
بروزرسانی: 31 خرداد 1404
بینشی در مورد تکامل الگوریتم های جریان آن و استفاده آن از هوش مصنوعی

نقش شفافیت و نفوذ کاربر
نیک کلگ، رئیس امور جهانی در متا، بر اهمیت این موضوع تاکید کرد شفافیت در استفاده از هوش مصنوعی در سیستم های توصیه شرکت. او همچنین خطاب به امکان تأثیرگذاری کاربران بر جریان خود بسته به فعالیت آنها
به گفته کلگ، سیستم های هوش مصنوعی متا به دنبال پیش بینی ارزش بالقوه محتوا برای کاربر تا ابتدا آن را به او ارائه دهد. هیچ پیش بینی واحدی معیار کاملی برای ارزش یک پست برای کاربر نیست. به همین دلیل متا از a استفاده می کند ترکیبی از پیش بینی های مختلف تا حد امکان به محتوای مرتبط نزدیک شوید، از جمله پیش بینی های مبتنی بر رفتار کاربر و بازخورد دریافت شده از طریق نظرسنجی ها.
معیارهای اصلی برای ارزیابی الگوریتم متا
بر اساس این اطلاعات، عوامل اصلی در نظر گرفته شده توسط سیستم عبارتند از:
- منبع پست: هرچه یک کاربر بیشتر با یک نمایه یا شخص تعامل داشته باشد، احتمال اینکه پست های او را ببیند بیشتر می شود.
- زمان انتشار: زمان انتشار پست و همچنین واکنش اولیه به این پست در نظر گرفته شده است.
- احتمال نامزدی: این سیستم به گونه ای بهینه شده است که رفتارهای خاص هر کاربر، از جمله احتمال اظهار نظر یا اشتراک گذاری، مورد توجه قرار گیرد.
ادغام هوش مصنوعی به Meta اجازه می دهد تا این عناصر ضروری را برای بهینه سازی ایده آل تجربه کاربر در زمان واقعی تقویت کند.
22 "نقشه سیستم" برای درک بهتر الگوریتم متا
برای ارائه یک نمای کلی بیشتر از نحوه عملکرد سیستم های آن، متا مجموعه جدیدی از 22 "کارت سیستم" را منتشر کرد. که توضیح می دهد که چگونه سیستم های آن محتوا را طبقه بندی می کند. هر کارت یک عدد می دهد مروری کلی بر نحوه عملکرد الگوریتم های متا فید، که می تواند به درک بهتر آنچه در برنامه ها می بینید و نحوه دسترسی به محتوای شما تأثیر می گذارد کمک کند.

هوش مصنوعی و رتبه بندی محتوا
متا نیز توضیح داد چگونه هوش مصنوعی به طور خاص در فرآیند رتبه بندی آن استفاده می شود. سیستم های متا هستند بهبود مداوم برای درک بهتر هر عنصر از پست های کاربران برای\'بهینه سازی محتوای نمایش داده شده با توجه به علایق هر کاربر
سیستم جدید اکنون می تواند الفمفهوم معنایی محتوا را به طور کلی درک کنید، چه آنها باشند متنی، تصویری، صوتی یا تصویری.
این مدل های داخلی قابلیت های مختلفی را ارائه می دهند:
- از جانب تشخیص بصری ;
- دراستخراج متن ;
- عبور از تشخیص شی ;
- و صوتی شناسایی.
آنها همچنین می توانند برای انجام وظایف خاص تر مانند طبقه بندی بر اساس موضوع، پیش بینی هشتگ، منمطابقت با شباهت ها یا حتی گروه بندی.
متا و تیک تاک: رقابتی از الگوریتم ها
در TikTok، کاربران به احتمال زیاد مشاهده مطالب بیشتر بر اساس نشانه های بصری، به جای هشتگ ها یا کلمات کلیدی در توضیحات، فید TikTok را جذاب تر می کند.
متا همچنین به دنبال گنجاندن همین استراتژی در فید Reels خود است، یک محرک اصلی رشد تعامل در فیس بوک و اینستاگرام در سال گذشته است.
ابزارها را برای سفارشی سازی بهتر کنترل کنید
متا علاوه بر هوش مصنوعی تاکید می کنداهمیت دادن به کاربران برای کنترل و تأثیرگذاری بر محتوایی که در هر برنامه می بینند. برای این، از گزینه های جدید کنترل محتوا در فیس بوک و اینستاگرام مستقر می شوند.

با مراجعه به تنظیمات برگزیده فید فیس بوک و مرکز کنترل محتوای پیشنهادی اینستاگرام، کاربران می توانند یک تاثیر بیشتر بر محتوا که آنها می بینند.
متا نیز اضافه می کند شاخص های جدید "علاقه" در قرقره ها، به کاربران اجازه می دهدبه سیستم بگویید که می خواهد بیشتر از این نوع محتوا را ببیند.
متا جعبه سیاه اسرار الگوریتمی خود را به طور کامل باز نمی کند، اما اطلاعات جدید ارائه می دهد درک بهتر مدل های مختلف رتبه بندی آن و عوامل کلی که او در نظر می گیرد ریختن تجربه هر کاربر را شکل می دهد. ارزش واقعی برای بازاریابان این است که بدانند متا در هر زمان چه چیزی را در اولویت قرار می دهد، اما این موضوع دائما در حال تغییر است.
برای کسانی که علاقه مند به درک نحوه عملکرد سیستم های متا و بهبود آنها هستند، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که مدتی را برای مطالعه این توضیحات و یادداشت ها صرف کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد فرآیندهای الگوریتمی متا، تو می توانی اینجا کلیک کنید.
قبل از ترک...
اگر این مقاله در متا چگونه الگوریتم های تغذیه خود را تکامل می دهد و چگونه از هوش مصنوعی استفاده می کند شما آن را دوست داشتید، از اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاری آن دریغ نکنید در خبرنامه دیجیتال ما مشترک شوید برای دریافت مقالات بعدی ما
همچنین می توانید بهترین مقالات ما را از طریق فید RSS ما دنبال کنید: (فقط آن را در فیدخوان RSS مورد علاقه خود (مثلاً Feedly) قرار دهید).
ما همچنین در لینکدین، توییتر، فیس بوک و یوتیوب فعال هستیم. آنجا میبینمت؟
برای هرگونه سوال مرتبط با این مقاله، از قسمت "نظرات" برای ارسال نظر خود برای ما دریغ نکنید، ما در اسرع وقت (با کمال میل) به شما پاسخ خواهیم داد.
شما مایل به دریافت هستید بهترین مقالات ما ?
(در هر زمان می توانید اشتراک خود را لغو کنید.)
منبع