
بروزرسانی: 19 تیر 1404
زبان فراگیر چیست؟ • Yoast
ساخت هر کس خوشحالی غیر ممکن است زبان شامل پرهیز از زبانی است که به گروه خاصی از مردم آسیب می رساند، مثلاً از طریق کلیشه سازی یا پاک کردن آنها. برخی از افراد ممکن است حتی باشند ووقتی می بینند از زبان فراگیر استفاده می شود خوشحال می شوند. به عنوان مثال، افرادی که دیدگاه های ترنس هراسی دارند، ممکن است با مشاهده استفاده از زبان فراگیر احساس ناراحتی کنند. با این حال، زبان فراگیر به هیچ کس آسیب نمی رساند، حتی اگر بتواند با به چالش کشیدن باورهای (مضر) برخی افراد را ناراضی کند. در واقع، به چالش کشیدن باورهای مضر بخشی از چیزی است که زبان فراگیر را فراگیر می کند.
زبان فراگیر زبانی است که به کسی توهین نمی کند
نمونه ای از مشاوره که تکامل یافته است استفاده از معلول در مقابل نیازهای خاص در مقابل معلول. قبلاً استفاده از این اصطلاح رایج بود نیازهای خاص برای جایگزینی عبارت غیر فراگیر معلول. اما گفتگوها در مورد معلولیت به افراد معلول تبدیل شده است. بنابراین، طرفداران زبان فراگیر اکنون استفاده از این کلمه را توصیه می کنند معلول بجای.
" چی شد؟ این همه آتش نشان را دیدم که از آنجا رد می شدند!»
کلمه آتش نشانان تصویری مردانه یا مردانه از کلمه در ذهن شما ایجاد می کند. با این حال، آتش نشان ها نباید مرد باشند. بنابراین، مگر اینکه شما به طور خاص به گروهی از آتش نشانان مرد اشاره می کنید، جایگزین بهتر و دقیق تر، آتش نشان ها هستند. یک جمله بهتر در اینجا می تواند این باشد:
" چی شد؟ من این همه آتش نشان را دیدم که از آنجا می گذرند!»
پس چرا باید محتوای جامع تری برای وب بنویسید؟ خوب، هنگامی که شما در حال ایجاد محتوا برای وب سایت خود هستید، احتمالاً می خواهید تا آنجا که ممکن است افراد بیشتری آن را ببینند، بخوانند و از آن لذت ببرند. اگر می خواهید افراد احساس کنند در محتوای شما دیده می شوند و شنیده می شوند، اجتناب از برخی کلمات و عبارات نه تنها اخلاقی نیست، بلکه هوشمندانه است. با نوشتن جامع تر می توانید ارائه دهید بیشتر مردم تجربه کاربری بهتری دارند زیرا محتوای خود را قابل دسترس تر و مرتبط تر می کنید. این به خودی خود دلیل خوبی برای نوشتن فراگیرتر است.
بنابراین زبان فراگیر بر زندگی واقعی تأثیر می گذارد و بالعکس. هر چه مکان های امن برای افراد حاشیه نشین بیشتر در زندگی واقعی ظاهر شوند، این ارزش ها بیشتر در نحوه ارتباط ما با یکدیگر منعکس می شوند.
زبان فراگیر ابداع جدیدی است
اما مزایای بیشتری دارد. ایجاد محتوای فراگیر به شما این امکان را می دهد که مخاطبان خود را گسترش دهید: به احتمال زیاد افراد اگر احساس کنند محتوای شما را برایشان نوشته اید، با آن ارتباط برقرار می کنند، به آن پیوند می دهند یا به اشتراک می گذارند. که به نوبه خود، برای سئو عالی است، نه اینکه به تبدیل اشاره کنیم. در حقیقت، جان مولر از گوگل در توییتر اعلام کرد که آنها برای نوشتن به صورت فراگیرتر ارزش قائل هستند و آن را ترویج می کنند. و همانطور که او می گوید: "شما ممکن است همیشه آن را به درستی انجام ندهید، اما برای بهتر کردن مسائل نیز قدم هایی بردارید."
این تغییرات می توانند به سرعت اتفاق بیفتند، که ممکن است به نظر برسد که دائماً "قوانین" جدیدی در مورد اینکه چه زبانی شامل و چه چیزی نیست وجود دارد. و حتی ممکن است احساس شود که مردم نمی توانند تصمیم خود را در مورد زبانی که می خواهند استفاده کنید، تعیین کنند و قوانین جدیدی را فقط برای سخت تر کردن زندگی تان وضع کنند.
درک این موضوع که زبانی که استفاده می کنید ممکن است برای دیگران مضر باشد، احساس خوبی نیست. اما همه ما این کار را انجام داده ایم و حتی فداکارترین افراد هنوز هم اشتباه می کنند و در حال یادگیری هستند. همانطور که گفته شد، درک ما از آنچه فراگیر است و نیست می تواند بسیار سریع تکامل یابد، بنابراین طبیعتاً در طول مسیر دچار اشتباه خواهیم شد. اگر (ناخواسته) از زبانی استفاده کرده باشید که فراگیر نباشد، شما را به آدم بدی تبدیل نمی کند. در بخش اول از این مقاله در رسانه نویسنده به خوبی این را توضیح می دهد.
زبان فراگیر زبانی است که همه را خوشحال می کند
از آنجایی که این ممکن است پیچیده به نظر برسد، بیایید چند مثال برای نشان دادن نحوه کارکرد آن نشان دهیم.
آتش نشان ها در مقابل آتش نشان ها
با این حال، این درست نیست - وقتی هر گونه فشار قابل توجهی در برابر کلمات یا عبارات خاصی وجود دارد، معمولاً دلیل خوبی دارد. دلیل ممکن است در ابتدا واضح نباشد، اما به این معنی نیست که وجود ندارد. و البته، این بدان معنا نیست که مردم همیشه آن را به درستی درک می کنند - همانطور که قبلاً ذکر شد، ایده ما در مورد اینکه چه چیزی فراگیر است و چه چیزی نیست همیشه در حال تکامل است. اما نکته این است که اغلب افراد دلایل خاصی برای حمایت از زبان خاص یا مخالف دارند، حتی اگر گاهی اوقات استدلال آنها به اشتباه منجر شود.
در مورد رابطه بین محتوای فراگیر و سئو بیشتر بخوانید.
افسانه ها در مورد زبان فراگیر
طرفداران زبان فراگیر عموماً برای جامعه ای فراگیرتر تلاش می کنند. زبان یکی از جنبه های مهم جامعه است و شناخته شده است که قدرت عادی سازی عقاید یا باورها را دارد. بنابراین پرهیز از عباراتی که دلالت بر عقاید جنسیتی، نژادپرستانه، توانایی گرایانه یا هر گونه عقاید دیگری دارد، می تواند باعث شود که افراد بیشتری احساس کنند واقعاً بخشی از جامعه هستند.
چند نمونه از جایگزین های فراگیر
جامعه همیشه در حال تغییر و تحول است و درک ما از آن نیز همینطور است. این بدان معناست که با گذشت زمان، می توانیم متوجه شویم که زبانی که در یک نقطه به عنوان فراگیر دیده می شد، در نهایت آنقدرها شامل نیست.
ممکن است در چند سال اخیر بیشتر و بیشتر در مورد آن شنیده باشید: زبان فراگیر. اما منظور مردم از آن دقیقاً چیست؟ آیا چیز جدیدی است؟ و چرا باید هنگام نوشتن نسخه وب به آن فکر کنید؟ پاسخ همه این سوالات را در این پست بیابید. ما هم اسطوره شکنی می کنیم!
زبان فراگیر
اول از همه: زبان فراگیر چیست؟ زبان فراگیر، زبانی است که از عباراتی که ممکن است گروه های به حاشیه رانده شده را حذف کند، اجتناب می کند. معمولاً اینها اصطلاحاتی هستند که تعصب، انگ، یا پاک کردن را تداوم می بخشند. زبان فراگیر جایگزین هایی را نسبت به این اصطلاحات ترجیح می دهد که کمتر به عنوان مضر یا طردکننده تجربه می شوند. در عین حال، هدف این جایگزین ها حفظ معنای مورد نظر است.
مقاله های راهنمای Yoast در مورد زبان فراگیر می تواند به عنوان توضیحات مفیدی در مورد اینکه چرا کلمات و عبارات خاصی توسط بررسی زبان فراگیر ما هدف قرار می گیرند، خدمت کنند.
برای استفاده از زبان غیر فراگیر باید احساس بدی داشته باشید
پس حالا می دانید چی هست (و نیست) و چرا شما باید از آن استفاده کنید ولی چگونه برای اینکه مطمئن شوید محتوای شما جامع است؟ راهنماهای زیادی در اینترنت در مورد نحوه نوشتن جامع تر وجود دارد. بنابراین ممکن است احساس کنید غرق شده اید و 100٪ در مورد بهترین شیوه های مربوط به زبان فراگیر به روز نیستید. می فهمیم! ممکن است دشوار باشد زیرا ممکن است از کلمات بالقوه مضر آگاه نباشید. حتی زمانی که هستید، باید گزینه های جایگزین را نیز بدانید! همچنین، همانطور که توضیح دادیم، دستورالعمل ها ممکن است تغییر کنند و پیگیری آن سخت است.
Camille مدیر محتوا در Yoast است. او پست های وبلاگ را می نویسد و بهینه می کند و از ایجاد محتوایی که به افراد در تسلط بر سئو کمک می کند لذت می برد.
