توییتر به زودی در اروپا ممنوع می شود؟ آنچه باید دانست

(در هر زمان می توانید اشتراک خود را لغو کنید.)




منبع

شما می توانید بدوید، اما نمی توانید پنهان شوید. فراتر از تعهدات داوطلبانه، مبارزه با اطلاعات نادرست طبق قانون DSA (قانون خدمات دیجیتال) از 25 آگوست یک تعهد قانونی خواهد بود..

تیری برتون، کمیسر صنعت اروپا

از طرفی وقتی این قانون جدید معرفی شد، اگر توییتر به آن احترام نگذارد، این پلتفرم ممکن است از اتحادیه اروپا ممنوع شود. به طور مشخص، مجازات اشخاصی که این قانون را رعایت نکنند به شرح زیر خواهد بود:

  1. جریمه تا 6 درصد از گردش مالی شرکت در سراسر جهان.
  2. ممنوعیت (موقت) پلت فرم در اتحادیه اروپا

اگر این مقاله در درگیری بین توییتر و اتحادیه اروپا شما آن را دوست داشتید، از اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاری آن دریغ نکنید در خبرنامه دیجیتال ما مشترک شوید برای دریافت مقالات بعدی ما

همچنین می توانید بهترین مقالات ما را از طریق فید RSS ما دنبال کنید: (فقط آن را در فیدخوان RSS مورد علاقه خود (مثلاً Feedly) قرار دهید).

برای هرگونه سوال در رابطه با این مقاله، از قسمت “نظرات” برای ارسال نظرات خود برای ما دریغ نکنید، ما در اسرع وقت به شما (با کمال میل) پاسخ خواهیم داد.

روز شنبه 27 می 2023، ایلان ماسک خروج توییتر از کد اطلاعات نادرست اتحادیه اروپا را اعلام کرد. مدیر عامل سابق آینده این شبکه اجتماعی چندین تهدید به نفع این خروج کرده بود که اکنون انجام شده است. به نظر می رسد که خواسته اصلی او این است که شبکه خود را به بهترین پلتفرم ممکن تبدیل کند. اما آیا واقعاً با این تصمیم سازگار است؟

چه عواقبی؟

این روزها، هیچ تحریمی واقعا نمی تواند صادر شود، از آنجایی که کد مبارزه با اطلاعات غلط به صورت داوطلبانه کار می کند. بنابراین توییتر هیچ تعهد قانونی برای رعایت آن ندارد. اما به نظر نمی رسد دوام داشته باشد:

اگر دیگر در اروپا به توییتر دسترسی نداشتیم چه می شد؟ از زمانی که ایلان ماسک تصمیم گرفت پلتفرم خود را از کد اطلاعات نادرست اتحادیه اروپا حذف کند، ممکن است این اتفاق بیفتد. ما اطلاعات ضروری در مورد این موضوع را در این مقاله جمع آوری کرده ایم.

پایان توییتر؟

کد ضد اطلاعات غلط، چیست؟

قبل از ترک…

ما همچنین در لینکدین، توییتر، فیس بوک و یوتیوب فعال هستیم.

کد اطلاعات نادرست اتحادیه اروپا مبتنی بر رویکرد مشارکتی است بین پلتفرم‌های آنلاین، تبلیغ‌کنندگان، سازمان‌های حقیقت‌سنجی و مقامات دولتی. اگرچه این کد داوطلبانه است، کمیسیون اروپا تأکید کرد که در صورت ناکافی بودن نتایج به دست آمده، می تواند اقدامات نظارتی را در نظر بگیرد.

توییتر کد اطلاعات نادرست را ترک می کند

کد اطلاعات نادرست اتحادیه اروپا همانطور که از نامش پیداست به a اشاره دارد مجموعه اقدامات و اصول ایجاد شده توسط اتحادیه اروپا برای مبارزه با اطلاعات نادرست آنلاین.

در حال حاضر ما استفاده از توییتر را در اتحادیه اروپا از دست نمی دهیم، اما قرار است تا پایان آگوست تماشا شود.

این کد با هدف ارتقای شفافیت، یکپارچگی و مسئولیت پذیری پلتفرم های آنلاین و همچنین تقویت اعتماد شهروندان به اطلاعاتی که در اینترنت پیدا می کنند، ایجاد شده است.

شما مایل به دریافت هستید بهترین مقالات ما ?

کد اطلاعات نادرست اتحادیه اروپا در اکتبر 2018 راه اندازی شد و در ابتدا بر اساس یک اصل داوطلبانه برای سیستم عامل های آنلاین (شبکه های اجتماعی، موتورهای جستجو و تبلیغ کنندگان آنلاین) است. پلتفرم هایی که شرکت در کد را انتخاب می کنند، متعهد به اتخاذ یک سری از بهترین شیوه ها برای مبارزه با اطلاعات نادرست هستند:

  1. شفافیت تبلیغات سیاسی : تبلیغات سیاسی را با مشخص کردن شفاف اینکه چه کسی تامین مالی آنها را تامین می کند و اطلاعاتی در مورد هدف گذاری و تامین مالی تبلیغات ارائه می دهد.
  2. شناسایی و بستن حساب های اطلاعات نادرست : شناسایی و حذف حساب ها و صفحاتی که به طور فعال اطلاعات نادرست را منتشر می کنند (به ویژه در دوره های انتخابات).
  3. همکاری با حقیقت یاب مستقل : برای ارزیابی صحت اطلاعات و کاهش انتشار محتوای گمراه‌کننده با سازمان‌های مستقل حقیقت‌سنجی همکاری کنید.
  4. ارتقای دید منابع قابل اعتماد : به منابع اطلاعاتی قابل اعتماد بیشتر دیده شود و انتشار محتوای تایید نشده یا اطلاعات نادرست را کاهش دهد.