قانون مبارزه با کلاهبرداری و سوء استفاده افراد تأثیرگذار در شبکه های اجتماعی: آنچه باید بدانید
انتشار: خرداد 15، 1402
بروزرسانی: 24 آبان 1404

قانون مبارزه با کلاهبرداری و سوء استفاده افراد تأثیرگذار در شبکه های اجتماعی: آنچه باید بدانید


مجلس ملی و سنا به ترتیب قانونی را با هدف تنظیم فعالیت و افراط افراد تأثیرگذار در شبکه های اجتماعی تصویب کردند. این قانون جدید که بلافاصله اعمال می شود، گامی جدید در تنظیم بهتر فعالیت های آنلاین است. در اینجا چیزی است که باید در مورد آن به خاطر بسپارید.

قانون با هدف مبارزه با کلاهبرداری و افراط اینفلوئنسرها در شبکه های اجتماعی در #شورت:

  • 19000 شهروند و 400 متخصص در تدوین قانون جدید مبارزه با کلاهبرداری و افراط افراد تأثیرگذار در شبکه های اجتماعی شرکت کردند.
  • این قانون در تاریخ 1 ژوئن 2023 به اتفاق آرا به تصویب رسید و بلافاصله قابل اجرا است.
  • اینفلوئنسرهایی که از این متن قانون پیروی نکنند، 2 سال حبس و جریمه تا 300000 یورو در خطرند.
  • 6 اینفلوئنسر از زمان اعلام تصویب این قانون تاکنون تحریم شده اند.
  • اینفلوئنسرهای تحریم شده باید یک پست اینستاگرام را به مدت 1 ماه به حساب کاربری خود پین کنند.
  • اینفلوئنسرهای تحریم شده همچنین می توانند حساب های خود را حذف شده یا حتی از شبکه های اجتماعی مختلف مسدود کنند.

لایحه مبارزه با کلاهبرداری و زیاده روی افراد تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی به اتفاق آرا تصویب شد و بلافاصله قابل اجرا است.

در 31 ژانویه 2023، نمایندگان پارلمان استفان ووژه از رنسانس و آرتور دلاپورت از حزب سوسیالیست پرونده تشکیل دادند. یک صورت حساب با هدف مبارزه با «کلاهبرداری و افراط» اینفلوئنسرها در شبکه های اجتماعی.

متن پیشنهادی الف تعریف دقیق تر وضعیت اینفلوئنسر et ایجاد قوانین رفتاری روشن برای این بازیکنان جدید در دنیای دیجیتال، به ویژه در زمینه تبلیغات و همکاری های حمایت شده.

ایجاد یک "تیپ نفوذ تجاری" نیز تحت حمایت اداره کل رقابت، امور مصرف کنندگان و جلوگیری از تقلب (DGCCRF) ذکر شد.

در همان زمان، دولت حامی این ابتکار با هدف تنظیم بهتر این حرفه منتشر کرد راهنمای توضیحی برای آگاه کردن تأثیرگذاران از حقوق و وظایفشان، و بهترین شیوه ها را ترویج کنید.

به دنبال تدابیر ارائه شده از سوی وزرا در 24 مارس، لایحه تنظیم نفوذ تجاری اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی به تصویب رسید. در 1 ژوئن 2023 به اتفاق آرا توسط پارلمان رای داده شد.

این قانون نتیجه کار مشترک قابل توجهی است که شامل بازیگران کلیدی در بخش نفوذ است و سپس به پارلمان نیز گسترش یافته است. در مجموع، نزدیک به 19000 شهروند و 400 متخصص به توسعه آن کمک کردند. اکنون یک پایه قانونی محکم برای اقدامات ارائه شده توسط وزرا فراهم می کند.

6 اینفلوئنسر از زمان تصویب قانون تحریم شدند

تحریم DGCCRF Capucine Anav

در حاشیه تصویب این قانون، عواقب عینی قبلاً در چشم انداز تأثیرگذاران فرانسوی احساس شده است.

DGCCRF تحریم هایی را علیه شش تأثیرگذار برجسته اعلام کرده است:

  • ایلان کاسترونوو،
  • سیمون کاستالدی،
  • آنتونی متیو
  • Nasturtium Anav،
  • گائتان دبلد،
  • لی مونچیکورت

این 6 اینفلوئنسر همگی به دلیل اعمال تجاری که گمراه کننده تلقی می شوند، تحریم شده اند.

شکایات علیه آنها گسترده و متنوع است، از مشارکت های اعلام نشده گرفته تا تبلیغات گمراه کننده برای خدمات مشاوره شرط بندی ورزشی، افشا نشدن شفاف تبلیغ کنندگان در یک پست حمایت شده تا تبلیغ محصولات زیبایی تزریقی مانند اسید هیالورونیک.

حساب اینستاگرام DGCCRF را تحریم کرد
نمونه ای از یک حساب کاربری اینفلوئنسر اینستاگرام که توسط DGCCRF تحریم شده است - Simon Castaldi

در نتیجه این تحریم ها، اینفلوئنسرهای متضرر موظفند یک پست اینستاگرامی DGCCRF پین شده را در حساب کاربری خود منتشر کنند که بیان می کند ماموران DGCCRF دستور اداری را علیه آنها آغاز کرده اند. جزئیات عناصری که به آنها سرزنش می شود سپس در توضیحات نشریه درج می شود.

DGCCRF Simon Castaldi را تحریم کرد

این پیام اخطار باید توسط اینفلوئنسرها به بالای اکانت اینستاگرام مربوطه به مدت یک ماه پین \u200b\u200bشود..

از این قانون جدید چه یاد بگیریم؟

این چارچوب نظارتی جدید به دو ستون تقسیم می شود:

  • پشتیبانی اینفلوئنسر؛
  • حمایت از مصرف کننده

بنابراین قانون جدید از اینفلوئنسرها به روش های زیر حمایت می کند:

  1. این تعریف قانونی از فعالیت نفوذ تجاری را ایجاد می کند، در حالی که کاربرد قوانین موجود مربوط به تبلیغات را یادآوری می کند.
  2. این یک تعریف قانونی برای آژانس های تأثیرگذار معرفی می کند.
  3. این نیاز به یک قرارداد مکتوب بین برندها، آژانس ها و اینفلوئنسرها را تحمیل می کند، که در قالبی رایگان ارائه می شود، برای همه تراکنش هایی که بیش از یک آستانه مالی مشخص هستند.
  4. این برای توسعه یک "راهنمای رفتار خوب" برای تأثیرگذاران، با جزئیات فراهم می کند قوانینی که باید رعایت شود و بهترین شیوه های اتخاذ شده
  5. ایجاد Assises de l\'Influence Responsable را اعلام می کند، رویدادی که سالانه در برسی برگزار می شود.
  6. نفوذ مسئولانه را تشویق می کند و برای همه ابتکارات در این جهت ارزش قائل است.
  7. این رژیم حقوقی قابل اعمال برای مدل های کودک را به تأثیرگذاران جزئی گسترش می دهد.

به منظور حمایت بهتر از مصرف کنندگان، قانون جدید اقدامات مشخصی را پیش بینی می کند:

  1. ایجاد یک تیپ اختصاص داده شده به نفوذ تجاری در DGCCRF با تیمی متشکل از 15 مامور تمام وقت را اعلام می کند.
  2. این نیاز به شفافیت کامل در مورد عکس ها و فیلم های روتوش شده و همچنین نمایش های سیلوئت ها یا چهره های تولید شده توسط هوش مصنوعی دارد.
  3. ممنوعیت تبلیغ برخی کالاها، خدمات یا علل خاص، به ویژه اعمال بهداشتی، دارویی، جراحی زیبایی، نیکوتین، پرهیز درمانی و حیوانات وحشی را تحمیل می کند.
  4. تعهدات شفافیت و مسئولیت در صورت انجام دراپ شیپینگ را تعریف می کند.
  5. مشخص می کند که مسئولیت پلتفرم ها می تواند متعهد باشد و پلتفرم ها اکنون موظف به حذف محتوای غیرقانونی هستند.
  6. همچنین اینفلوئنسرهای مستقر در خارج از کشور را تنظیم می کند و از آنها می خواهد که یک نماینده قانونی در فرانسه تعیین کنند و در صورت بروز خسارت، بیمه کنند.
  7. تحریم های شدیدتر و تدریجی تری را با مجازات های جدید ممنوعیت انجام فعالیت و امکان صدور دستورات از سوی مقامات نظارتی وضع می کند.

وظایف اصلی که اکنون برای اینفلوئنسرها اعمال می شود چیست؟

با توجه به متن قانون مصوب مجلس ملی و سنا به اتفاق آرا، در اینجا لیستی از تعهدات اصلی قابل اعمال برای تأثیرگذاران آمده است:

  1. شفافیت در ماهیت تجاری نشریات: اینفلوئنسرها باید در طول مدت تبلیغات به وضوح مشخص کنند که محتوای آنها چه زمانی حمایت مالی می شود یا چه زمانی برای توزیع آن غرامت دریافت کرده اند (درصد فروش، محصولات رایگان، سفرها، دعوت نامه ها و غیره). ذکرهای توصیه شده عبارتند از "تبلیغات" یا "همکاری تجاری".
  2. شناسایی تبلیغ کننده یا برند: اگر محتوا حمایت مالی یا پولی باشد، اینفلوئنسر باید برند یا تبلیغ کننده مربوطه را به وضوح شناسایی کند.
  3. صحت و صحت اظهارات: اینفلوئنسرها نمی توانند کیفیت ها، دستاوردها یا نتایج یک محصول یا خدمات را ارتقا دهند اگر نتوانند آنها را اثبات کنند. وعده های تجاری باید درست و قابل تایید باشد.
  4. ممنوعیت برخی از تبلیغات: تبلیغ محصولات، اعمال، تکنیک ها و روش هایی که قابل مقایسه یا جایگزین با اقدامات یا نسخه های درمانی هستند، ممنوع است. علاوه بر این، تبلیغ محصولاتی که بیشتر حیوانات غیر اهلی را شامل می شود ممنوع است.
  5. ممنوعیت تبلیغ کالاها یا خدمات متخلف: اینفلوئنسرها نباید کالاها یا خدماتی را که حقوق مالکیت معنوی را نقض می کنند تبلیغ کنند.
  6. رعایت مقررات خاص: اینفلوئنسرها باید مقررات خاصی را در رابطه با تبلیغ برخی کالاها یا خدمات، مانند دارایی های دیجیتال، بازی های شانسی، مشروبات الکلی، داروها، دستگاه های پزشکی و غیره رعایت کنند.
  7. ممنوعیت تبلیغات برای برخی محصولات: تبلیغات برای تنباکو، محصولات تنباکو، سیگارهای الکترونیکی، محصولات نیکوتینی، داروهای تجویزی، محصولات مالی پرخطر و اشتراک نکات یا پیش بینی های ورزشی ممنوع است.
  8. مسئولیت دراپ شیپینگ: اینفلوئنسرهایی که دراپ شیپینگ را انجام می دهند باید اطمینان حاصل کنند که محصولات فروخته شده با قوانین قابل اجرا مطابقت دارند، خریدار را از هویت واقعی تامین کننده مطلع می کنند، جزئیات محصولات را نمایش می دهند و به حق مشتری برای انصراف 14 روزه احترام می گذارند.
  9. ثبت در تجارت و ثبت شرکت: اینفلوئنسرها باید در ثبت تجارت و شرکت ثبت نام کرده باشند.
  10. اعمال قانون فرانسه برای تأثیرگذارانی که در فرانسه مستقر نیستند: اینفلوئنسرهایی که مخاطبان فرانسوی را هدف قرار می دهند باید قوانین فرانسه را رعایت کنند، خواه در فرانسه مستقر باشند یا نباشند.
  11. الزام به نشان دادن روتوش تصویر: اینفلوئنسرها باید به وضوح زمانی که تصاویر یا ویدیوها روتوش شده اند با ذکر «تصویر(های) روتوش شده» مشخص کنند. همین امر در مورد تصاویر ایجاد شده یا روتوش شده توسط هوش مصنوعی با افزودن ذکر «تصویر(های) مجازی» نیز صدق می کند.
  12. حفاظت از تصویر کودکان خردسال: اینفلوئنسرها باید به حریم خصوصی فرزندان خردسال خود هنگام به اشتراک گذاری تصاویر یا ویدیوهای آنها در پلتفرم های آنلاین احترام بگذارند.

برای مشورت با تمام قوانین قابل اعمال برای تأثیرگذاران، دولت پست کرده است یک صفحه مفصل اختصاصی در اینجا.

اینفلوئنسرهای متخلف چه مجازاتی، جریمه و مجازاتی دارند؟

عدم نشان دادن واضح قصد تجاری یک ارتباط ممکن است یک عمل فریبنده باشد، مشروط به مجازات تا حداکثر دو سال حبس (یا حتی هفت سال در صورت تشدید شرایط) و الف 300000 یورو جریمه.

علاوه بر این، اداره کل رقابت، امور مصرف کننده و پیشگیری از تقلب (DGCCRF) این اختیار را دارد که از پلتفرم اجتماعی درخواست کند تا اقدامات مختلفی را برای پایان دادن به محتوای غیرقانونی انجام دهد، مانند:

  • نمایش هشدار مصرف کننده؛
  • ارجاع حساب کاربری در یک شبکه اجتماعی؛
  • محدود کردن دسترسی یا مسدود کردن یک حساب کاربری در یک شبکه اجتماعی.

این اقدامات را می توان زمانی اعمال کرد که یک تأثیرگذار کد مصرف کننده را نقض کند و از پاسخگویی به دستور صادر شده توسط خدمات DGCCRF امتناع کند. ضمناً می تواند دستور منع تعقیب به همراه پرداخت جریمه (جریمه روزانه تا زمانی که خلاف قانون ادامه دارد) و همچنین مجازات اضافی احتمالی ممنوعیت فعالیت نفوذ تجاری.

در نهایت، اگر اینفلوئنسر ممنوعیت تبلیغات را نقض کند، بسته به بخش مربوطه، مجازات های خاصی اعمال می شود.جزئیات در اینجا موجود است).

قبل از ترک...

اگر این مقاله در قانون حاکم بر اقدامات تجاری تأثیرگذاران در شبکه های اجتماعی شما آن را دوست داشتید، از اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاری آن دریغ نکنید در خبرنامه دیجیتال ما مشترک شوید برای دریافت مقالات بعدی ما

همچنین می توانید بهترین مقالات ما را از طریق فید RSS ما دنبال کنید: (فقط آن را در فیدخوان RSS مورد علاقه خود (مثلاً Feedly) قرار دهید).

ما همچنین در لینکدین، توییتر، فیس بوک و یوتیوب فعال هستیم. آنجا میبینمت؟

برای هرگونه سوال مرتبط با این مقاله، از قسمت "نظرات" برای ارسال نظر خود برای ما دریغ نکنید، ما در اسرع وقت (با کمال میل) به شما پاسخ خواهیم داد.

منبع

شما مایل به دریافت هستید بهترین مقالات ما ?

(در هر زمان می توانید اشتراک خود را لغو کنید.)




منبع