پس اگر صفحه وب سایت شما، برای یک کلمه خاص، بهترین و مناسب ترین جواب را به کاربر بدهد، بر اساس فاکتورها و قوانین سئو شما شایستگی رتبه 1 شدن را دارید. حتماً برای شما هم این سؤال پیشآمده است که بعد از سئو چهکار کنیم؟ باید بدانید که سئو و تبلیغات گوگل و سایتها از اهمیت بالایی برخوردار هستند و همچنین دو جز اصلی در بازاریابی موتورهای جستجو میباشند. اما آنها شباهتهای خیلی زیادی باهم دارند و شما میتوانید هرکدام از آنها را برای کاری جداگانه سبب بهتر شدن کسبوکار خود و بازاریابی خود بهکار بگیرید. در سئو ما برای رسیدن به رتبههای بالای گوگل رقابت میکنیم اما هیچ هزینهای به این موتور جستجو نمیدهیم؛ اما در تبلیغات گوگل شما به ازای هر کلیک کاربر روی سایت شما در نتایج، هزینهای را پرداخت میکنید.
شما باید در موضوعی که در مورد آن می نویسید متخصص باشید و در هنگام نوشتن محتوا آن را ثابت کنید. یک راه عالی برای برنامه ریزی و سازماندهی موضوعات محتوا استفاده از به اصطلاح “هاب محتوا” است. اساسا ما صفحات را یک به یک اسکن کرده و این گونه در اینترنت به پیش میرویم. آنها از نرم افزاهارهایی که تحت نام پایشگر یا بات شناخته می شوند استفاده کرده و از طریق لینک ها به کشف صفحات جدید می پردازند. همچنین به صورت مستمر نیز صفحات پیدا شده را مجددا برای بروزرسانی چک می کنند.
- عنوانها به موتورهای جستجو و کاربران کمک میکنند تا متن را خوانده و درک کنند.
- سایت آمازون اعلام کرده که هر 100 میلی ثانیه تاخیر در لود شدن سایت، سبب کاهش فروش یک درصدی این فروشگاه میشود.
- متا دیسکریپشن یا توضیحات، چکیدهای از مفهوم صفحه را به گوگل اعلام میدارد.
- اینگونه صفحات در ساختار خاصی جای میگیرند و با کمی تلاش، میتوانید از این ساختار برای تقویت و بهبود سئوی سایت خود استفاده کنید.
- کراولر گوگل، سایر صفحاتی را که به صفحهی اصلی لینک شدهاند در سایت پیدا میکند.
از سوی دیگر، ناوبری از نقطه الف به نقطه ب و سپس بازگشت به نقطه الف باید به آسانترین شکل ممکن میسر شود. ناگفته نماند که معماری صحیح باعث میشود گوگل هم راحتتر قادر به خزش و نمایهگذاری صفحات وبسایت باشد. «جریمه گوگل» (Google Penalty) بهمعنای اثرات یا پیامدهایی منفی هستند که ردهبندی وبسایت را تحت الشعاع قرار میدهند. این مجازاتها در واقع «اقدامات دستی» (Manual Actions) هستند که از سوی بازرسان گوگل و برای مقابله با تاکتیکهای نادرست سئو و زیر پا گذاشتن قوانین و دستورالعملهای موتورهای جستجو به کار گرفته میشوند.
Zombie Page در سئو چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟
از دیگر نکات مهم در حین نوشتن محتوای متنی، استفاده از جملات و پاراگرافهای کوتاه است. با استفاده از جملات کوتاه، مخاطب خواندن متن را راحتتر دنبال کرده و میتواند سریعتر به نتیجه دلخواه خود از متن ارائه شده برسد. علاوه بر این، با استفاده از پاراگرافهای کوتاه، متن به سرعت بیشتری پیش میرود و محتوا سریعتر به انتها میرسد. الگوریتمهای موتور جستجو به طور مکرر تغییر میکنند و تاکتیکهای سئو در پاسخ به این تغییرات تکامل مییابند.
Sitemap چیست و چه کاربردی دارد؟
طبق تجربه تیم سئو دی ام روم، سایتهایی که هدف و استراتژی خود را اینگونه بنا نهاده بودند و قصد داشتند که با راهنمایی کاربران، آنها را جذب سایت و برند خود کنند، موفقتر بودهاند. این موضوع را درنظر داشته باشید، زمانی که از سئو و بهینهسازی سایت صحبت میشود، دقیقا به نتایج ارگانیک اشاره میکنیم. به عبارت دیگر، سئو به زبان ساده یعنی بدست آوردن جایگاه در نتایج ارگانیک. تعیین بهترین نتیجه براساس دستورالعمل الگوریتمها، فرآیندی است به عهده سئو میباشد. موتورهای جستجو از خزندههایی که ربات یا عنکبوت نامیده میشوند برای پیداکردن صفحات جدید وبسایتها استفاده میکنند.
تکنیک های حرفه ای برای بهبود سئو داخلی
سئو چیست؟ سئو سایت به زبان ساده 1402 دی ام روم