اسباب و اثاثیه ای که برای طراحی ال شکل مورد استفاده قرار می گیرند به بزرگنمایی فضاهای موجود کمک می کند و یک اتاق کار راحت در اتاق کوچک آپارتمان فراهم می نماید. رنگ مشکی، رنگ اقتدار و توانایی است و معمولا در کافی شاپ ها و طلا فروشیها برای طراحی دکوراسیون استفاده می شود تا مجموعه خود را متمایز و برجسته نشان دهند. گرمایش کف هم از مواردی است که در صورت به کار گیری آن در فروشگاه، لازم است در هنگام کف سازی به آن دقت گردد. سقف های کاذب را می توان در طرح ها، رنگ ها و شکل های گوناگون ساده و مشبک و مانند اینها طراحی نمود و از آنها برای نصب عناصر روشنایی و آویزان کردن علائم راهنمایی و عبور کانال های تأسیساتی هم استفاده کرد. پارتیشنهای داخلی شفاف راه دیگری برای عبور نور در فضا و استفاده حداکثری از خورشید است! اجناسی را که با هم استفاده میشوند و مکمل یکدیگرند می توان در نزدیک هم قرار داد تا مشتریان به خرید یک جای آنها تشویق شوند.
پالت رنگ سبز و آبی داخل شرکت، برای هماهنگی با فضای سبز اطراف انتخاب شده. برای انتخاب میز و صندلی علاوه بر زیبایی و هماهنگی با سایر بخش های دکوراسیون اداری، باید راحتی را نیز در نظر بگیرید. در و پنجره فروشگاه نیز ویژگی های خاص خود را دارند و در هنگام طراحی داخلی باید به آنها دقت شود. امروزه انواع روکش های قابل شست وشو در رنگ و بافت متفاوت، کاغذهای دیواری با نقوش گوناگون، پوسترهای تبلیغاتی و تصاویر محصولات، طرح های گرافیکی سه بعدی و موارد دیگری از این قبیل در طراحی داخلی دیوارهای فروشگاهی کاربرد دارند. اگر فضای خالی دارید، باید پوسترهای مربوط به شرکت خود را نیز آویزان کنید. در انتخاب کفپوش مناسب نیز دقت ویژهای داشته باشید، اگر محیط دفتر کار شما نسبتا بزرگ است و افراد زیادی از آن استفاده میکنند، بهتر است از کفپوشهایی مثل پارکت و یا موکت استفاده کنید، چرا که کثیفیهای احتمالی را نشان نمیدهند و نیاز به نظافت مداوم و روزانه ندارند، در ضمن کفپوشهایی مثل موکت عایق صدای خوبی نیز هست. برای این منظور در برخی مواقع سقف اصلی کاربرد نداشته و به ساخت سقف های کاذب نیاز است.
همچنین در خرید مبلمان اداری باید سلامتی و راحتی و آسایش کارمندان و همچنین مشتریان را در نظر گرفت. مقرون به صرفه ترین هزینه ها به دلیل عرضه و فروش محصولات و حذف دست های واسطه و ایده ال ترین دکوراسیون های روز دنیا بر اساس تجارب کاری سالیان بسیار دور را برای شما به همراه آورده ایم تا در هزینه های مصرفی شما صرفه جویی به عمل آید. انجام فعالیت های متفاوت در این پروژه حکم می کرد که طراحی لابی فضا به گونه ای طراحی شود که در دید اول بیانگر حقوقی بودن پروژه نباشد و تنها معرف فضا لوگوی پروژه باشد بر این اساس از سبک مدرن و پست مدرن برای طراحی این فضا کمک گرفتیم. رنگ های زنده مبلمان در کنار دیوارهای سبز، با حس تک رنگ بودن فضا در تضاد هستند. در برخی از فروشگاه ها، حضور پلکان اجتناب ناپذیر است، زیرا بخش های مختلف فروشگاه، در طبقات گوناگون قرار دارند و ناگزیر باید با پله به آنها دسترسی پیدا کرد. امروزه بازسازی اداری با رویکرد دیوارهای کمتر و طراحی پلان باز، سبب ایجاد نماهای بیشتر در فضاهای متعدد شده ضمن اینکه، روحیه همکاری را تقویت مینماید و به عنوان سبکی مورد پسند کارفرمایان در کنار سبک صنعتی با سقف و طراحی اکسپوز قرار گرفته که از ترندهای دکوراسیون اداری 2021 است.
اگر دکوراسیون دفتر کار شما رنگ و علاقه ندارد ، پس دریغ از سرمایه گذاری در برخی از هنرهای پر جنب و جوش برای این فضا واقعا باعث زنده شدن آن شود. البته در فروشگاه های مواد غذایی باید توجه داشت که تابش نور طبیعی خورشید باعث فاسد شدن برخی از محصولات می گردد. بافت طبیعی مصالحی نظیر چوب، بتن و فلز هم می تواند جذاب باشد. هر چند که در این موارد حتما برای دسترسی معلولین و افرادی که دچار نواقص جسمی و حرکتی هستند، آسانسور هم پیش بینی می گردد، ولی طرح خلاقانه و جذاب پلکان می تواند در ایجاد شخصیت خاص و زیبا | و فراهم کردن شاخصه و نمادی برای فروشگاه، نقش داشته باشد. طراحی فضای تجاری،برنامه ریزی درست و منطقی معمارانه و طراحی اجزا و عناصر زیبا و شایسته در یک فروشگاه، به ایجاد فضایی مطلوب، جذاب و خلاقانه کمک نموده و از این طریق در جلب رضایت مشتریان و موفقیت یک فروشگاه مؤثر واقع می شود. طراحی دکوراسیون مکان های اداری باید دارای آرگونومیک واستانداردها باشد تا کارکنان در طول روز خسته نشوند.
دیوار فروشگاه علاوه بر اینکه عنصری جداکننده برای فضاست، همچون پس زمینه ای برای نمایش محصولات نیز به نظر می رسد. کالاهای یک فروشگاه باید به تفکیک و به طور مرتب در قفسه های مربوطه چیده شوند تا علاوه بر زیبایی و آراستگی فروشگاه، مشتریان بتوانند به راحتی کالاهای مورد نیاز خود را انتخاب نمایند. در داخل اتاقها، راهروها، راهپله، سرویس بهداشتی، انبار و سایر بخشها به نور کافی نیاز دارند اما بهتر است تلاش کنید که این نورپردازی، با زیبایی نیز همراه باشد. از این رو انتخاب جنس، رنگ و بافت آن می تواند در تناسب و هماهنگی با ویژگی های بصری و خصوصیات محصولات صورت گیرد. نور مناسب فروشگاه در جذابیت داخلی آن اثر داشته و به عنوان یکی از عوامل جلب افراد به داخل فروشگاه، هدایت آنان به سوی قسمتی خاص، جلب توجه آنان به سوی کالایی ویژه، برجسته نمودن برخی بخش ها، شکل دادن به فضا و ایجاد یک احساس و حالت خوب در مشتریان مؤثر می باشد. چیدمان مرتب کالا از یک سو در نگهداری تمیز و سالم آنها و از سوی دیگر در کاهش ضایعات آنها تأثیر بسیاری دارد. در به کارگیری بافت مصالح در فضاهای داخلی، رعایت تعادل موضوع مهم و قابل تأملی است.
واقعا مهم نیست که چقدر رویایی به دفتر کار خود فکر میکنید چون در هر شرایطی متریال مورد نظری از سنگ طبیعی وجود دارد که شما را راضی نگهدارد. در مواردی که سقف فروشگاه، سقف نهایی بوده و با محیط بیرون در ارتباط باشد، در صورت نیاز می توان نورگیرهای طبیعی سقف را نیز در طرح های زیبا و خلاقانه برای آن در نظر گرفت. اتاقک هایی مخصوص جلسات فوری تهیه شده است که نیاز به اشغال اتاق کنفرانس را از بین می برند. تضادی که بین سفید و سیاه و ترکیب فرمی زیبای یکپارچه طرح وجود داره باعث ایجاد نقطه توجی جالبی در فضا شده که این موضوع در فضای شش نفره دیده می شه. رنگ قرمز در فروشگاه های کفش و بوتیک ها موجب جلب توجه و تمرکز بیشتر در افراد می شود. تخصیص یک فضای خصوصی برای هرکارمند باعث افزایش تمرکز و آرامش آنها خواهد بود. به همین ترتیب، می توانید در اتاق های استراحت با استفاده از رنگ های گرم و همچنین قرار دادن مقداری خوراکی آرامش را برای کارمندان خود رقم بزنید. به کار گیری فضای سبز و فلاور باکس در فضاهای اداری سبب می شود فضایی پویا و متناسب با المانهای زیبایی شناسی ایجاد نماییم و راندمان کاری را ارتقا دهیم.
در چنین مواردی این رنگ ها در طراحی داخلی فروشگاه ها و دفاتر تجاری شرکتها حضوری محسوس خواهند داشت. دو موضوع توجه به ناحیه طلایی چشم و اصل مشابهت و مناسبت، در چیدمان محصولات و ساماندهی قفسه ها نقش دارند. موضوع در نظر گرفتن حد مجاز طول مسیرهای خروج اضطراری و پیش بینی درهای بازشو به سمت بیرون برای فرار هم از جمله مواردی است که در طرح فروشگاه، با اهمیت بوده و قابل تأمل خاص است. رنگ زرد فضا را روشن تر می کند و معمولا در کتابخانه ها و رستوران ها از آن استفاده می شود. نکتهای که باید به آن توجه شود این است، که بهرهوری و کارایی محصولات هیچگاه نباید قربانی زیبایی محض شود. برای رنگ آمیزی مراکز خرید، رنگ های خنثی نظیر خاکستری و رنگ های سرد نظیر آبی و سورمه ای کاربرد کمتری دارند، ولی رنگ های گرم نظیر قرمز، نارنجی و زرد که طبیعتی محرک و مهیج دارند، بیشتر استفاده می شود.
تمامی این اجزا و عناصر باید در پیوند و هماهنگی با یکدیگر باشند تا ضمن انتخاب نقش و شخصیتی مناسب برای تک تک آنها، همگی در وحدتی زیبا و کارا قرار گرفته و یک كل واحد متناسب و شکیل را برای فروشگاه پدید آورند. تناسب قفسه ها با نوع مشتری یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه کرد، برای مثال لازم است قفسه هایی که مایحتاج کودکان در آنها عرضه می گردد، متناسب با روحیه و اندازه قد آنها طراحی و پیش بینی شوند. سقف فروشگاه با دارا بودن ویژگی های ارتفاع، جنس، بافت و رنگ خاص خود در پیوسته سازی و یا تعیین و تفکیک مرزهایی برای فضای فروشگاه نقش ایفا می کند. اصل مشابهت و مناسبت هم حکایت از آن دارد که مشابه بودن کالاها و یا مناسبت کاربردشان می تواند معیار طبقه بندی آنها قرار گیرد. استفاده از دیواره های شفاف، نیمه شفاف و مشبک هم در طراحی داخلی فروشگاهی موجب می گردد تا فضای آن یکدست و وسیع تر به نظر برسد.
از آنجایی که این محیط اداری مربوط به واحد مدیریت بوده و متقابلاً افراد زیادی در آن رفت و آمد نمی کنند پس بهترین گزینه در زمینه کفپوش کل واحد، موکت می باشد که توجه شما عزیزان را به ترکیب زیبایی از موکت به کار رفته در کف این مجموعه جلب می نماییم که در آن از چند طرح و رنگ خاص و متفاوت استفاده شده است که این امر معماری داخلی آن بسیار جذاب و چشم نواز نموده است. در طراحی داخلی یک فروشگاه نیز نور نقشی انکارناپذیر در خلق یک فضای زیبا و چشم نواز دارد. پله در طراحی فضای تجاری که سطح زیربنای مفید، ارزش بالایی دارد، یکی از چالش هایی است که جای تأمل و ارائه ایده هایی خلاقانه دارد. نمونه در طراحی داخلی فروشگاه وسایل ورزشی یکی از تیم های معروف ایران، رنگ خاص آن تیم به خوبی به کار رفته و شاخص گردیده است. همچنین دکوراسیون اداری مدرن علاوه بر اینکه در زیبایی محیط اداری تاثیر گذار است ، در امور دیگری از قبیل : روش کار کارکنان ، میزان بهره روی و نوع ارتباط درون سازمانی به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیر می گذارد .
بافت اجسام را توسط دو حس لامسه و بینایی می توان تشخیص داد. استفاده از چنین تجهیزاتی میتواند باعث شود تا در صورت نیاز، بهراحتی بتوان آنها را حرکت داد. در این شرایط و با به کارگیری بافت در حد مورد نیاز می توان لذت لمسی و بصری انسان از محیط پیرامونش را افزایش داد و او را به حضور طولانی تر و علاقمندانه تر در فروشگاه ترغیب کرد. به همین خاطر هر چقدر فضای اختصاص یافته برای یک واحد اداری کوچکتر باشد باید به گونه ای طراحی شود فضای مورد نیاز جهت قرار گرفتن یک میز کار و یک صندلی وجود داشته باشد. بخش پشتیبانی، تأمین کننده کالاها و تدارک محصولات مورد نیاز برای بخش عرضه و فروش است و بخش اداری نیز وظیفه نظارت و مدیریت روند کار در کل فروشگاه را برعهده دارد. محصول کار طراحان داخلی همواره پوشیده در ترکیبی از رنگ ها به نظر مخاطبان می رسد. رنگ در شکل گیری شکل ذهنی مخاطب از فضا بسیار تأثیر داشته و در نخستین ادراک از فضا به خوبی در ذهن ثبت می شود؛ در نتیجه لازم است که طراحان داخلی شناخت کاملی از ویژگی های رنگ و زیر شاخه های آن نظیر روانشناسی رنگ، هم نشینی رنگ، ترکیب و آفرینش رنگ و همچنین روابط میان مصالح، بافت و رنگ داشته باشند.
زیرا فضاهای مملو از بافت، موجب فشار ذهنی و آشفتگی خاطر افراد می گردند و در مقابل، محیطهای یکنواخت اثرات بد و کسالت باری بر انسان باقی می گذارند، بنابراین جا دارد در انتخاب مصالح فضاهای داخلی فروشگاه با توجه به اینکه وجود اجناس و کالاهای گوناگون و رنگارنگ خود عاملی در جهت ایجاد تنوع و آشفتگی بصری هستند، به برقراری توازن و تعادل منطقی در فضا توجه نمود. طرح سقف همچنین می تواند در میزان تمرکز و جلب نظر مشتریان به بخش هایی خاص از فروشگاه اثر داشته باشد. فراموش نکنید که چیدمان دفتر کار باید به گونه ای باشد که آرامش و تمرکز را در فضا به مخاطب القا کند. در این گونه موارد طراح داخلی می تواند با کمی فکر و چاره جویی، این عنصر چالش برانگیز را به نقطه قابل تمرکز و کانون توجه فروشگاه تبدیل نماید. از آنجایی که پروژه به صورت فلت به ما واگذار شد در تیغه چینی و تفکیک فضایی از متریال پشم سنگ در دیوار کناف استفاده کردیم که عایق مناسبی محسوب می شود.
بنابراین اگر به این موضوع فکر میکنید که سازمان شما از نظر، مبلمان اداری، صندلی اداری و صندلی کارشناسی ارگونومیک دارای کیفیت چندان مناسب و شایستهای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه دکوراسیون داخلی فضای اداری وجود دارد. توصیه ما به شما این است که ؛ قبل از اقدام به طراحی لاکچری دکوراسیون اداری در رابطه با این موضوع تحقیقات لازم را انجام داده و اطلاعات کافی کسب کنید. تأمین هوای مناسب و پاکیزه که از دما و میزان رطوبت کافی برخوردار بوده و افراد از حضور در آن هوا احساس رضایت و آسایش داشته باشند، یکی از عوامل موفقیت فروشگاه است.