بروزرسانی: 25 آبان 1404
تبلیغات Google برای منسوخ کردن مدل های انتساب کلیک اول، خطی، زوال زمانی و موقعیت محور
گوگل اعلام کرد که از ژوئن 2023 و سپس به طور کامل تا سپتامبر 2023، مدل های ارجاع مبتنی بر قوانین بدون آخرین کلیک را در Google Ads و Google Analytics منسوخ خواهد کرد. گفت مدل های انتساب اول کلیک، خطی، زوال زمانی و موقعیت محور از بین می روند.
زمان سنجی:
- مدل های انتساب زمان، مبتنی بر موقعیت، خطی و اولین کلیک دیگر برای اقدامات تبدیل جدید در GA4 از ماه مه و در Google Ads از ژوئن در دسترس نخواهند بود.
- آنها در ماه سپتامبر در Google Ads و GA4 غروب می کنند.https://t.co/8Q7CzxZ2nR
Google Analytics همچنین مدل های انتساب با کلیک اول، خطی، زوال زمانی و موقعیت محور را از گزارش های انتساب، تنظیمات مدل گزارش دهی سطح دارایی و Admin API حذف خواهد کرد. از ماه می، ویژگی های تازه ایجاد شده دیگر نمی توانند این مدل ها را انتخاب کنند. از ماه سپتامبر، ما این مدل ها را برای سایر املاک غروب خواهیم کرد. اسناد مبتنی بر داده بین کانالی، آخرین کلیک بین کانالی و آخرین کلیک ترجیحی تبلیغات همچنان در دسترس خواهند بود.
امروز اعلام کردیم که مدل های ارجاع مبتنی بر قوانین بدون آخرین کلیک را که شامل اولین کلیک، خطی، مبتنی بر موقعیت و زوال زمانی است، در Google Ads و GA4 منسوخ خواهیم کرد.
اسناد مبتنی بر داده (DDA) توصیه می شود و آخرین کلیک در دسترس باقی خواهد ماند.
در جولای 2023، اولین کلیک، خطی، زوال زمانی، و مدل های اسناد مبتنی بر موقعیت در Google Ads و Google Analytics 4 حذف خواهند شد.
بحث انجمن در توییتر.
منبع

بیشتر در مورد چرایی و زمان:
— AdsLiaison (@adsliaison) 6 آوریل 2023در اینجا توییت های جینی ماروین، رابط تبلیغات گوگل در این مورد آمده است.
از ژوئن 2023، Google توانایی انتخاب مدل های انتساب کلیک اول، خطی، زوال زمانی و موقعیت محور را برای کنش های تبدیل در Google Ads که قبلاً از یکی از این مدل ها استفاده نکرده اند، حذف می کند.
از سپتامبر 2023، Google هرگونه اقدام تبدیلی را که هنوز از این مدل ها استفاده می کند، به اسناد مبتنی بر داده تغییر می دهد. بنابراین اگر نمی خواهید تبدیل های شما از اسناد مبتنی بر داده استفاده کنند، می توانید از مدل آخرین کلیک استفاده کنید. گوگل افزود، در این مرحله، این مدل های مبتنی بر قوانین نیز از گزارش دهی در سایر تبلیغات Google، از جمله صفحه نمای کلی و گزارش مقایسه مدل در برگه Attribution حذف خواهند شد.
مدل های اسناد مبتنی بر قوانین، بر اساس قوانین از پیش تعریف شده، به هر نقطه تماس تبلیغاتی ارزش اختصاص می دهند. این مدل ها انعطاف پذیری لازم برای انطباق با سفرهای در حال تکامل مصرف کننده را فراهم نمی کنند. اسناد مبتنی بر داده از هوش مصنوعی پیشرفته برای درک تأثیر هر نقطه لمسی بر تبدیل استفاده می کند. به همین دلیل است که در Google Analytics 4 و Google Ads، اسناد مبتنی بر داده را به عنوان مدل انتساب پیش فرض تبدیل کردیم. به این دلایل، مدل های انتساب اول کلیک، خطی، زوال زمانی و موقعیت محور در Google Analytics 4 حذف خواهند شد.
گوگل گفت که کمتر از 3 درصد از تبدیل های وب Google Ads با استفاده از اولین کلیک، خطی، زوال زمانی یا مدل های مبتنی بر موقعیت نسبت داده می شود.
Google اضافه کرد که اسناد مبتنی بر داده (DDA) اکنون توصیه می شود و آخرین کلیک در دسترس باقی خواهد ماند.
گوگل توضیح داد: «مدل های اسناد مبتنی بر قوانین، ارزشی را به هر نقطه تماس تبلیغاتی بر اساس قوانین از پیش تعریف شده اختصاص می دهند. این مدل ها انعطاف پذیری لازم برای انطباق با سفرهای مصرف کننده در حال تکامل را فراهم نمی کنند». گوگل گفت به همین دلیل است که آنها انتساب مبتنی بر داده را به مدل انتساب پیش فرض در Google Ads و Google Analytics 4 تبدیل کرده اند. «این از هوش مصنوعی Google برای درک تأثیر هر نقطه لمسی بر یک تبدیل استفاده می کند و وقتی با پیشنهاد خودکار ترکیب می شود، اسناد مبتنی بر داده ترکیب می شود. کارایی را بهبود می بخشد. در حال حاضر ارجاع داده محور پرمصرف ترین مدل ارجاع برای تبدیل هایی است که برای مناقصه خودکار در Google Ads استفاده می شود، که منجر به کاهش استفاده کلی از مدل مبتنی بر قوانین می شود."