بحث انجمن در توییتر.
جستجوی گوگل یک سیستم رتبه بندی مرجع موضوعی دارد
بنابراین این جدید است، اما جدید نیست – متوجه شدید؟
این باید به زودی به صفحه سیستم های رتبه بندی گوگل اضافه شود:
دنی افزود که “ما چندین سال از آن استفاده کرده ایم.” این “پست بخشی از تلاش های منظم ما برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد رتبه بندی است.”
بنابراین گوگل این سیستم رتبهبندی را به نام «مرجع موضوع» دارد که هدف آن «عرضه محتوای مرتبط، خبره و آگاه در جستجو و اخبار Google» است. گوگل گفت که مرجع موضوع “کمک می کند تا مشخص شود کدام منابع خبره برای پرس و جوی خبری یک فرد در زمینه های تخصصی خاص مانند سلامت، سیاست یا امور مالی مفید هستند.”
در آینده نزدیک خواهد بود. آن صفحه به صورت دوره ای به روز می شود.
— Google SearchLiaison (@searchliaison) 23 مه 2023
و بله، همه اینها چیزهایی است که گوگل برای مدتی موعظه کرده است و بیشتر سئوکاران سعی می کنند مشتریان خود را به هر حال به دست آورند.
گوگل a پست جدید وبلاگ در مورد یک سیستم رتبه بندی قدیمی که قبلاً در مورد آن صحبت نکرده بود و آن را “مرجع موضوع” نامید. در ابتدا، همه فکر می کردند که گوگل یک به روز رسانی الگوریتم رتبه بندی جستجوی جدید را اعلام می کند، اما نه، دنی سالیوان از گوگل در توییتر توضیح داد و گفت: “این سیستم جدیدی نیست که به تازگی راه اندازی شده است.”
سپس گوگل توضیح داد که چگونه کار می کند و گوگل با این سیستم رتبه بندی جستجو به دنبال چه چیزی است:
- چقدر یک منبع برای یک موضوع یا مکان قابل توجه است: سیستم های Google انتشاراتی را که به نظر می رسد مخصوصاً با موضوعات یا مکان ها مرتبط هستند، درک می کنند. گوگل مینویسد: «برای مثال، آنها میتوانند بگویند افرادی که به دنبال اخبار فوتبال دبیرستان نشویل هستند، اغلب برای پوشش محلی به نشریهای مانند The Tennessean مراجعه میکنند.
- نفوذ و گزارش اصلی: سیستم Google به چگونگی گزارش اصلی نگاه میکند، مثالی که Gogoel گفت این است که ناشری که برای اولین بار یک داستان را منتشر کرده است و توسط ناشران دیگر مورد استناد قرار میگیرد تا بفهمد چگونه یک نشریه در یک موضوع تأثیرگذار و معتبر است.
- شهرت منبع: سیستم Google همچنین به تاریخچه یک منبع از گزارش های با کیفیت بالا یا توصیه های منابع متخصص مانند انجمن های حرفه ای نگاه می کند. برای مثال، سابقه یک نشریه در انجام گزارشهای اصلی یا جوایز روزنامهنگاری آنها، شواهدی قوی از شهرت مثبت برای وبسایتهای خبری است.» گوگل توضیح داد.
این من را به یاد سامانه خبری محلی که “برای شناسایی و آشکارسازی منابع محلی اخبار هر زمان که مرتبط باشد، مانند ویژگیهای “داستانهای برتر” و “اخبار محلی” Google کار میکند.”
من آنچه را که گوگل نوشته است در مورد آنچه ناشران باید در مورد رتبه بندی خوب با این سیستم فکر کنند، دوست دارم. گوگل نوشت: «ناشرانی که به دنبال موفقیت با موضوع مرجع هستند، باید دقیقاً همان کاری را انجام دهند که انتشاراتشان معمولاً انجام میدهند: پوشش عالی درباره حوزهها و موضوعاتی که به خوبی میدانند، ارائه دهند. چنین کارهایی طبیعتاً باید با آنچه سیستم مرجع موضوع ما اندازهگیری میکند و با راهنماییهای کلی ما هماهنگ باشد. در مورد ایجاد محتوای مفید و برای مردم.”
برای اضافه کردن کمی بیشتر، این سیستم جدیدی نیست که به تازگی راه اندازی شده است. ما چندین سال است که از آن استفاده می کنیم. پست امروز ما بخشی از تلاش های منظم ما برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد رتبه بندی است.
— Google SearchLiaison (@searchliaison) 23 مه 2023