اول از همه، شما باید محتوای خوبی برای کاربران خود بسازید. افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند، اگر پر از محتوای بد باشد، احتمالاً برای مدت طولانی در اطراف خود باقی نمی مانند. اما این تنها دلیل نیست. محتوای بی کیفیت برای سئو نیز مضر است. گوگل همیشه هوشمندتر می شود و اکنون آنها می گویند راهی برای تشخیص محتوای بی کیفیت پیدا کرده اند. با “به روز رسانی محتوای مفید”، گوگل می خواهد شروع به اندازه گیری تعداد صفحات با کیفیت پایین در سایت شما کند. اگر کیفیت کلی به اندازه کافی خوب نیست، همه صفحات شما ممکن است در نهایت رتبه پایین تری داشته باشند. بنابراین باید بیش از هر زمان دیگری بر تولید محتوای با کیفیت تمرکز کنید.
چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم
1. برای خوانندگان خود بنویسید نه خودتان
البته، تجربه به ما می گوید که همیشه سیاه و سفید نیست. با این حال، خوب است که هدف جستجوی کاربرانتان را در نظر بگیرید. این به شما کمک می کند تمرکز محتوای خود را تعیین کنید و چه فراخوانی را می خواهید به یک صفحه یا پست خاص اضافه کنید. یک راه عالی برای شروع، اتخاذ یک ذهنیت طراحی محتوا است. این طرز فکر به شما کمک می کند محتوای کاربر محور بر اساس نیازهای واقعی تولید کنید. همچنین، برای برخی ورودیها، توصیه میکنم برای ایجاد محتوای عالی به نتایج جستجو نگاهی بیندازید.
4. قابل اعتماد باشید
این سوال میلیون دلاری است. دانستن اینکه چگونه محتوای خوب بنویسید به شما کمک می کند بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشید، نرخ پرش کمتر و تبدیل های بیشتری داشته باشید. اما چه کسی کیفیت محتوای شما را تعیین می کند؟ پاسخ آسان این است: کاربران شما. با این حال، این نیز ایجاد محتوای مناسب را دشوارتر می کند. زیرا هر کاربر متفاوت است و هدف جستجوی متفاوتی دارد. اگرچه آنها یک چیز مشترک دارند. هر کاربر می داند که چه می خواهد. در همین حال، شما هنوز در حال کشف این موضوع هستید که مخاطبان شما می خواهند در مورد چه چیزی بخوانند!
تجزیه و تحلیل محتوا در افزونه Yoast SEO Premium برای کمک به ایجاد محتوای با کیفیت طراحی شده است:
اطمینان حاصل کنید که برای خوانندگان خود بنویسید، محتوای خود را خوانا کنید، هدف جستجو را با اهداف خود مطابقت دهید، قابل اعتماد باشید، محتوای خود را به روز نگه دارید و روی ساختار سایت خود کار کنید. نتیجه نهایی: محتوای جذابی که خوانندگان شما از آن استقبال خواهند کرد. این تاثیر مثبتی بر تعداد بازدیدکنندگان، نرخ پرش و تبدیل شما خواهد داشت. اگر میخواهید بدانید که آیا هنوز زمینههایی از سئوی محتوا وجود دارد که بتوانید آنها را بهبود ببخشید، میتوانید این آزمون کوتاه را انجام دهید. یا برای راهنمایی ها و ترفندهای بیشتر، به راهنمای ما برای کپی رایتینگ SEO نگاهی بیندازید!
ساختار سایت به نحوه سازماندهی محتوای سایت اشاره دارد. این یک بخش حیاتی از هر استراتژی سئو قوی است. وقتی سایت خود را به خوبی ساختار می دهید، موتورهای جستجو می توانند URL های شما را بهتر ایندکس کنند. این به گوگل کمک می کند تا اهمیت صفحات فردی شما و اینکه کدام صفحات به یکدیگر مرتبط هستند را تعیین کند. علاوه بر این، یک ساختار سایت خوب به کاربران این امکان را می دهد که راحت تر راه خود را در اطراف سایت شما پیدا کنند. این به آنها کمک می کند محتوای با کیفیت شما را در نتایج جستجو و در وب سایت شما پیدا کنند. به همین دلیل است که می توان از تکمیل ساختار سایت خود چیزهای زیادی به دست آورد. در مورد نحوه کار بر روی ساختار سایت و اهمیت انجام این کار بیشتر بخوانید.
خلاصه ای سریع از محتوای با کیفیت
آیا بازدیدکننده قصد معامله ای دارد (یعنی: می خواهد چیزی بخرد)؟ مطمئن شوید که آنها در صفحه درست قرار می گیرند. اگر شخصی عبارت «محصول x» را جستجو کند، نمیخواهید در یک پست وبلاگ در مورد موضوع مرتبط با آن محصول بحث کند. در حالت ایدهآل، شما میخواهید آنها در صفحهای که به «محصول x» اختصاص داده شده است، بیایند. با این حال، صفحه دستهبندی زمانی که چندین تنوع از «محصول x» دارید نیز کار میکند.
اولین قدم در ایجاد محتوای باکیفیت این است که مطمئن شوید که حاوی اطلاعاتی است که مخاطبان شما به دنبال آن هستند. برای اینکه بفهمید کاربران شما به دنبال چه اطلاعاتی هستند، باید تحقیقات مناسبی برای کلمات کلیدی انجام دهید. این به شما کمک می کند تا تعیین کنید در مورد چه موضوعاتی بنویسید و مخاطبان شما از چه کلماتی استفاده می کنند. تحقیقات کلمات کلیدی همچنین به رتبه بندی شما کمک می کند، زیرا بازدیدکنندگان بیشتر و نرخ پرش کمتر به گوگل می گویند که صفحه شما نتیجه خوبی برای نمایش در نتایج جستجوی آنهاست.
2. محتوای خود را خوانا و جذاب کنید
هنگامی که افراد وارد صفحه شما می شوند، ایجاد اعتماد نیز مهم است. به خصوص زمانی که هنوز با سایت شما آشنا نیستند. شما باید به مخاطبان خود نشان دهید که قابل اعتماد هستید. چگونه؟ ابتدا با نوشتن به روشی واضح و کاربر محور. دوم، سعی کنید از عکسهای استوک دوری کنید، زیرا عکسهای واقعی اعتماد بیشتری ایجاد میکنند و به سایت شما احساس شخصی میدهند. همین امر برای صفحه “درباره ما” شما صادق است. سعی کنید از عکس های واقعی تیم خود استفاده کنید.
Yoast SEO Premium همچنین به شما امکان دسترسی به تمام دوره های آکادمی Yoast SEO را می دهد، از جمله آموزش تخصصی ما در زمینه نگارش SEO! میخواهی بیشتر بدانی؟ به تحلیل Yoast SEO Premium نگاهی عمیق بیندازید.