ماندن در راس چیزها و شکست دادن رقبای خود به معنای حفظ روندها و رفتار مصرف کننده است. در طول سال ها، گوگل بی سر و صدا ابزاری را توسعه داد که به یکی از اصلی ترین ابزارهای سئو تبدیل شده است: Google Trends. این ابزار بینش ارزشمندی را در مورد آنچه مردم در جستجوی آن هستند ارائه می دهد. آخرین به روز رسانی Google Trends بخش به روز شده Trending Now را ارائه می دهد که داده های بیشتری را در مورد آنچه در حال حاضر اتفاق می افتد وعده می دهد.
Google Trends چیست؟
Google Trends ابزاری است که محبوبیت عبارتهای جستجو را در طول زمان تجزیه و تحلیل میکند و در عین حال دادههای موضوعات پرطرفدار را در سطح جهانی و محلی نشان میدهد. این به بازاریابان، محققان و سازندگان محتوا کمک می کند تا علاقه به موضوعات خاص را درک کنند. بسیاری از آن برای تصمیم گیری استراتژیک بر اساس علاقه جستجوگر استفاده می کنند.
بخش Trending Now در Google Trends روندها را در زمان واقعی نشان می دهد. در اینجا، موضوعاتی را خواهید یافت که در این لحظه اهمیت پیدا می کنند. گوگل این بخش را به طور مداوم به روز می کند، بنابراین شما همیشه آخرین روندهای جستجو را در صورت وقوع مشاهده خواهید کرد. سازندگان و محققان از این داده ها برای ایجاد محتوای به موقع یا سنجش علاقه به رویدادهای جاری استفاده می کنند.
کاوش بهروزرسانی Google Trends
آخرین بهروزرسانی Google Trends که در آگوست 2024 راهاندازی شد، پیشرفتهای زیادی را به همراه دارد که آن را سریعتر، هوشمندتر و قابل سفارشیسازی میکند. بخش بهروزرسانی شده Trending Now، بینش عمیقتری در مورد رفتار جستجوی فعلی ارائه میدهد. به لطف این بینش های جدید، گزینه های بیشتری برای تنظیم دقیق و گسترش استراتژی سئوی خود دریافت می کنید.
پردازش داده های بلادرنگ پیشرفته
ابتدا، بهروزرسانی پردازش دادههای همزمان را در بخش Trending Now در Google Trends بهبود میبخشد. اکنون، این ابزار به شما امکان دسترسی سریعتر به روندهای جستجو را میدهد. این بینش به شما امکان می دهد استراتژی محتوای خود را با آخرین روندها و موضوعات بهتر اطلاع دهید. این ابزارها را در اختیار شما قرار می دهد تا اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به موقع و جذاب است.
به گفته گوگل، “ده برابر بیشتر از قبل روندهای نوظهور را شناسایی می کند و به طور متوسط هر ده دقیقه یک بار به روز می شود، بنابراین شما می توانید آخرین نوسانات جستجوی رو به بالا را درست به محض اینکه شروع به کار می کنند، مشاهده کنید.”
در عمل به چه معناست؟ به عنوان مثال، اگر در فضای بازی VR فعالیت می کنید و جستجوهای یک عبارت جدید مرتبط با «بازی واقعیت مجازی» به طور ناگهانی افزایش می یابد، می توانید از آن برای نوشتن محتوای به موقع استفاده کنید که به آخرین بازی ها، فناوری ها و اخبار صنعت می پردازد. . در نتیجه، شما ممکن است با آن مخاطبان سرآمد شوید.
ابزارهای تحلیل روند هوشمندتر
Google Trends حجم زیادی از داده ها را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد، اما باید تلاش کنید تا آن را برای شما مفید کنید. به روز رسانی جدید ابزارهای تحلیلی هوشمندتری را معرفی می کند که تفسیر داده ها را آسان تر می کند. با استفاده از این ابزارها، میتوانید تفکیکهای دقیقتری از روندها دریافت کنید، که به نوبه خود به شما کمک میکند رفتار جستجو در مناطق مختلف و جمعیتشناسی را درک کنید.
فرض کنید در صنعت خودرو کار می کنید. با استفاده از این ابزارهای پیشرفته، می توانید روند خودروهای الکتریکی را با گزینه های مختلف تشریح کنید. به این ترتیب، می توانید استراتژی های خود را برای بخش های خاص بازار تنظیم کنید. سپس، میتوانید با نمایندگیهای محلی همکاری کنید و روندها را برای بهینهسازی تعامل و فروش در بازارهای کلیدی نظارت کنید.
افزایش گزینه های سفارشی سازی
دکمه های بیشتری برای فشار دادن و گزینه هایی برای انتخاب وجود دارد. آخرین بهروزرسانی Google Trends بر سفارشیسازی متمرکز است، که به شما انعطافپذیری بیشتری در مشاهده و تجزیه و تحلیل دادهها میدهد. شما می توانید داده ها و روندها را متناسب با نیازهای خود، هر چه که باشد، تنظیم کنید. می توانید بر روی بازه های زمانی، مناطق جغرافیایی، صنایع خاص یا موارد دیگر تمرکز کنید.
رابط کاربری بهبود یافته
Google Trends در طول سالها بهطور چشمگیری بهبود یافته است، و این بار، این بخش Trending Now است تا رابط کاربری بسیار کاربردیتری داشته باشد. این بخش اکنون برای پیمایش بسیار شهودی است و بی اهمیت نیست، برای چشم آسان تر است. این رابط جدید دسترسی و تفسیر داده های پرطرفدار را آسان تر می کند. در نتیجه، باید زمان لازم برای به دست آوردن این بینش ها را کاهش دهد.
طرحبندی تمیز شامل یک گرافیک روند بهبودیافته است که آن را به طور کلی بسیار مفیدتر میکند. اکنون، میتوانید به سرعت روندها و الگوهایی را که به محتوا و تلاشهای بازاریابی شما اطلاع میدهند، شناسایی کنید و اطمینان حاصل کنید که چابک و مطلع خواهید بود.
استفاده از به روز رسانی Google Trends برای سئو
ابزار به روز شده Google Trends تصمیم گیری مبتنی بر داده در مورد استراتژی های سئو را آسان تر می کند. میتوانید با استفاده از پردازش سریعتر دادهها، بینشهای بیدرنگ، گزینههای تحلیل هوشمندتر و گزینههای مختلف دیگر، این ابزار را با نیازهای خود تنظیم کنید. می توانید از یافته های به دست آمده برای هدایت استراتژی های سئو و محتوای خود استفاده کنید.
استفاده از بینش در زمان واقعی برای تولید محتوا
Google Trends همیشه ابزاری برای یافتن آنچه مردم در حال حاضر به دنبال آن هستند بوده است، اما بهروزرسانی این موضوع را بیشتر میکند. این ابزار حتی دسترسی بهتری به داده های زمان واقعی دارد و این را در یک رابط کاربری آسان برای همه در دسترس قرار می دهد.
در مجموع، اینها چیزهایی هستند که می توانند به شما برتری نسبت به رقبایتان بدهند. Google Trends هر آنچه را که برای پاسخ سریع به روندهای نوظهور نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد. این به شما کمک می کند تا با محتوای خود مرتبط بمانید. همچنین به شما کمک می کند تا در خط مقدم پیشرفت های صنعت خود باقی بمانید.
این اطلاعات بیدرنگ میتواند به شما در بهبود محتوای موجود نیز کمک کند. شما می توانید به طور منظم محتوای خود را بررسی کنید تا ببینید آیا روندهای جدید و به موقع، کلمات کلیدی و اصطلاحاتی وجود دارد که می توانید در مقالات خود بگنجانید.
هدف گذاری جغرافیایی بهتر برای بهینه سازی سئوی محلی
Google Trends همیشه بینش های خوبی در مورد نحوه جستجوی مردم در سراسر جهان داشته است، اما آخرین به روز رسانی آن را تا حد زیادی بهبود می بخشد. اکنون بینش عمیقی در مورد رفتار جستجوی منطقه ای ارائه می دهد که می توانید از آنها برای تنظیم استراتژی های SEO محلی خود استفاده کنید. گوگل میگوید: «این ابزار اکنون در 125 کشور در دسترس است و در 40 مورد از آنها، نه تنها میتوانید آنچه را که در کل کشور در حال پیشرفت است ببینید، بلکه میتوانید در مناطق خاص نیز عمیقتر شوید.»
برای سئوی محلی، درک نحوه جستجوی افراد در آن بازارهای منطقه ای خاص بسیار مهم است. شما همچنین باید تفاوت های بین مکان های مختلف را ببینید. اگر می خواهید در استراتژی محتوای محلی خود موفق شوید، به داده هایی در مورد آن نیاز دارید.
ایجاد یک استراتژی محتوای بلند مدت
Google Trends برای چیزی فراتر از محتوای به موقع است. البته، میتوانید از بینشها برای ایجاد یک استراتژی بلندمدت قوی استفاده کنید. الگوهای جستجوی پایدار را در دادهها، از جمله همه موضوعات مرتبط و عبارتهای جستجو پیدا کنید. از اینها برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا، مفید و همیشه سبز استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که این تست زمان را پشت سر می گذارد و از رقبا بهتر عمل می کند.
این نوع داده های بلندمدت به شما کمک می کند تا برند خود را در جایگاه خود قرار دهید. این به شما کمک می کند موقعیتی در بازار ایجاد کنید و پیامی را ایجاد کنید که مردم با آن هماهنگ شوند. اگر می خواهید رقبای خود را شکست دهید و برندی برای آینده بسازید، ضروری است.
تشخیص و پاسخ به ناهنجاری های ترافیکی
تجزیه و تحلیل تغییرات غیرمنتظره در ترافیک سایت دشوار است. اگرچه Google Trends می تواند کمی بینش به شما بدهد. داده های ترافیک خود را با روندهای جستجوی گسترده تر مقایسه کنید تا ببینید آیا نوسانات به طور گسترده تری رخ می دهند یا خیر. این تغییرات ممکن است به دلیل عوامل خارجی، مانند رویدادهای جهانی، تغییرات فصلی، یا مسائل دیگر رخ دهد.
استفاده از Google Trends را فراموش نکنید
Google Trends برای مدت طولانی وجود داشته است و اکنون بهتر از همیشه است. این ابزار بسیار مفیدی است که دادههای زیادی در مورد نحوه جستجوی افراد در Google در اختیار شما قرار میدهد – حتی موارد پرطرفدار را نشان میدهد که در زمان وقوع اتفاق میافتند.
از Google Trends برای اطلاع رسانی استراتژی های سئوی خود استفاده کنید، زیرا مبنایی مبتنی بر داده برای تصمیم گیری فراهم می کند. همچنین، به یاد داشته باشید که به دادههای جستجوی منطقهای ضربه بزنید، که میتواند به شما ایدههایی درباره آنچه که مخاطبان هدف شما در مناطق خاص جستجو میکنند، بدهد.