقانونی، ویروس‌ها یا ویدیوهایی با محتوای خطرناک برای کاربران اینترنت باشند، باید با کیفیت بسیار پایین در نظر گرفته شوند.

به طور مشخص، سایت با کیفیتی که هک شده است و هکر محتوای خطرناکی را در آن درج می کند، باید توسط ارزیاب های کیفیت بی کیفیت تلقی شود.

سطح EAT مورد نیاز برای تعریف کیفیت یک صفحه به درخواست کاربر اینترنت بستگی دارد

بخش 6.1 دستورالعمل همچنین برای تاکید بر این واقعیت که سطح EAT مورد نیاز در صفحات بیش از همه به نوع درخواست مورد نظر و سطح مربوط به YMYL بستگی دارد، اصلاح شده است.

به عبارت دیگر، هرچه یک درخواست “حساس” تر باشد، سطح EAT مورد نیاز برای اینکه صفحه با کیفیت خوب در نظر گرفته شود، بالاتر است.، و بالعکس.

گوگل همچنین نشان داده است که اگر اطلاعات ارائه شده در مورد یک موضوع YMYL می تواند برای خوانندگان خطر ایجاد کند، صفحه ای از یک سایت قابل اعتماد می تواند با کیفیت پایین در نظر گرفته شود.

منبع





منبع