فکر می کنید چرا مردم از سایت شما بازدید می کنند؟ به احتمال زیاد زیرا حاوی اطلاعاتی است که آنها به دنبال آن هستند. بنابراین نوشتن محتوای عالی که با نیازهای آنها مطابقت دارد ضروری است. موتورهای جستجو مانند گوگل نیز متن شما را می خوانند. اینکه کدام سایت برای یک عبارت جستجوی خاص بالاترین رتبه را دارد، در درجه اول بر اساس محتوای یک وب سایت است. به همین دلیل است که محتوای شما باید آموزنده، آسان برای خواندن و متمرکز بر کلمات کلیدی مناسبی باشد که مخاطبان شما استفاده می کنند.
Yoast SEO Premium دارای دو تمرین سئو برای کمک به شما در بهبود ساختار سایت و پیوند داخلی است. استفاده از تمرینها میتواند به شما کمک کند تا به سرعت پیشرفتهای بزرگی داشته باشید، بنابراین آنها را امتحان کنید!
5. استفاده خود از تصاویر و ویدیوها را بهینه کنید
هر استراتژی سئو بر روی رتبه بندی تا حد ممکن در موتورهای جستجو متمرکز است. برای انجام این کار، همه ما سعی می کنیم یک وب سایت را طراحی و توسعه دهیم که الگوریتم گوگل – و مردم است! – دوست خواهد داشت. این اساساً همان چیزی است که SEO در مورد آن است. فاکتورهای موجود در الگوریتم گوگل را می توان به دو دسته تقسیم کرد که رتبه وب سایت شما را تعیین می کند: عوامل درون صفحه و فاکتورهای خارج از صفحه.
آخرین چیزی که می خواهیم به آن اشاره کنیم تجربه کاربری است. به زبان ساده، کاربران باید وب سایت شما را به راحتی درک کنند. آنها باید بتوانند آنچه را که می خواهند در یک ضربان قلب پیدا کنند. آنها باید بدانند کجا کلیک کنند و چگونه در سایت شما حرکت کنند. و سایت شما باید سریع باشد! یک وب سایت با طراحی زیبا خوب است، اما ابتدا باید ایجاد یک وب سایت کاربرپسند را در اولویت خود قرار دهید.
اگر می خواهید درباره ترکیب SEO و UX برای جذب افراد بیشتری به سایت خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، به شما توصیه می کنیم به مقالات دیگر ما در مورد تجربه کاربری نگاه کنید. یا دوره آموزشی جامع سئو ما را بررسی کنید.
نتیجه گیری
تصاویر با کیفیت معمولا فایل های بزرگی هستند که می توانند سرعت سایت شما را کاهش دهند و این یک مشکل است. استفاده از فایلهای تصویری کوچکتر و دادن نامهای توصیفی، زیرنویسها و تگهای alt به سئوی شما کمک میکند. به علاوه، مزایای دیگری نیز وجود دارد. برای اولین بار، سایت خود را در دسترس تر می کنید، بنابراین برای مخاطبان وسیع تری مفید است. و برای چیز دیگر، شانس رتبه بندی تصاویر خود در نتایج جستجوی تصویر گوگل را خواهید داشت. درباره این موضوعات در پست های ما در مورد سئوی تصویر و تگ های alt بیشتر بخوانید.
نحوه ظاهر سایت شما در نتایج جستجو برای سئو بسیار مهم است. در حالی که نتایج جستجو بخشی از سایت شما نیستند، کارهایی که برای بهینه سازی ظاهر جستجوی خود انجام می دهید هستند. بنابراین، ما عناوین سئو، توضیحات متا و داده های ساختاریافته را بخشی از سئوی درون صفحه در نظر می گیریم.

تمرکز بر روی سئو داخلی نیز شانس موفقیت استراتژی سئو خارج از صفحه شما را افزایش می دهد. ایجاد لینک با یک سایت نامرتب بسیار دشوار است. هیچ کس نمی خواهد به مقالات ضعیف یا سایت هایی که درست کار نمی کنند پیوند دهد.
چگونه فاکتورهای سئوی درون صفحه را بهینه کنیم
1. مطمئن شوید که موتورهای جستجو می توانند سایت شما را بخزند و فهرست کنند
یک عامل مهم رتبه بندی در صفحه سرعت سایت است. کاربران نمیخواهند منتظر بارگذاری صفحات بمانند، بنابراین گوگل تمایل دارد سایتهایی که سریع بارگذاری میشوند را بالاتر رتبهبندی کند. اگر مطمئن نیستید که سایت شما چقدر سریع (یا کند) است، امتیازات Core Web Vital خود را با استفاده از گزارش موجود در Google Search Console بررسی کنید. این ابزار مفید به مناطقی اشاره می کند که می توان سرعت سایت شما را بهبود بخشید تا بدانید روی چه چیزی باید کار کنید.
در سئو، عوامل درون صفحه و فاکتورهای خارج از صفحه وجود دارد. فاکتورهای سئوی درون صفحه جنبه هایی از وب سایت شما هستند که می توانید برای رتبه بندی جستجوی بهتر بهینه سازی کنید. این در مورد بهبود مواردی مانند تنظیمات فنی، محتوای شما و کاربر پسند بودن سایت شما است. در این پست، همه چیز را در مورد سئو داخلی و تفاوت آن با سئوی خارج از صفحه توضیح می دهیم و در مورد برخی از بهینه سازی های داخل صفحه صحبت خواهیم کرد که می توانند به شما در رتبه بندی بهتر کمک کنند.
سئو داخلی و خارج از صفحه: تفاوت در چیست؟
ساختار سایت خوب به گوگل (و کاربران) کمک می کند تا سایت شما را درک کنند و محتوای شما را هدایت کنند. و وقتی نوبت به ساخت آن ساختار سایت می رسد، پیوند داخلی راهی برای انجام آن است. در مرحله اول، شما باید بسیاری از لینک های داخلی را به مهمترین محتوای خود کانال کنید. ما آن صفحات را محتوای سنگ بنا می نامیم. ثانیا، باید صفحاتی را که لینک های داخلی زیادی (در صورت وجود) دریافت نمی کنند، مرتب کنید. آن صفحات همان چیزی است که ما از آن به عنوان محتوای یتیم یاد می کنیم. بهتر است تصمیم بگیرید که آیا آن صفحات را بهبود ببخشید و پیوندهای داخلی بیشتری را به آنها اضافه کنید یا آنها را به طور کلی حذف کنید.
ادوین یک متخصص محتوای استراتژیک است. او قبل از پیوستن به Yoast، سالها مهارت خود را در مجله طراحی وب پیشرو هلند گذراند.