
بروزرسانی: 18 تیر 1404
جستجوی گوگل در دامنه های سطح بالا برای سئو
اگر می خواهید متن را بخوانید، می توانید آن را پیدا کنید اینجا.
در اینجا چند نکته وجود دارد که گلن گیب از این پادکست برداشت کرد:
گوگل یک پادکست جدید Search Off The Record را در اطراف پست کرد انتخاب نام دامنه و سئو. این توسط جان مولر، گری ایلیس و مارتین اسپلیت از گوگل ضبط شده است. آنها در مورد بررسی هرزنامه بودن دامنه، قیمت TLD ها، اضافه کردن کلمات کلیدی به دامنه خود و راه اندازی یک دامنه جدید با صفحه به زودی صحبت کردند.
اکنون در مورد کلمات کلیدی در نام دامنه. گوگل: باز هم، این مهم نیست. گاهی اوقات می تواند برای CTR مفید باشد، اما آنقدر که مردم فکر می کنند از نظر رتبه بندی کمک نمی کند. هر چیزی در URL می تواند توسط مالک سایت دستکاری شود، بنابراین G وزن زیادی روی آن نمی گذارد: pic.twitter.com/Lk4eIHgi8g
- گلن گیب (@glenngabe) 21 جولای 2023
- شاید از دامنه های رایگان یا ارزان دوری کنید زیرا ممکن است دامنه های اسپم زیادی در آن TLD داشته باشند. گری ایلیز گفت: «به دلیل ارسال هرزنامه ها»، آنها تمایل دارند از دامنه های ارزان استفاده کنند. جان مولر افزود: "اگر TLD پر از هرزنامه باشد، موتورهای جستجو ممکن است در یافتن محتوای شما با مشکل مواجه شوند."
- برای هدف یابی جغرافیایی، خرید نسخه ccTLD منطقی به نظر می رسد، اما برخی از آنها در TLD های عمومی درمان می شوند، بنابراین مطمئن شوید (این لیست است)
- گری گفت که انتخاب دامنه بیشتر یک تصمیم تجاری است. گری هنگامی که صحبت از کلمات کلیدی در دامنه می شود، گفت: "هر چیزی که در URL باشد می تواند توسط صاحب سایت دستکاری فنی شود. بنابراین ما احتمالاً نمی خواهیم به این نوع ورودی اهمیت دهیم. به این معنی که در رتبه بندی، ممکن است آنقدر که مردم فکر می کنند کمکی نکند."
- آیا TLD های .edu خوب هستند؟ نه، گری ایلیس گفت. گری افزود: «افسانه این است که دامنه .edu و .gov یا دریافت لینک از آن ها به شما آب بیشتری می دهد یا هر چیز دیگری.»
- قبل از خرید یک دامنه (از جمله نام دامنه منقضی شده) ماشین Wayback را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در گذشته هرزنامه ای نداشته است. این به این دلیل است که نمی توانید کنسول جستجو را بررسی کنید تا ببینید آیا قبل از خرید آن عملکرد دستی دارد یا خیر.
- دامنه های برهنه در مقابل نشان دادن www برای دامنه هر دو خوب هستند. بخش مهم این است که فقط سازگار باشید و مطمئن شوید که هر دو کار می کنند (یکی به دیگری هدایت می شود).
- از صفحات به زودی استفاده نکنید زیرا جان مولر گفت: "من فکر می کنم موضوع صفحه "به زودی" این است که موتورهای جستجو به آن نگاه می کنند و مانند "اوه، اینجا چیزی نیست." او افزود: "و شما به نوعی می خواهید که آنها زمانی که آماده است به آن نگاه کنند، نه قبل از آماده شدن."
بحث انجمن در توییتر.
منبع
در اینجا نکات سریعی از مواردی است که من از این پادکست بیرون آوردم، اما ارزش گوش دادن به کل آن را دارد: