تعریف و تعداد کلمات ایده آل در هر صفحه کدام است؟


محتوای نازک در سئو چیست؟ آیا هنگام بهینه سازی یک صفحه وب برای مرجع طبیعی (SEO) باید به تعداد کلمات علاقه مند باشیم؟ تعداد ایده آل کلمات برای تولید یک مقاله خبری، یک مقاله ویژه، یک برگه محصول یا یک دسته محصول چقدر است؟ اگر گوگل به طور منظم در مورد این موضوع ارتباط برقرار نمی کند، دو مداخله اخیر پاسخ هایی را در اختیار ما قرار می دهد.

“محتوای نازک” چیست؟

« محتوای نازک“، یا “محتوای نازک”، اصطلاحی است که برای اشاره به آن استفاده می شود صفحاتی که ارزش افزوده کمی برای کاربران اینترنتی که در آنها قرار می گیرند به ارمغان می آورد.

محتوای نازک
«محتوای نازک»

صفحاتی که تحت تأثیر محتوای نازک قرار می گیرند لزوماً صفحاتی با تعداد کلمات کم نیستند، آنها بالاتر از همه صفحاتی هستند که پاسخ کافی (یا به اندازه کافی کیفی و دقیق) را به کاربر اینترنت ارائه نمی دهند.

البته، به عنوان یک قاعده کلی، هر چه صفحه حجم کل کلمات کمتری داشته باشد، احتمال ناقص یا فریبنده بودن محتوا بیشتر خواهد بود (به جز سوالات مرتبط با اهداف جستجو از نوع «پاسخ فوری» : مثال: ترجمه، تعریف، آب و هوا، …).

بنابراین، نسبتاً اتفاق می افتد که گوگل صفحاتی را با تعداد کلمات بسیار کم، اما که کاملاً با هدف جستجوی کاربر اینترنت مطابقت دارد، برجسته می کند. در اینجا برخی از یک مثال با این پرس و جو که در زمان نگارش، صفحه ای با کمتر از 80 کلمه را در اولین موقعیت (Wiktionary.org) یک پرس و جو با میانگین حجم جستجوی ماهانه نسبتاً زیاد (بیش از 3000) قرار می دهد.

تعریف گوگل از محتوای نازک

یکی از مهم ترین مراحل برای بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل این است که اطمینان حاصل کنید که حاوی اطلاعات غنی زیادی از جمله کلمات کلیدی مرتبط است که به درستی استفاده می شود و موضوع محتوای شما را نشان می دهد. با این حال، برخی از صاحبان سایت سعی می کنند با ایجاد صفحاتی با کلمات زیاد، اما محتوای کم یا بدون محتوای واقعی، رتبه صفحه خود را بهبود بخشند و بازدیدکنندگان را جذب کنند. گوگل علیه دامنه هایی که با نمایش صفحات خراشیده شده یا سایر صفحاتی که ارزش قابل توجهی به کاربران اضافه نمی کنند، تلاش می کند رتبه بالاتری کسب کند، اقدام خواهد کرد. »

منبع: گوگل

5 نمونه از محتوای نازک از نظر گوگل

بنابراین، برای گوگل، سایت یا صفحه ای که با تعریف «محتوای نازک» مطابقت دارد، سایتی است که:

  1. نمایش محتوای غیر اصلی واکشی شده از سایت های شخص ثالث (از طریق حذف داده ها)؛
  2. انتشار محتوای تولید شده به صورت خودکار (به عنوان مثال توسط هوش مصنوعی، از طریق چرخش محتوا و ترجمه خودکار).
  3. تنها هدفش هدایت کاربران اینترنت به پیوندهای وابسته، بدون ارائه اطلاعات با کیفیت به خوانندگان است.
  4. محتوای تکراری را از یک سایت دیگر در وب سایت خود نمایش می دهد.
  5. از تکنیک “صفحات درگاه” استفاده می کند که شامل ایجاد تعداد زیادی صفحه بسیار مشابه با یکدیگر به منظور هدایت کاربر اینترنت به صفحه اصلی در مرحله بعدی است.

توصیه های رسمی گوگل برای تعداد کلمات (و محتوای نازک) چیست؟

اگر موتور جستجو از نظر تاریخی حداقل 80 کلمه در هر مقاله خبری را توصیه می کند، گوگل دیگر حداقل تعداد کلمات در هر مقاله را توصیه نمی کند (بخش اختصاصی از دستورالعمل کیفیت برای مدیران سایت حذف شده است).

در همان زمان، به دنبال به‌روزرسانی محتوای مفید، دنی سالیوان و جان مولر نیز با ارائه توضیحاتی در مورد این موضوع، به سؤالات خاصی از مدیران وب‌سایت (از جمله ما) پاسخ دادند:

  • دنی سالیوان، نماینده رسمی گوگل همچنین در توییتر گفت که او نبود توصیه نمی شود که محتوا را فقط برای رسیدن به تعداد کلمات هدف نظری اضافه کنید. به عبارت دیگر، گوگل به سادگی توصیه می کند تعداد کلمات لازم برای افزودن ارزش به خواننده ایجاد شود.
  • جان مولر به نوبه خود اشاره کرده است این تعداد کلمات نشانه محتوای نازک نیست. به گفته او، محتوا صرفاً باید مفید باشد، صرف نظر از اینکه چقدر کلمات لازم است تا مفید باشد.
  • جان مولر نیز اشاره کرد که مقالات، حتی قدیمی و با کلمات کم، هنوز هم می توانند امروز مرتبط باشند و بنابراین لزوماً مربوط به حذف / هدایت آنها در 301 به دسته اصلی نیست.

در نتیجه، بنابراین محتوای مفید برای گوگل می تواند 100 کلمه را به عنوان 5000 کلمه حساب کند بسته به پرس و جوی هدف و هدف جستجوی کاربر اینترنت..

به عنوان مثال، برای درخواستی از نوع «تعریف محتوای نازک» به راحتی می‌توان یک اصطلاح را در 100 کلمه تعریف کرد، برعکس، پاسخ کیفی به «چگونه در گوگل به خوبی ارجاع دهیم» با محتوای 100 کلمه‌ای مشکل خواهد بود. تعداد مفاهیمی که باید توضیح داده شود مهم است.

در حالت ایده آل برای هر نوع صفحه چند کلمه باید بنویسید؟

متوجه شدید، اگر حجم رسمی کلماتی که در سئو توصیه می شود وجود نداشته باشد، با توجه به نوع صفحه، هدف جستجوی کاربر اینترنت و سطح جزئیاتی که کاربر اینترنت می تواند بسته به درخواست خود منتظر بماند، حجم آن متنی که باید برای رضایت کاربر و موتور جستجو نوشته شود متفاوت است.

در این بخش پیشنهاد می کنیم برخی از کلیدها برای کمک به شما در تعیین تعداد کلماتی که باید به صورت ایده آل بنویسید با توجه به نوع صفحه مربوطه.

این حجم‌ها که به‌عنوان نشان‌دهنده در نظر گرفته شده‌اند، با توجه به رقابت، SERP و سطح دشواری موقعیت‌یابی در درخواست تطبیق داده می‌شوند.

در اینجا خلاصه ای از آنچه در این بخش بر اساس نوع صفحه توصیه می شود آورده شده است:

  • مقاله ویژه: بین 800 تا 4000 کلمه.
  • مقاله خبری (Google News / Google Discover): بین 100 تا 800 کلمه؛
  • برگه محصول: بین 200 تا 2000 کلمه.
  • طبقه بندی تجارت الکترونیک: بین 100 تا 3000 کلمه.

به طور ایده آل در هر مقاله ویژه چند کلمه باید نوشته شود؟

برای یک مقاله برجسته، که یک هدف جستجوی نسبتاً دقیق را هدف قرار می دهد، در یک موضوع نسبتاً رقابتی، با عناصر زیادی که باید پردازش شوند، حجم کلمه هدف ثابت اغلب بین 800 تا 4000 کلمه خواهد بود.

به طور ایده آل برای یک مقاله خبری (یا Google Discover) چند کلمه باید بنویسید؟

برای یک مقاله خبری یا Google Discover، که هدف جستجوی موضعی را هدف قرار می دهد، حداقل حجم کلمه توصیه شده وجود ندارد (اگرچه در ابتدا 80 بود). بنابراین، با توجه به اخبار مورد بررسی، با مقالات می توانید موقعیت خود را به خوبی نشان دهید بین 100 تا 800 کلمه.

البته مقالاتی که کلمات بیشتری دارند می‌توانند به خوبی در Google News و Google Discover قرار بگیرند.

به طور ایده آل برای یک برگه محصول چند کلمه باید بنویسید؟

برای یک برگه محصول، تعداد ایده آل کلمات بیش از همه به پیچیدگی محصول مورد نظر بستگی دارد. هرچه محصول پیچیده‌تر باشد، توضیحات احتمالی بیشتری در مورد استفاده یا ترکیب آن نیاز دارد، تعداد کلمات ایده‌آل باید بر این اساس افزایش یابد. در نتیجه، حجم کلمه هدف ثابت به خوبی می تواند 200 یا 2000 کلمه از یک برگه محصول به برگه دیگر باشد..

به طور ایده آل برای یک دسته چند کلمه باید بنویسید؟

در سئو، اغلب توصیه می شود “متن سئو” را در دسته بندی محصولات اضافه کنید. اما در واقعیت، این محتوا به ندرت به صفحات دسته‌بندی ارزش می‌افزاید و گوگل آن را می‌داند.

برای اینکه ارزش افزوده واقعی به ارمغان بیاورد، به شما توصیه می کنیم ترجیح دهید محتوای بازاریابی کوتاه (مطمئن‌کننده، بهینه‌سازی شده برای تبدیل) بالای خط (مثلاً کمتر از 100 کلمه) و مطالب طولانی تر زیر لیست محصول برای پاسخ به هر سوالی که ممکن است خریدار بالقوه در مورد این لیست محصول داشته باشد. این نوع بنابراین محتوای سؤالات متداول بسته به تعداد سؤالات مطرح شده می تواند بین 500 تا 3000 کلمه باشد..

اگر این مقاله در مورد محتوای نازک و حجم ایده آل کلمات بر اساس نوع محتوا را دوست داشتید، در اشتراک گذاری آن درنگ نکنید و برای دریافت مقالات بعدی ما در خبرنامه دیجیتال ما مشترک شوید.

همچنین می توانید بهترین مقالات ما را از طریق فید RSS ما دنبال کنید: (فقط آن را در فیدخوان RSS مورد علاقه خود (مثلاً Feedly) قرار دهید).

ما همچنین در لینکدین، توییتر، فیس بوک و یوتیوب فعال هستیم.

برای هرگونه سوال در رابطه با این مقاله، از قسمت “نظرات” برای ارسال نظرات خود برای ما دریغ نکنید، ما در اسرع وقت به شما (با کمال میل) پاسخ خواهیم داد.





منبع