یادآوری: توضیحات متا در HTML، چیست؟
را توضیحات متا، که بخشی از آن چیزی است که قطعه یک صفحه وب را تشکیل می دهد (“گزیده ای از نتیجه جستجو”)، یک تگ HTML است که باید در
هر یک از صفحات آن درج شود. اجازه می دهد تا خلاصه ای کوتاه از یک صفحه وب ارائه دهید (مقاله، فایل PDF، صفحه وب، برگه محصول، دسته بندی محصول، صفحه اصلی و غیره) به یک کاربر مرور نتایج جستجوی ارگانیک یک موتور جستجواین توضیح کوتاه در زیر برچسب عنوان در نتایج جستجوی موتورهای جستجو مانند Google، Bing، Yahoo، Yandex یا Baidu ظاهر می شود.
برخلاف توضیحاتی که ممکن است تحت عنوان تبلیغات گوگل ظاهر شوند، توضیحات متا منحصراً برای نتایج جستجوی ارگانیک است.
کد HTML برای ایجاد تگ توضیحات متا چیست؟
کد HTML برای تعریف توضیحات یک صفحه وب به شرح زیر است:
<meta name="description" content="La meta description d'environ 155 caractères doit être ajoutée ici.">
سپس این کد HTML باید در
صفحه، در بخش قرار گیرد.هدف از توضیحات متا چیست؟
برای یک سئو، هدف اصلی توضیحات متا پر کردن آن با کلمات کلیدی نیست، بلکه بهینه سازی آن به منظور برای تشویق کاربر اینترنت به کلیک بر روی نتیجه ارگانیک خود به جای رقیب خود (ما در اینجا بیشتر در مورد بهینه سازی CTR SEO صحبت می کنیم تا بهینه سازی SEO به طور دقیق).
توضیحات متا باید به عنوان راهی برای متقاعد کردن کاربر اینترنت با کمتر از 160 کاراکتر در نظر گرفته شود تا روی نتیجه جستجوی خود کلیک کند. به جای رقیب
با این حال مراقب باشید، مهم است که “رویایی” را از طریق توضیحات متا به کاربر اینترنت نفروشید تا چند ثانیه پس از کلیک کردن روی یک پیوند، از بازگشتی در SERP جلوگیری کنید. این رویکرد که “pogostiking” نامیده می شود، توسط گوگل به شدت جریمه می شود زیرا این نوع رفتار به موتور جستجو نشان می دهد که صفحه مقصد برای کاربر اینترنت فریبنده بوده است.
توضیحات متا در گوگل چگونه است؟
در اینجا توضیح متا به طور سنتی در گوگل به نظر می رسد:
توضیحات متا در فرمت دسکتاپ (کامپیوتر):

توضیحات متا با فرمت موبایل (گوشی هوشمند):

توضیحات متا، چند کاراکتر؟ طول ایده آل چقدر است؟
اگرچه گوگل دیگر رسماً اندازه ایده آل را برای این برچسب توصیه نمی کند، موتور جستجوی پیشرو جهان از لحاظ تاریخی حداکثر طول 155 کاراکتر را توصیه کرده است. توضیحات متا باید به اندازه کافی توسعه داده شود تا کاربر اینترنت را تشویق کند تا کلیک کند، اما نه خیلی طولانی در معرض خطر کوتاه شدن توسط موتورهای جستجو.
چگونه یک متا توضیحات خوب ایجاد کنیم؟
توضیحات متا بخش مهمی از سئو است. در واقع، این توضیحات کوتاه است که در زیر عنوان صفحه شما در نتایج جستجو ظاهر می شود. بنابراین مهم است که از نوشتن آن مراقبت کنید تا کاربران اینترنت را تشویق کنید که روی پیوند شما کلیک کنند.
در اینجا چند نکته برای یک متا توضیحات خوب بنویسید :
- یک متن جذاب بین 145 تا 155 کاراکتر بنویسید.
- خواننده را با سوالات به چالش بکشید: مثال: توضیحات متا چیست؟ چگونه توضیحات متا را بهینه کنیم؟ کدام خطاها باید اجتناب کرد؟ …
- یک نمای کلی از مشکلات حل شده توسط صفحه وب ارائه دهید: مثال: 5 نکته برای بهینه سازی توضیحات متا (و جریمه نشدن توسط گوگل). ;
- به کاربر اینترنت در مورد کیفیت محصولات یا اطلاعات موجود در صفحه اطمینان دهید: به عنوان مثال: شرکت فرانسوی شناخته شده از سال 1985، گواهی شریک Google Platinum، توصیه شده توسط 95٪ از مشتریان ما، ….
- به کاربر اینترنت عناصر اطمینان بخشی را منتقل کنید که می تواند به او کمک کند تا خود را برای بازدید از صفحه و چرا نه، مراحل بعدی در قیف تبدیل (تماس، خرید محصول، و غیره) نشان دهد: به عنوان مثال با نشان دادن مدت زمان فعالیت شرکت در این صفحه بازار با ذکر مبدا محصولات، تعداد ستاره در سایت های بررسی، زمان تحویل اعمال شده (برای تجارت الکترونیکی) …
- از ایموجیها، نمادهای پیکان یا کاراکترهای HTML زمانی که موضوع به آن توجه میکند استفاده کنید تا چشم کاربر اینترنت را به خود جلب کند و او را تشویق به کلیک کردن کند.
7 نکته گوگل برای بهینه سازی توضیحات متا
برای اینکه توضیحات متا به خوبی بهینه شود، به گفته گوگل، او باید :
- قبلاً در کد HTML هر صفحه وب که توسط خزنده های موتورهای جستجو خزیده شده است وجود دارد (این اساس است).
- برای هر صفحه وب جداگانه منحصر به فرد باشید. گوگل محتوای تکراری یا بیش از حد مشابه را از یک صفحه به صفحه دیگر دوست ندارد. بنابراین برای توضیحات متا، توصیه او یکسان است.
- تا آنجا که ممکن است، محتوای هر صفحه را تا حد امکان دقیق منعکس کنید (Google طعمه کلیکی را دوست ندارد).
- ارائه عناصر مرتبط برای کاربر اینترنت، حتی اگر در قالب جملات نمایش داده نشود (توالی از کلمات یا مقادیر مرتبط را می توان به عنوان یک متا توصیف خوب برای گوگل در نظر گرفت).
- ارائه اطلاعات مرتبط در مورد محصول در مورد برگه محصول (به عنوان مثال قیمت، نوع مشتری که محصول برای او در نظر گرفته شده است، کشور سازنده، زمان تحویل، شرایط بازگشت و غیره).
- به طور خودکار با توالی های منطقی و منسجم از کلمات ایجاد شود، در صورتی که غیرممکن است به طور دیگری ادامه دهید (مثلاً برای سایت هایی با ده ها هزار صفحه).
- مرتب باشید و اطلاعات با کیفیتی را برای ارتقای نرخ کلیک بهتر ارائه دهید.
اشتباهاتی که باید برای جلوگیری از جریمه شدن توسط گوگل اجتناب کنید
برای اینکه توضیحات متا توسط Google مورد قدردانی قرار گیرد، نباید:
- شامل یک سری از کلمات کلیدی بیش از حد بهینه شده مرتبط با درخواست مورد نظر صفحه (در اینجا در مورد بهینه سازی بیش از حد و پر کردن کلمات کلیدی صحبت می کنیم).
- در کل سایت خود، در تمام صفحات آن کپی شود.
- انتقال اطلاعاتی که کاربر پس از کلیک بر روی قطعه نتواند در صفحه پیدا کند.
چند نمونه از توضیحات متا بهینه شده مجدد طبق گوگل
در اینجا نمونههایی (قبل / بعد از قالب) از توضیحات متا بهینهسازی شده با توجه به موتور جستجوی Mountain View آورده شده است:

برخی از سوالات متداول در مورد توضیحات متا
آیا گوگل می تواند به طور خودکار توضیحات متا یک صفحه را جایگزین کند؟
آره. این غیرمعمول نیست که گوگل به تنهایی توضیحات متا صفحات را جایگزین کند.
همچنین ممکن است، زمانی که توضیحات متا در کد منبع صفحه وجود ندارد، Google بخشی از صفحه را برای ایجاد پیش نمایشی که در زیر عنوان در نتایج جستجوی خود به عنوان توضیحات متا نمایش می دهد، در اختیار بگیرد.
چگونه توضیحات متا یک صفحه را ببینیم؟
برای اینکه بتوانید توضیحات متا یک صفحه را تجزیه و تحلیل کنید، چندین گزینه دارید:
- به صفحه مورد تجزیه و تحلیل بروید و یک CTRL + U (Option + Command + U در Mac) و سپس CTRL + F برای جستجوی name=”description” در کد منبع صفحه انجام دهید.
- URL صفحه را کپی کنید و یک سایت بسازید/ URL را در گوگل ردیابی کنید (اما با این روش نمی توانید مطمئن شوید که گوگل توضیحات متا را تغییر نداده است.
- از یک افزونه مرورگر استفاده کنید که به شما امکان می دهد این داده ها را از صفحاتی که بازدید می کنید استخراج کنید: افزونه Chrome توسعه دهنده وب دقیقاً این امکان را فراهم می کند (علاوه بر بسیاری از ویژگی های دیگر که همچنین رایگان هستند. اگر مایل به استفاده از این افزونه هستید، باید از بخش “مشاهده اطلاعات متا تگ” برای دسترسی به توضیحات متا صفحه بازدید شده مراجعه کنید.
- از یک خزنده مانند ScreamingFrog برای تجزیه و تحلیل توضیحات متا به صورت انبوه، به عنوان مثال در مقیاس یک سایت استفاده کنید.
هنوز روش های دیگری وجود دارد، اما اینها مفیدترین هستند.
توضیحات متا اصلاح کننده نظر وردپرس ?
در وردپرس برای اینکه بتوانم توضیحات متا یک مقاله، یک صفحه، یک دسته، یک برچسب را تغییر دهید، باید از یک افزونه (افزونه) اختصاصی رایگان استفاده کنید.
تعداد زیادی در بازار وجود دارد اما شناخته شده ترین آنها هستند Yoast SEO et همه در یک سئو.
پس از نصب، این افزونهها بهطور خودکار به هر مقاله و صفحه یک ماژول جدید اضافه میکنند که اجازه میدهد توضیحات متا (و عنوان) را مستقیماً در وردپرس تغییر دهید، در حالی که نتیجه نهایی را پیشنمایش میکند که در نتایج جستجوی Google (SERPs) نمایش داده میشود.
(افزودن افزونه به سایت وردپرسی شما نیاز به حقوق مدیر دارد).
چه معیارهایی بر نمایش متا توضیحات در گوگل تاثیر می گذارد؟
پهنای صفحه نمایش دستگاه، استفاده از حروف بزرگ، بیش از حد مجاز تعداد کاراکترهای توصیه شده، افزودن خودکار تاریخ انتشار مقاله توسط گوگل، معیارها و پارامترهایی هستند که می توانند در نمایش نهایی یک توضیحات در نتایج جستجو
در مورد ژنراتورهای توضیحات متا چطور؟
اکثر مولدهای خودکار توضیحات متا نتایج خوبی به شما نمی دهند (به جز نرم افزار نوشتن خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی). اگر هزاران صفحه برای پردازش دارید، بهتر است قوانین پویا را تعریف کنید:
- 155 کاراکتر اول صفحه را در نظر بگیرید.
- 60 کاراکتر اول صفحه را بردارید سپس “X” را اضافه کنید.
چگونه توضیحات متا بنویسیم؟ توضیحات متا یا توضیحات متا؟
نگارش صحیح از توضیحات متا بدون لهجه حاد است. این یک تگ HTML است، بنابراین نباید از “é” استفاده شود.
برای … بیشتر، این مقاله از گوگل حدود چند پارامتر فنی مرتبط با متا تگ ها ممکن است شما را مورد توجه قرار دهد.