خرید گوگل چگونه کار می کند؟


از نظر خرید الکترونیکی، اولین نتایجی که در SERP گوگل ظاهر می شود، تبلیغات سرویس خرید گوگل است. به عبارت دیگر، اگر می‌خواهید با محصولات خود در اینترنت درآمد کسب کنید، باید نحوه عملکرد Google Shopping را بدانید.

خلاصه :

Google Shopping یک پلت فرم آنلاین است که از دو راه حل به هم پیوسته تشکیل شده است:

google-shopping-exemple

تصویر منبع:

از 5 مه 2020، این ابزار به صورت رایگان در دسترس هر تاجری است، خواه یک سایت تجارت الکترونیک داشته باشد یا نداشته باشد.

با این حال، برای مشاهده محصولات شما در بالای SERP، باید چند یورو بپردازید. تبلیغ محصولات در Google از طریق تبلیغات خرید مستلزم ایجاد کمپین های بازاریابی در Google Ads است.

برای کاربران اینترنت، Google Shopping راه حلی برای پاسخ به صدها میلیون جستجوی خرید است که هر روز در موتور جستجو انجام می شود.

از طریق پلتفرم، خریداران می توانند:

        • از قیمت محصول مورد نظر خود در فروشگاه های مختلف آنلاین مطلع شوید.
        • بتوانید وضعیت موجودی محصول مورد نظر را بررسی کنید.
        • محصول را مستقیماً در وب سایت تاجر الکترونیکی منتخب خریداری کنید.
        • محصولات آنها را بدون ترک Google بدست آورید.
        • برای خرید آنها به فروشگاه مراجعه کنید.

عملکرد Google Shopping شبیه به Google Ads است: برای نمایش محصولات خود در موتور جستجو، باید پیشنهاد برای کلمات کلیدی.

به عنوان یک فروشنده، در اینجا نحوه اطلاع رسانی به مردم قبل از کلیک بر روی تبلیغ شما آمده است:

مرحله 1: اولین کمپین های خرید Google خود را ایجاد کنید

تبلیغات خرید گوگل حاوی چیزی است که گوگل آن را “اطلاعات محصول غنی” می نامد. یعنی قیمت یک محصول، نام شرکت شما، تصویری از محصول.

این تبلیغات به دو صورت ظاهر می شوند:

        • به عنوان تصویر در صفحه نتایج جستجو:

google-shopping-image

        • به عنوان یک فهرست حمایت شده در Google Shopping:

google-shopping-sponsored-ads

برای پیکربندی این عناصر، باید یک حساب Google Merchant Center داشته باشید. این یک داشبورد آنلاین است که به شما امکان می‌دهد محصول خود را وارد کنید و داده‌ها را ذخیره کنید و آن را در «Google برای کسب‌وکار من» یا در دسترس قرار دهید Search Ads 360 مثلا.

سپس، باید یک جریان داده ایجاد کنید که به طور خاص شامل:

        • کشور فروش که محصولات خوراک در آن فروخته می شود.
        • زبانی که اطلاعات محصول شما به آن نوشته شده است.
        • مقصدی که می خواهید محصولات شما در آن نمایش داده شوند (کاتالوگ خرید، تبلیغات خرید).
        • ویژگی هایی که محصول شما را توصیف می کند.

فید داده منبع اصلی اطلاعات مفید Merchant Center است. در غیر این صورت، تبلیغات شما هرگز نمایش داده نخواهد شد!

مرحله 2: Google Merchant Center را به Google Ads پیوند دهید

قدم بعدی ایجاد یک کمپین خرید برای تبلیغ محصولاتتان است.

برای انجام این، حساب Google Ads خود را به Merchant Center خود پیوند دهید.

associate-google-ads-merchant-center

سپس تنظیمات کمپین خرید خود را مشخص کنید:

        • نام کمپین شما؛
        • کشور فروش که با کمپین شما مطابقت دارد.
        • حداکثر قیمت پیشنهادی به ازای هر کلیک (حداکثر مبلغی که می خواهید برای یک کلیک روی تبلیغات خود بپردازید)؛
        • بودجه روزانه (حداکثر مبلغی که مایلید به طور متوسط ​​در روز برای تبلیغات در کمپین خود بپردازید).

اگر این یک بازی استادانه است، فرض کنید این تنها شانس شماست تا محصولات خود را از نتایج ارگانیک و تبلیغات تبلیغاتی جلوتر ببرید!

هر دو ابزار به بخش پولی صفحات نتایج گوگل تعلق دارند، اما نقش ها و عملکردهای آنها تا حدودی متفاوت است.

تبلیغات گوگل

اگر تبلیغات Google Ads محصولات و خدمات را تبلیغ می کنند، تصویری را شامل نمی شوند، محصول خاصی را برجسته نمی کنند، فقط فروشگاه ها را نشان می دهند.

با این حال، آنها اطلاعات بیشتری را ارائه می دهند که Google Shopping ارائه نمی دهد:

        • موقعیت فیزیکی شما؛
        • ساعات کار فروشگاه شما؛
        • یک شماره تلفن

google-ads-ad

google-ads-ad

خرید گوگل

از طرف دیگر تبلیغات Google Shopping شامل تصاویر است. آنها اغلب در بالای SERP ظاهر می شوند و همچنین دارای یک برگه اختصاصی هستند.

بنابراین، با دانلود فیدهای بهینه شده (عناوین و توضیحات دقیق، تصاویر با کیفیت) می توانید بر روی کاربران اینترنت تأثیر بگذارید.

flux-google-shopping

مزایای

        • افزایش دید: نشان دادن تبلیغات Google Shopping ابتدا به افزایش کلیک ها و ترافیک بیشتر به وب سایت شما کمک می کند.
        • تحویل تصویر: هیچ نتیجه SERP دیگری تصاویر را نشان نمی دهد.
        • هدف گذاری بهتر ترافیک: Google Shopping یک پلتفرم جذاب است که افرادی را با پول و تمایل به خرید محصولات شما هدف قرار می دهد.
        • به ویژه برای بازرگانان الکترونیکی با کاتالوگ های عظیم با چندین هزار یا ده ها هزار مرجع مختلف مناسب است.
        • اگر کالایی موجود نباشد، توسط Google Shopping نمایش داده نمی‌شود. بنابراین، برخلاف کمپین‌های تبلیغاتی هیچ هزینه‌ای برای کلیک‌ها پرداخت نمی‌کنید.
        • مدیریت کمپین های خرید گوگل بسیار ساده تر است.
        • هزینه های هر کلیک به طور متوسط ​​کمتر از کمپین های تبلیغاتی است.

معایب

        • تنظیم فید محصول ممکن است کمی طول بکشد.
        • سطح کیفیت جریان در حال حاضر توسط Google به وضوح نشان داده نشده است.
        • نمایش تصاویر محصول را می توان به صورت یک جعبه سیاه مشاهده کرد. در واقع، انتخاب محصولات نمایش داده شده در تصاویر خرید Google هنوز خیلی واضح نیست.

به طور خلاصه، هر تاجر الکترونیکی که می‌خواهد در اینترنت پیشرفت کند، باید خرید Google را رام کند.

مقاله نوشته شده توسط لویی شوانت



منبع