سیگنال «محتوای مفید» ممکن است در به‌روزرسانی‌های آینده Google قوی‌تر شود!

منبع





منبع

دنی سپس این توئیت را نوشت:

آیا واقعا موضوع این است؟

در اینجا منتخبی از یک گروه از ناشران انگلیسی زبان از سایت‌ها در جایگاه‌های بسیار متنوع آورده شده است (اینها ناشران سایت‌هایی هستند که به طور میانگین بیش از 100000 بازدید از صفحه در ماه دارند):

  • «من در تمام سایت هایم کاهش زیادی داشته ام. بسیار ناامید کننده. » کیتی بی.
  • « سایت دوم من در 1 آگوست از صخره ای بزرگ سقوط کرد. من از 1970 بازدید گوگل در ژوئیه به 444 بازدید در 28 اوت اول رسیدم. یکی از محبوب ترین پست های من از رتبه بندی برای 800+ کلمه کلیدی به رتبه بندی برای 160 کلمه کلیدی تبدیل شد. نمی دونم به خاطر آپدیت هست یا چی، اما نگران کننده بود. » – جنیفر ام.
  • «هر دو سایت من از کار افتاده است. غذا و مادر شدن. این بسیار ناامید کننده است زیرا من شاهد افزایش مداوم پس از رکود تابستانی بودم 😕😕 » – جسیکا ای.
  • «معدن برای هر دو سایت کمی کاهش یافته است، اما من انتظار دارم که در طی چند هفته آینده دوباره به کار خود ادامه دهد. » ژوئن دی.
  • «یکی از سایت های وابسته من ضربه خورد و من 50 درصد از ترافیک را از دست داده ام 😭 » سعد دی.

با این حال، همانطور که در مورد نظرات و واکنش هایی که نشان می دهد تأثیر منفی نداشته است، ما هیچ کدام را نمی دانیم:

  • کیفیت سایت های آسیب دیده؛
  • کیفیت محتوای نوشته شده توسط این سایت ها؛
  • اگر دومی ها از تکنیک هایی برای ایجاد محتوای با کیفیت پایین استفاده کرده باشند (چرخش محتوا، ترجمه خودکار، متون با شکاف، نوشتن خودکار، محتوای حذف شده و غیره)
  • کیفیت تجزیه و تحلیل که منجر به این می شود که بگوییم افت وجود دارد (آیا آنها فصلی بودن را در نظر می گیرند؟ آیا آنها ترجیح می دهند به تکامل موقعیت های میانگین خود نگاه کنند و نه صرفاً منحنی ترافیک SEO خود را؟ …).

از این گروه مورد بحث، اکثر وب مسترها نه رشدی داشته اند و نه کاهشی. با این حال، برخی پیشرفت جالبی را مشاهده کرده اند.

بنابراین ارزیابی تأثیرات واقعی این به‌روزرسانی هنوز دشوار است، اما یک چیز مسلم است، اشتباه است که بگوییم به‌روزرسانی محتوای مفید روی کسی تأثیری نداشته است.

که در یک سری توییت، دنی سالیوان نیز سخنرانی کرد که به نظر می رسید این اظهارات را تأیید می کند: به گفته او، تأثیرات به روز رسانی قابل توجه بود، اگرچه تعداد افرادی که علناً از این کاهش شکایت کردند، خلاف آن را نشان می دهد.

سایتی که امروزه تحت تأثیر به‌روزرسانی محتوای مفید قرار نگرفته است، ممکن است در طول به‌روزرسانی بزرگ بعدی گوگل جریمه شود، چه به‌روزرسانی بررسی محصول باشد یا یک به‌روزرسانی اصلی.

اما دوباره، این یک سیگنال مهم جدید است که ما از آن استفاده می کنیم. این چیزی است که باید به آن توجه کرد. اگر محتوای غیرضروری داشتید و مورد ضربه قرار گرفتید، شک دارم که فکر می‌کنید شوخی است. همچنین، دوباره، بخشی از یک تلاش مداوم است که به اصلاح ادامه خواهد داد. »

در حالی که به روز رسانی محتوای مفید گوگل به طور کامل منتشر شده است، بازخورد اولیه از سئوکاران و ناشران نشان می دهد که سیگنال رتبه بندی جدید تاثیر قابل توجهی بر نتایج جستجو (و موقعیت سئو) نداشته است.

با این حال، پس از استقرار به‌روزرسانی الگوریتمی اختصاص‌یافته به محتوای مفید، در بازار انگلیسی‌زبان، توانسته‌ایم شهادت‌های متعددی را در مورد گروه‌های تخصصی مشاهده کنیم که تأثیر منفی آنها را تأیید می‌کند.

و به دلایل خوب، برخی از سردبیران سایت خدمات خود را به عنوان مشاور مستقل ارائه می دهند، در حالی که برخی دیگر به سادگی از نتایج نزولی خود خجالت می کشند …

به گفته دنی سالیوان گوگل، به‌روزرسانی‌های الگوریتم آینده مانند «به‌روزرسانی هسته» و «بررسی محصول» ممکن است وزن سیگنال «محتوای مفید» را افزایش دهد.

اگرچه افرادی که تأثیر منفی دارند، وجود دارند، اما عموماً نسبت به اعلام عمومی شکست‌های خود در توییتر و سایر پلت‌فرم‌های اجتماعی کمی بی‌میل هستند.

به عبارت دیگر، درست مانند الگوریتم‌های پنگوئن و پاندا، این یک شرط مطمئن است که گوگل سیگنال‌های اختصاصی خود به محتوای کم‌کیفیت را در فواصل زمانی منظم اصلاح کند تا با هر به‌روزرسانی اصلی، معیارهای خود را کمی بیشتر اصلاح کند.