در Yoast، ما معتقدیم که بهترین استراتژی سئو، یک رویکرد جامع است. با رویکردی جامع، سئو «هم تیمیهای» زیادی دارد که باید با هم کار کنند. صرفاً بهینه سازی عناوین صفحه شما کافی نیست. همچنین باید روی جنبه هایی مانند سرعت سایت، محتوای عالی و تجربه کاربری (UX) کار کنید. در این پست، ما به طور خاص بر روی مناطقی که SEO و UX با یکدیگر ملاقات می کنند، تمرکز خواهیم کرد. چرا؟ زیرا هر دو موضوع حیاتی هستند که در صورت اجرای یک وب سایت باید به آنها توجه کنید.
عناصر رایج صفحه که بر SEO و UX تأثیر می گذارند
و داشتن یک ساختار زیبا و سلسله مراتبی سایت یک مزیت دیگر دارد: مطمئن شوید که گوگل می تواند صفحات شما را به طور موثر بخزد!
سرعت سایت
بنابراین در مورد نسخه موبایل صفحه اصلی خود خوب فکر کنید! آیا حوزه های اصلی وب سایت شما را پوشش می دهد؟ آیا بازدیدکنندگان شما (و هر موتور جستجویی) را دعوت می کند تا بقیه وب سایت شما را نیز بررسی کنند؟ حتی اندازه دکمه ها نیز می تواند بر تجربه کاربر تأثیر بگذارد. شما همیشه می توانید نظر گوگل را در مورد وب سایت موبایل خود از طریق آنها جویا شوید تست سازگاری با موبایل، یا پست ما را در مورد چگونگی بهبود نسخه موبایل سایت خود بخوانید.
نتیجه: SEO و UX دست به دست هم می دهند
اگر میخواهید درباره تجربه کاربری (UX) و سایر مهارتهای ضروری SEO اطلاعات بیشتری کسب کنید، باید آموزش جامع SEO ما را بررسی کنید! این فقط به شما در مورد SEO نمی گوید: مطمئن می شود که می دانید چگونه این مهارت ها را در عمل واقعی به کار ببرید!
به طور کلی، درک نحوه استفاده از سرفصل ها در سایت بسیار مهم است. چرا؟ زیرا آنها به نفع سئو و کاربران شما هستند. عنوان صفحه بهینه شده و مرتبط، قابل مشاهده است <h1>
عنصر به گوگل می گوید که صفحه شما در مورد چیست. اما عنوان صفحه و <h1>
عنصر نیز به شما اطلاع دهد بازدید کنندگان صفحه در مورد چیست علاوه بر این عناوین فرعی مانند <h2>
همچنین به گوگل و بازدیدکنندگان خود کمک کنید تا یک صفحه را اسکن کنند و ایده کلی محتوای آن صفحه را درک کنند.
لینک های خارجی
اگر محتوای باکیفیتی ارائه میکنید، مردم میخواهند به شما لینک دهند و بازدیدکنندگان میخواهند آنچه را که میگویید بخوانند. به علاوه، احتمال بیشتری برای ماندن در سایت شما وجود دارد. این عالی است، زیرا این پیوندهای ورودی و زمان در صفحه مواردی هستند که Google متوجه آن خواهد شد. در واقع، گوگل حتی می تواند محتوای شما را به عنوان منبع اصلی اطلاعات در مورد یک موضوع خاص در نظر بگیرد. پس روی ایجاد آن محتوای با کیفیت تمرکز کنید! به عنوان مثال، می توانید تصاویر و ویدیوهایی را به پست ها و صفحات خود اضافه کنید که هم گوگل و هم کاربران شما را خوشحال می کند.
ساختار سایت
اگر به عناصر اساسی در صفحه ای که بر سئوی شما تأثیر می گذارد نگاه کنید، رابطه نزدیکی بین سئو و تجربه کاربر (UX) پیدا خواهید کرد. در زیر به چند مورد از این عناصر خواهیم پرداخت.
عناوین و سرفصل های صفحه
فرض کنید پست یا صفحه شما به طور کامل به سؤال کاربر پاسخ نداده است، پس عالی است که آنها را به صفحه دیگری در سایت خود هدایت کنید. چرا؟ زیرا می خواهید از بازگشت کاربران به صفحات نتایج جستجو جلوگیری کنید. این به عنوان دیگری شناخته می شود جهش. نرخ پرش بالا می تواند تأثیر منفی بر سئوی شما داشته باشد. این به Google نشان می دهد که ممکن است به درخواست جستجوی بازدیدکنندگان خود پاسخ ندهید.
شاید قبلاً با سرعت سایت آشنا شده باشید. با این حال، خوب است که دوباره به این موضوع بپردازیم، زیرا به شدت بر سئوی شما تأثیر می گذارد و UX چگونه؟ اول اینکه بازدیدکنندگان دوست ندارند منتظر بارگذاری محتوای شما باشند. فقط در مورد آن فکر کنید: تا کی؟ شما می خواهید صبر کنید تا صفحه بارگیری شود؟ حداکثر چند ثانیه، احتمالا.
لینک های خارجی چطور؟ آنها برای سئو عالی هستند، زیرا به گوگل می گویند که به منابع خود احترام می گذارید. به علاوه، پیوندهای خارجی می توانند احتمال اینکه منابع شما در محتوای خود به شما پیوند داده شوند را افزایش می دهد. با این حال، برای کاربران شما، پیوندهای خارجی راهی برای دسترسی به اطلاعات پس زمینه فراهم می کنند. آنها همچنین به شما اعتبار می دهند، زیرا پیوندهای خارجی به بازدیدکنندگان نشان می دهند که شما تحقیقات خود را انجام داده اید.
مطالب عالی
امروزه داشتن یک تجربه خوب از موبایل بسیار مهم است. خوشبختانه، همان قوانینی که در مورد وب سایت شما اعمال می شود، برای نسخه موبایل آن نیز اعمال می شود. باید سریع، خوب طراحی شده باشد و ناوبری با کاربری آسان داشته باشد. پس از همه، شما می خواهید هم کاربران و هم موتورهای جستجو به سرعت آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.
یکی از راه های جلوگیری از پرش این است که مطمئن شوید ساختار سایت شما به وضوح در صفحه شما منعکس شده است. به عبارت دیگر: مهم نیست کاربر از کدام صفحات بازدید می کند، آنها می دانند که در کجای وب سایت شما قرار دارند. به ویژه مهم است که بازدیدکنندگان بدانند که در سایت شما چیزهای بیشتری برای کاوش وجود دارد. بنابراین، چگونه به این امر دست یابید؟ تا حدی با ایجاد (و حفظ!) یک منوی بهینه شده، اما همچنین با اطمینان از اینکه وب سایت شما ساختار خوبی دارد. شما می توانید ساختار خود را با استفاده از پودر سوخاری نشان دهید، اما همچنین می توانید در راستای پست ها و محصولات مرتبط فکر کنید. اگر اطلاعات عمیق بیشتری می خواهید، به دوره ساختار سایت ما نگاهی بیندازید!
بیشتر بخوانید: UX چیست (و چرا زحمت بکشید؟) »
همانطور که می بینید، زمینه های زیادی وجود دارد که SEO و UX با هم ملاقات می کنند. احتمالاً منصفانه است که بگوییم تقریباً هر بهینه سازی که به نفع کاربران شما باشد (UX) تأثیر مثبتی بر سئوی شما نیز خواهد داشت. و برعکس هم هست! اگر تجربه کاربری ضعیفی ارائه دهید، ممکن است این موضوع را در صفحات نتایج جستجو مشاهده کنید. بدیهی است که تأثیر ممکن است از بهینه سازی به بهینه سازی دیگر متفاوت باشد. اما SEO و UX به وضوح یک تطابق عالی در مفهوم بزرگتر ما از SEO جامع هستند!