جان مولر گوگل در مورد اینکه در استفاده از Hreflang کجا باید تمرکز کرد


جان مولر گوگل اغلب پاسخ‌های دقیق و متفکرانه‌ای را در ردیت پست می‌کند که مربوط به سئو و همچنین سرهم‌بندی کلی ابزارها است. او در یکی از آخرین پست‌های سئوی خود، یک پست بسیار مفصل و کامل در مورد زمان، کجا و نحوه استفاده از hreflang در سایت خود منتشر کرد.

Hreflang فوق العاده پیچیده است و جان از شما می خواهد مطمئن شوید که حتی قبل از شروع اجرای آن مشکلی وجود دارد که می تواند با hreflang حل شود. در اینجا چیزی است که جان در آن گفت Reddit نخ:

در دنیای ایده، همه نسخه‌های همه صفحات را با hreflang پیوند می‌دهید. این یک رویکرد پاک خواهد بود، با این حال، گاهی اوقات کار بسیار زیادی است، و نگهداری از آن در صورتی که سایت ها به صورت جداگانه اجرا شوند … موفق باشید.

در عمل می توانید مشکل را ساده کنید. *در واقع* مسائل مربوط به افرادی که به سایت کشور/زبان اشتباهی می آیند را کجا می بینید؟ اینجاست که شما باید به صورت حداقلی hreflang را پیاده سازی کنید (و البته یک شناساگر/پاپپر JS کشور/زبان برای مشاهده هر گونه بازدید مستقیم). احتمالاً بسیاری از آن‌ها به موقعیت‌های هم‌زبان/کشورهای مختلف محدود می‌شود، بنابراین سوئیس/آلمان به زبان آلمانی ممکن است مکان مناسبی برای شروع باشد. اگر hreflang را برای 2 نسخه راه اندازی کنید و 4 نسخه غیر مرتبط داشته باشید، هیچ چیز خراب نمی شود.

اگر قبلاً این سایت‌ها را در حال اجرا دارید، تنظیمات تجزیه و تحلیل شما را از نظر ترافیک از «جستجو» بررسی می‌کنم و کشوری را که از آنجا آمده‌اند با کشوری که در نهایت در آن قرار دارند مقایسه می‌کنم (یک کشور را انتخاب کنید، ترافیک جستجو را فیلتر کنید، و مقایسه کنید. دامنه هایی که در نهایت در آنها قرار می گیرند). اگر یک عدم تطابق بزرگ در آنجا پیدا نکردید، به احتمال زیاد نیازی به انجام کارهای زیادی (یا هر کاری) برای hreflang ندارید. هیچ امتیازی برای hreflang وجود ندارد، فقط مربوط به نمایش مناسب ترین صفحه در جستجو برای کاربران در یک کشور / زبان خاص است.

هنگام بررسی، ابتدا روی محتمل ترین اشتباهات تمرکز کنید: سایت های همزبان / کشورهای مختلف یکی هستند، اما ترافیک صفحه اصلی نیز وجود دارد. اغلب اوقات یک نام تجاری بومی سازی نشده است، بنابراین وقتی افراد آن را جستجو می کنند، برای موتورهای جستجو مشخص نیست که چه انتظاری دارد. اگر تعداد زیادی عدم تطابق را در صفحه اصلی مشاهده کردید، اما در جای دیگری در سایت مشاهده نکردید، می‌توانید فقط در صفحات اصلی hreflang انجام دهید (این کار اغلب ساده‌تر از همه صفحات یک سایت است). یا می توانید ترکیبی را انجام دهید، البته، همه صفحات اصلی + تمام صفحات آلمانی زبان. Hreflang بر اساس هر صفحه است، بنابراین زیبایی (و نفرین) این است که شما می توانید انتخاب و انتخاب کنید.

در هر صورت، قبل از اینکه عجله کنید و یک سال روی آن کار کنید، ابتدا دوباره بررسی کنید که مشکل واقعی است و اگر چنین است، بررسی کنید که مشکل از کجاست. شاید راه‌حل‌های بسیار ساده‌ای وجود داشته باشد (شاید فقط به یک پنجره کشور/زبان نیاز دارید و حتی به بقیه نیاز ندارید؟)، و می‌توانید زمان خود را عاقلانه‌تر در جای دیگری صرف کنید.

من نمی خواستم چیزی را قصاب کنم، بنابراین آن را همانطور که هست می گذارم و فقط می خواستم این پست Reddit را تقویت کنم.

بحث انجمن در Reddit.



منبع