بنابراین شروع کردم به بررسی برخی سایتهای دیگر که در آن جبهه مشابه هستند. و کما اینکه «برنامه راهنمای محلی» در آنجا هم در گزارش حضور داشت! و مانند سایت اول، صفحات فرود زیادی برای پرس و جو وجود داشت.
آیا این یک اشکال کنسول جستجوی گوگل است یا چیز دیگری؟ گوگل باید به ما اطلاع دهد.
متأسفانه، من هیچ پاسخ خوبی برای آنچه در مورد نمایش جستجوهای “برنامه راهنمای محلی” در ویژگی های کنسول جستجوی Google رخ می دهد، ندارم. اما برای برخی از سایت ها حجم مناسبی از ترافیک را به خود اختصاص می دهد… شاید Google بتواند به زودی اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع ارائه دهد. و چه کسی میداند، شاید این برداشتها و کلیکها در نهایت به جایگاه واقعی خود در کنسول جستجوی Google برسند.
مواقعی وجود دارد که هنگام تجزیه و تحلیل وب سایت ها می توانید چیزهای عجیب و غریبی را در کنسول جستجوی Google مشاهده کنید. این اتفاق دوباره رخ داد، که من را به سمت سوراخ خرگوش عجیبی برد که منجر به نمونههای بیشتری از این موقعیت شد. من واقعا نمی توانم توضیح دهم که چه اتفاقی می افتد، و به نظر می رسد دیگران نیز گیج شده اند. زمانی که آن را در اینجا پوشش دادم، امیدوارم برخی از جامعه سئو محلی بتوانند به آن ورود کنند، و همچنین امیدوارم گوگل بتواند در مورد آنچه من پیدا کردم توضیح بیشتری بدهد.
پس از پرسیدن از مشتریانم در مورد آن پرس و جو، آنها از وضعیت آگاه بودند، اما هرگز نتوانستند آن را بفهمند. علاوه بر این، برخی نیز چندین نمونه دیگر از سایتهایی را که اجرا میکنند ارسال کردهاند که همان چیزی است که با آن پرس و جو انجام میشود. به نظر می رسد این اتفاق بیشتر از آنچه فکر می کردم در حال رخ دادن است.
دسکتاپ-بیشتر، همیشه رتبه 1، و جهانی:هنگام تجزیه و تحلیل وضعیت در کنسول جستجوی گوگل، چندین یافته جالب وجود داشت. اول، این بیشتر روی دسکتاپ اتفاق می افتاد. نزدیک به 100٪ از نمایش ها و کلیک ها از جستجوی دسکتاپ بود.
به عنوان مثال، در اینجا چندین موضوع وجود دارد که صاحبان سایت در این مورد سؤال می کردند:
درخواست های برنامه راهنمای محلی: درخواست های برتر، بدون رتبه بندی
من شروع به کمک به یک مشتری جدید کردم و اولین پاس خود را از گزارش کنسول جستجوی Google آنها انجام می دادم که متوجه یک پرس و جو جالب شدم که باعث ایجاد ترافیک به سایت شد. این “برنامه راهنمای محلی” بود و تعداد زیادی کلیک و صفحات زیادی را در سراسر سایت هدایت می کرد. من می دانم که گوگل یک برنامه راهنمای محلی دارد، اما این سایت هیچ ربطی به آن برنامه نداشت، محتوایی که آن پرس و جو را هدف قرار می داد و غیره نداشت. برای آن پرس و جو خاص رتبه بندی نکرده ام.
اگر از گوگل جوابی دریافت کنم یا بفهمیم چه خبر است، این مقاله را به روز می کنم. گوش به زنگ باشید…
دوم، سایت همیشه رتبه 1 را برای پرس و جو دارد. بله، هر بار شماره 1. عجیب است، حداقل می گویند.
موضوعات انجمن وب مستر به پین های نقشه اشاره می کنند:
همچنین تصمیم گرفتم تالارهای گفتمان مرکزی جستجوی گوگل را بررسی کنم تا ببینم آیا دیگران نیز چنین وضعیتی را تجربه می کنند یا خیر. و من چندین موضوع را پیدا کردم که در آن صاحبان سایت گیج شده در مورد وضعیت مشابه سؤال می کردند. به نظر میرسد درخواستهای «برنامه راهنمای محلی» نمایش داده میشوند و ترافیک را به سایت هدایت میکنند، اما هیچکس نتوانست رتبهبندی واقعی را ردیابی کند. برخی فکر می کردند که به پین های Google Maps گره خورده است، اما هیچ کس نمی توانست با اطمینان بگوید که در آنجا چه خبر است.
و در آخر، هنگام بررسی داده ها بر اساس کشور، از بسیاری از کشورها بود (بنابراین جهانی بود و فقط به ایالات متحده یا هیچ کشور خاصی وابسته نبود).
سوم، طبق کنسول جستجوی گوگل، بسیاری از آدرسهای اینترنتی برای آن درخواست رتبهبندی میشوند. هنگام صادرات دادههای کنسول جستجوی Google از طریق Search Console API، یک سایت دارای رتبهبندی 10.2K برای پرس و جو و دیگری دارای رتبهبندی 4.2K بود.
چهارم، راهنماهای محلی اغلب هنگام بررسی لیستها در Google Maps ظاهر میشوند. باز هم نمیدانم چرا گوگل آن را با عبارت «برنامه راهنمای محلی» مرتبط میکند، اما شایان ذکر است.
بحث انجمن در راهنمای گوگل وبمستر.