تقسیم درآمد تبلیغات فیس بوک با سازندگانی که از آهنگ های مجاز استفاده می کنند


سازندگانی که از آهنگ‌های هنرمندان استفاده می‌کنند پست مالون و توو لو در آنها فیس بوک ویدیوها اکنون می‌توانند 20 درصد از درآمد تبلیغات درون جریانی را که توسط آن ویدیوها ایجاد می‌شود، کسب کنند.

متا، شرکت مادر فیس بوک، گفت هدف این است که “هم به سازندگان و هم دارندگان حقوق موسیقی راه جدیدی برای کسب درآمد از ویدیوهای فیس بوک ارائه شود.”

سازندگان 20٪ فوق الذکر را دریافت می کنند. 80 درصد دیگر بین متا و صاحبان حقوق موسیقی تقسیم می شود. برای روشن بودن، سازندگان با استفاده از هیچ آهنگ قدیمی درآمدی از تبلیغات کسب نخواهند کرد. آن‌ها تنها زمانی از آهنگ‌های موجود در کتابخانه آهنگ‌های دارای مجوز فیس‌بوک استفاده می‌کنند که از طریق انجام معاملات با شرکت‌های ضبط و صاحبان حقوق جمع‌آوری می‌شود.



منبع