فقط به این دلیل که رتبه بندی در گوگل سخت است، به این معنی نیست که امکان پذیر نیست

پاسخ جان محکم بود، او گفت: “اگر منظور شما این است که باید با برخی ترفندهای سئو، کسب و کارهایی که از دیرباز وجود دارند و قانونی هستند، بی اهمیت باشد، پس بله، این نوع سئو مدت هاست که مرده است. انداختن برخی از کلمات کلیدی در یک سایت کافی نیست. صفحه ای که برای کاربران مفید باشد.”

اما این بدان معنا نیست که سئو مرده است یا اینکه باید تسلیم شوید و سعی نکنید یک تجارت رقابتی با دیگران راه اندازی کنید. شما فقط باید زمان و تلاش خود را برای رقابت صرف کنید. همان منطقی که برای موفقیت آفلاین نیز صادق است، مانند موفقیت آنلاین. شما نمی توانید یک برند جدید نوشابه را راه اندازی کنید و انتظار داشته باشید که یک شبه با پپسی یا کولا رقابت کنید، این کار به زمان، منابع، بازاریابی و یک محصول خوب نیاز دارد.

اگر منظورتان این است که با ترفندهای سئو، کسب‌وکارهای قدیمی و قانونی بالاتر از رتبه‌بندی‌شان باید بی‌اهمیت باشد، بله، این نوع سئو مدت‌هاست که مرده است. انداختن چند کلمه کلیدی در صفحه کافی نیست تا برای کاربران مفید باشد.

— ⛰ جانمو گربه نیست ⛰ (@JohnMu) 11 اکتبر 2022

جان مولر از گوگل به شکایتی مبنی بر سخت بودن سئو برای کسب و کارهای خبری پاسخ داد. سوال این بود که “آیا سئو مرده است؟ منظورم این است که این روزها با شروع با یک وب سایت جدید، اساساً غیرممکن است که از وب سایت های معتبر برتری داشته باشیم. تعداد زیادی DA بالا که در SERP نشان داده می شوند. با یک وب سایت جدید چه کاری می توانیم انجام دهیم؟”

این توییت هاست:





منبع

همه ما می دانیم که رتبه بندی خوب برای عبارات رقابتی در جستجوی گوگل به آسانی یا حتی کسری به آسانی دو دهه پیش نیست. این به این دلیل است که متغیرهای زیادی از جمله بهبود الگوریتم‌های گوگل و رقابت بسیار بیشتر، اما نه محدود به آن، رخ می‌دهد.