ردیابی و بهینه سازی نمایه سازی ویدیو در گوگل به زودی در کنسول جستجو امکان پذیر خواهد شد!


در 11 ژوئیه 2022، گوگل از طریق بلاگ مرکزی جستجو، ورود یک ویژگی جدید در کنسول جستجو را اعلام کرد که به کاربران امکان می دهد فهرست بندی ویدیوهای خود را در گوگل ردیابی و بهینه کنند.

اعلامیه رسمی گوگل در مورد افزودن گزارش نمایه سازی ویدیو در کنسول جستجو

در ماه می گذشته، در کنفرانس Google I/O، این ویژگی پیش‌نمایش شد، اما اکنون رسمی شده است. گوگل از طریق وبلاگ مرکزی جستجوی خود به طور ملموس از رسیدن این گزارش معروف خبر داده است.

استقرار این قابلیت به تدریج در ماه های آینده انجام خواهد شد.

گزارش جدید اختصاص داده شده به نمایه سازی ویدیوها در گوگل: چه ویژگی های مشخصی؟

لی گزارش جدید اختصاص داده شده به نمایه سازی ویدیو به کاربران خود دید بسیار واضحی از نمایه سازی صفحات نه در نتایج جستجو بلکه از ویدئوهای جاسازی شده در صفحات وب ارائه می دهد.

به طور مشخص، این گزارش این فرصت را به سئوکاران می دهدشناسایی مشکلات احتمالی نمایه سازی که مانع از ارجاع صحیح ویدیوهای ادغام شده در صفحات آنها در «ویدیوها» و نتایج جستجوی کلاسیک Google می شود..

از جمله داده هایی که در این گزارش جدید ظاهر می شود، گوگل نشان می دهد که آنها خطاهایی را که بیشترین تأثیر را در ارجاع خوب ویدیوها در موتور جستجوی خود دارند در اولویت نمایش می دهند..

گزارش جدید نمایه سازی ویدیو چگونه خواهد بود؟

گزارش نمایه سازی ویدیوهای کنسول جستجو
پیش نمایش گزارش جدید اختصاص داده شده به نمایه سازی ویدیوها در گوگل (سرچ کنسول)

گزارش جدید باید شبیه گزارش «پوشش» در نمایه‌سازی صفحات وب کلاسیک با نشانی‌های اینترنتی ویدیوهای نمایه‌شده سبز و URL ویدیوهای فهرست‌نشده به رنگ خاکستری باشد.

دلایل ایندکس نشدن فیلم ها نیز به منظور اصلاح و بهینه سازی نمایه سازی این مطالب به تفصیل بیان خواهد شد.

تعداد ویدیوهایی که تحت تأثیر همین مشکل قرار گرفته اند و همچنین دسترسی به نمونه ای از URL های مربوطه نمایش داده می شود (مانند گزارش فعلی “پوشش”). صادرات نمونه های URL مربوطه نیز امکان پذیر خواهد شد.

در میان داده های گزارش شده به عنوان خطا، گوگل داده های خطایی را که بیشترین تأثیر را در ارجاع خوب یک ویدیو دارد در بالای نتایج جستجوی خود نمایش می دهد.. به عنوان مثال، موتور به عنوان مثال نشان داده است که ویدیوهای بدون نشانی اینترنتی تصاویر کوچک به اشتباه بالا می روند.

بنابراین به نظر می رسد نشان می دهد که Google تا حدی به نشانه گذاری schema.org اختصاص داده شده به ویدیوها برای گزارش خطاهای مرتبط به طور مستقیم در کنسول جستجو متکی است.، بدون نیاز به مرور ابزار اختصاصی آن برای آزمایش ریچ اسنیپت ها.

در اینجا قسمتی از کنفرانس Google I/O در ماه مه در رابطه با این اعلامیه آمده است:

چگونه در حال حاضر ویدیوهای خود را به درستی در گوگل ایندکس کنیم؟

بریزید شانس ایندکس کردن ویدیوهای خود را در گوگل بهینه کنید قبل از دسترسی به این گزارش جدید از کنسول جستجو، در اینجا دو توصیه مهم وجود دارد که باید دنبال کنید:

  • یک نقشه سایت اختصاص داده شده به ویدیوها ایجاد کنید (و آن را در robots.txt اعلام کنید).
  • همه ویدیوها را با schema.org VideoObject به درستی تگ کنید.

یک نقشه سایت ویدیویی ایجاد کنید

یک نقشه سایت ویدیویی ایجاد کنید شناسایی ویدیوهای اضافه شده به سایت شما را برای گوگل آسان تر می کند.

بسیاری از برچسب ها را می توان برای هر ویدیو از طریق نقشه سایت ویدیویی ادغام کرد، در اینجا یک مثال واقعی و بسیار کامل ارائه شده توسط گوگل ارائه شده است:

<urlset xmlns="
        xmlns:video="
   <url>
     <loc>
     <video:video>
       <video:thumbnail_loc>
       <video:title>Grilling steaks for summer</video:title>
       <video:description>Alkis shows you how to get perfectly done steaks every
         time</video:description>
       <video:content_loc>
          
       <video:player_loc>
         
       <video:duration>600</video:duration>
       <video:expiration_date>2021-11-05T19:20:30+08:00</video:expiration_date>
       <video:rating>4.2</video:rating>
       <video:view_count>12345</video:view_count>
       <video:publication_date>2007-11-05T19:20:30+08:00</video:publication_date>
       <video:family_friendly>yes</video:family_friendly>
       <video:restriction relationship="allow">IE GB US CA</video:restriction>
       <video:price currency="EUR">1.99</video:price>
       <video:requires_subscription>yes</video:requires_subscription>
       <video:uploader
         info="
       </video:uploader>
       <video:live>no</video:live>
     </video:video>
   </url>
</urlset>

برچسب های مورد نیاز عبارتند از:

  • : تگ والد.
  • : آدرسی که فایل ویدیویی در آن تعبیه شده است.
  • : عنصر والد که داده های ویدئویی را یکپارچه می کند.
  • : برای اعلام URL جلد ویدیو.
  • : عنوان ویدیو;
  • : توضیحات ویدیو.
  • : URL جایی که ویدیو در سرور میزبانی می شود.
  • : URL پخش کننده ویدیو (اگر ویدیو جاسازی شده باشد، معمولاً URL نشان داده شده در عنصر “src” است).

جزئیات بیشتر اینجا در صفحه اختصاصی گوگل.

برچسب گذاری ویدیوها با Schema.org VideoObject برای بهینه سازی نمایه سازی آنها: نکات کلیدی

اکیداً توصیه می شود به درستی انجام شود برچسب زدن با schema.org Video Object تمام ویدیوهای ایندکس شده در صفحات سایت شما.

در اینجا عناصر مهم برای علامت گذاری از طریق کد JSON-LD (یا روش دیگر) آمده است:

  • نام: نام ویدیو؛
  • توضیحات: توضیحات کوتاه ویدئو؛
  • ThumbnailUrl: نشانی اینترنتی تصویر که به عنوان “پوشش” ویدیو استفاده می شود.
  • تاریخ آپلود: تاریخ انتشار ویدئو؛
  • مدت زمان: مدت زمان ویدیو.
  • contentURL: URL که در آن فایل ویدیویی با فرمت mp4. یا فرمت دیگری میزبانی می شود.

در اینجا نمونه‌ای از نشانه‌گذاری schema.org بهینه‌سازی شده برای فهرست‌بندی صحیح یک ویدیو در Google آمده است:

<html>
  <head>
    <title>Introducing the self-driving bicycle in the Netherlands</title>
    <script type="application/ld+json">
    {
      "@context": "
      "@type": "VideoObject",
      "name": "Introducing the self-driving bicycle in the Netherlands",
      "description": "This spring, Google is introducing the self-driving bicycle in Amsterdam, the world's premier cycling city. The Dutch cycle more than any other nation in the world, almost 900 kilometres per year per person, amounting to over 15 billion kilometres annually. The self-driving bicycle enables safe navigation through the city for Amsterdam residents, and furthers Google's ambition to improve urban mobility with technology. Google Netherlands takes enormous pride in the fact that a Dutch team worked on this innovation that will have great impact in their home country.",
      "thumbnailUrl": [
        "
        "
        "
       ],
      "uploadDate": "2016-03-31T08:00:00+08:00",
      "duration": "PT1M54S",
      "contentUrl": "
      "embedUrl": "
      "interactionStatistic": {
        "@type": "InteractionCounter",
        "interactionType": { "@type": "WatchAction" },
        "userInteractionCount": 5647018
      },
      "regionsAllowed": "US,NL"
    }
    </script>
  </head>
  <body>
  </body>
</html>

برای برچسب‌گذاری صحیح ویدیوهایی که به صورت زنده یا با نکات برجسته پخش می‌شوند، عناصر اضافی باید ادغام شوند. آنها مفصل هستند اینجا در صفحه اختصاصی گوگل.





منبع