(+ مزایا، موارد استفاده در تجارت و سوالات متداول)


وبینار نوعی سمینار آنلاین است که امکان تعامل زنده بین میزبان و شرکت کنندگان را فراهم می کند. وبینارها اغلب برای ارائه جلسات آموزشی یا آموزشی مورد استفاده قرار می گیرند و راهی موثر برای کسب و کارها برای به اشتراک گذاری دانش به صورت تعاملی است. آنها توانایی مشارکت از راه دور از طریق دستگاه های تلفن همراه یا رایانه را ارائه می دهند، که آنها را بسیار مقرون به صرفه و راحت برای مشاغل و سازمان ها می کند.

در اینجا یک تعریف ساده و کاربردی از وبینار و همچنین مزایای اصلی آن برای شرکت ها. ما همچنین دلایل خوبی برای بررسی دقیق تر به شما ارائه خواهیم کرد (اگر قبلاً این کار را نکرده اید). در پایان مقاله نیز تعدادی پاسخ به سوالات متداول در مورد آن را به شما ارائه خواهیم داد سمینارهای آنلاین

actu-webinar
وبینار

تعریف وبینار: به سادگی چیست؟

و وبینار، همچنین به نام وبینار، یا سمینار آنلاین، یک رویداد آنلاین است که در آن یک مجری و یک مخاطب در زمان واقعی، بر روی یک پلت فرم دیجیتال، معمولاً با استفاده از صدا و تصویر، با یکدیگر تعامل دارند.

از وبینارها می توان برای بازاریابی یا ارتباطات شرکتی برای دستیابی به مخاطبان وسیع تری نسبت به جلسات حضوری استفاده کرد.

وبینارها همچنین اغلب برای اهداف آموزشی مورد استفاده قرار می گیرند و به ارائه دهندگان این امکان را می دهند تا تخصص و دانش خود را در یک محیط کلاس مجازی به اشتراک بگذارند.

الف را تشکیل می دهند جایگزین مناسب و مقرون به صرفه برای رویدادهای زنده مانند کارگاه ها یا کنفرانس ها. علاوه بر این، شرکت‌کنندگان این گزینه را دارند که ضبط‌شده وبینارهای گذشته را به راحتی تماشا کنند.

3 مزیت اصلی استفاده از سمینار آنلاین برای کسب و کار چیست؟

وبینارها یک راه عالی برای کسب و کارها هستندرسیدن به مشتریان بالقوه و از با مشتریان موجود به صورت تعاملی و سودآور تعامل برقرار کنید. استفاده از وبینارها برای کسب و کار مزایای زیادی دارد، از جمله بهبود دیده شدن برند، ایجاد رابطه و تولید سرنخ.

اول، سازماندهی یک وبینار دید کسب و کار شما را افزایش می دهد به شما امکان می دهد با تعداد زیادی از افراد در زمان واقعی چت کنید. با ارائه ارزش از طریق محتوای خوب ساخته شده که با مخاطبان هدف شما طنین انداز می شود و دعوت از آنها برای پیوستن به گفتگو با پرسیدن سؤال و ارائه بازخورد، کسب و کار شما می تواند به سرعت خود را به عنوان یک منبع اطلاعاتی تلقی شود.

دوم، وبینارها برای f عالی هستندروابط را در جوامع مرتبط با حوزه فعالیت شرکت خود ارتقا دهید. با ارائه نکات مفید به شرکت کنندگان و تشویق مخاطبان به شرکت در رویداد، می توانید در گروه اعتماد ایجاد کنید که در بلندمدت به سود کسب و کار شما خواهد بود.

شما مایل به دریافت هستید بهترین مقالات ما ?

(در هر زمان می توانید اشتراک خود را لغو کنید.)

در نهایت، زمانی که وبینارها به درستی سازماندهی شوند، یک ابزار موثر برای تولید سرنخ. با پیگیری دقیق پس از رویداد و پیشنهادات فریبنده در طول رویداد، کسب و کار شما می تواند بسیاری از شرکت کنندگان را به مشتریان پولی تبدیل کند.

همه این مزایا استفاده از وبینارها را برای هر کسب و کاری مدرنی که به دنبال به حداکثر رساندن پتانسیل رشد خود است، بی نیاز می کند.

چرا سازماندهی وبینارها مهم است؟

وبینارها ابزاری ارزشمند برای کسب و کارها و سازمان هایی هستند که به دنبال دسترسی به مخاطبان خود هستند.

با میزبانی وبینارها، کسب‌وکارها می‌توانند به‌روزرسانی‌ها و اطلاعات مورد نیاز را ارائه دهند، پنل‌ها و بحث‌های آموزنده را میزبانی کنند، یا حتی راه‌حل‌های عملی برای مشکلات مشتریان خود در زمان واقعی ارائه دهند.

همچنین این یک راه عالی برای مشاغل است ترویج تعامل، دبازخورد مشتری را ارزیابی کنید، از جانب افزایش فروش و دایجاد روابط با مشتریان خود.

وبینارها نه تنها ارتباط بین مشتریان و برندها را افزایش می دهند، بلکه باعث افزایش ارتباط بین مشتریان و برندها نیز می شوندگسترش دامنه برند.

وبینارها همچنین می توانند منبع داده های قابل اعتمادی باشند که به شرکت ها کمک می کند نیازها و ترجیحات مشتریان خود را بهتر درک کنند، به آنها اجازه می دهد تا استراتژی های بازاریابی بهتری را توسعه دهند.

3 نمونه از شرکت هایی که قبلا یک وبینار برگزار کرده اند

بسیاری از شرکت‌ها قبلاً با موفقیت میزبانی وبینارهایی را برگزار کرده‌اند که از آن برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود، آموزش مخاطبان خود و به اشتراک گذاشتن اطلاعات به موقع استفاده می‌کنند.

از جمله این شرکت ها هستند مایکروسافت، که اغلب میزبان وبینارهایی در مورد آخرین به روز رسانی محصول بوده است، تبلیغات گوگل، که از وبینارها استفاده می کند تا به کاربران خود آموزش دهد که چگونه می توانند بیشترین بهره را از خدمات خود ببرند و Adobe Creative Cloud، که از وبینارها به عنوان فرصتی برای نمایش آخرین ویژگی های خود استفاده می کند.

این مثال‌ها نشان می‌دهند که وبینارها بستری ایده‌آل برای شرکت‌ها هستند تا در زمان واقعی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و در عین حال اطلاعات ارزشمندی در مورد محصولات یا خدمات خود ارائه دهند.

این وبینار در ویدیو توضیح داده شده است:

چند سوال متداول در مورد وبینار:

چه کسی از برگزاری سمینارهای آنلاین در یک شرکت مراقبت می کند؟

سازماندهی سمینارهای آنلاین در داخل یک شرکت عموماً توسط یک سرویس داخلیمانند تیم آموزش و توسعه.

این تیم حرفه ای می تواند مسئولیت آن را بر عهده بگیرد کل فرآیند را هماهنگ کنید، از برنامه ریزی اولیه تا اجرای واقعی وبینار.

آماده سازی ممکن است متضمن اطمینان از این باشد که همه کارکنان مربوطه، پاسخ دهندگان و مردم اطلاعات مناسب در مورد رویداد دریافت می کنند.

آنها نیز باید اطمینان حاصل کنید که تمام جنبه های فنی به درستی کار می کنند به طوری که سمینار طبق برنامه زمان بندی شده، بدون اختلال یا تاخیر برگزار شود.

در روز رویداد، این تیم مشکلات را در صورت بروز پیگیری می کند و آنها را حل می کند تا اطمینان حاصل شود که همه شرکت کنندگان می توانند در یک وبینار موفق شرکت کنند.

چه کسانی می توانند در یک وبینار شرکت کنند؟

به طور کلی، وبینارها برای هر کسی که به اینترنت دسترسی دارد باز است. مهمانان می توانند متخصصان، صاحبان مشاغل، کارآفرینان، دانش آموزان، معلمان و غیره باشند. شرکت در وبینارها بر اساس سن یا سطح تحصیلات محدود نمی شود – از همه استقبال می شود.

وبینارها عالی هستند کسب دانش و گسترش شبکه خود، زیرا آنها به شما اجازه می دهند با مردم از سراسر جهان تعامل داشته باشید.

از آنجایی که وبینارها توسط متخصصان در زمینه های مربوطه میزبانی می شوند، فرصت های عالی برای رشد و توسعه فراهم می کنند.

این “کنفرانس های مجازی” همچنین می توانند به شما اجازه دهند از رهبران صنعت و رهبران فکری بیاموزید.

با این حال، برخی از وبینارها ممکن است در مقابل ورودی پولی قابل دسترسی باشند یا فقط برای مخاطبان حرفه ای رزرو شده باشند.

طول ایده آل یک وبینار چقدر است؟

وقتی نوبت به وبینارها می رسد، هیچ طول ایده آلی وجود ندارد. به عنوان یک قاعده کلی، متوسط ​​طول یک وبینار باید باشد بین 30 تا 90 دقیقهبسته به محتوایی که باید پوشش داده شود و دامنه توجه شرکت کنندگان.

محتوا باید مرتبط باشد و به صورت سازماندهی شده ارائه شود تا بینندگان با آن ارتباط برقرار کنند.

وبینارهای کوتاهتر می توانند در ارائه موضوعات خاص یا موضوعاتی که نیاز به توضیح عمیق کمتری دارند مؤثرتر باشند.، در حالی که وبینارهای طولانی تر برای پوشش موضوعات متعدد یا ارائه بینش عمیق در مورد مسائل پیچیده مناسب تر هستند.

همچنین توجه به اندازه مخاطب هنگام تعیین مدت وبینار مهم است: مدت زمان بیش از حد طولانی می تواند منجر به مشارکت کمتر یا ترک شرکت کنندگان در اواسط دوره شود.

هر چند وقت یکبار برگزاری وبینار توصیه می شود؟

فراوانی وبینارها بستگی به نیاز شرکت کنندگان و محتوای ارائه شده دارد.

به طور کلی توصیه می شود وبینارها را برگزار کنید حداقل یک بار در ماه، اما این ممکن است بسته به نتایج مورد نظر متفاوت باشد.

اگر هدف به‌روزرسانی منظم یک جامعه در مورد اطلاعات جدید باشد، یک آهنگ هفتگی یا دو هفته‌ای ممکن است مناسب باشد.

از سوی دیگر، اگر هدف تمرکز بیشتر بر روی بحث‌های استراتژیک سطح بالا یا ایجاد بازخورد در مورد موضوعات خاص است، بهتر است وبینارها را بیشتر اختصاص دهید، به عنوان مثال با سازماندهی رویدادهای فصلی یا نیمه سالانه.

با انتخاب فرکانس مناسب برای وبینارهای خود، مطمئن می شوید که برای همه شرکت کنندگان جذاب و سازنده باقی می مانند.

سمینار آنلاین در چه بسترهایی می تواند سازماندهی و پخش شود؟

سازماندهی و پخش سمینار آنلاین می تواند در بسترهای مختلف انجام شود. پلتفرم های وبینار مانند GoToWebinar، Google Hangouts، Zoom، Webex، Skype for Business et Adobe Connect از محبوب ترین ها هستند. همه این پلتفرم‌ها عملکردهای صوتی، تصویری و چت یکپارچه و همچنین ویژگی‌های خاصی مانند اشتراک‌گذاری صفحه نمایش یا تخته‌های سفید مجازی را ارائه می‌کنند که تجربه سمینار را تعاملی می‌کند.

هر پلتفرم برنامه های اشتراک متفاوتی را ارائه می دهد، از رایگان تا پولی، مناسب برای میزبانی سمینارهای کوچک یا بزرگ، با تجزیه و تحلیل دقیق و سایر ویژگی ها.

بسته به نوع سمیناری که می‌خواهید ایجاد کنید و میزبانی کنید، می‌توانید از این پلتفرم‌ها انتخاب کنید، اکثر آنها نسخه‌های آزمایشی را ارائه می‌کنند که می‌توانید قبل از شروع آن را آزمایش کنید.

برای کسانی که به دنبال راه حل های سفارشی تر هستند، نرم افزار منبع باز مانند BigBlueButton et OpenMeetings نیز جایگزین های عالی هستند.

معایب وبینار چیست؟

وبینارها می توانند باشند راه اندازی دشوار است، زیرا برای درست کار کردن به دانش فنی زیادی نیاز دارند.

مشکل دیگری در راه است در صورت بروز مشکل در اتصال به اینترنت یا اجزای سمعی و بصری، تجربه برای مجریان و شرکت کنندگان ممکن است مطلوب نباشد.

وبینارها می تواند گران باشد، زیرا ممکن است شامل اجاره سخت افزار و نرم افزار یا پرداخت هزینه خدمات اضافی مانند پخش رسانه باشد.

در آخر، وبینارها فرصت گفتگوی تعاملی را برای شرکت کنندگان فراهم نمی کند مانند جلسات حضوری یا حتی کنفرانس های ویدئویی سنتی.

قبل از ترک…

اگر این تعریف وبینار شما آن را دوست داشتید، از اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاری آن دریغ نکنید در خبرنامه دیجیتال ما مشترک شوید برای دریافت مقالات بعدی ما

همچنین می توانید بهترین مقالات ما را از طریق فید RSS ما دنبال کنید: (فقط آن را در فیدخوان RSS مورد علاقه خود (مثلاً Feedly) قرار دهید).

ما همچنین در لینکدین، توییتر، فیس بوک و یوتیوب فعال هستیم.

برای هر گونه سوال مرتبط با وبینارها، برای ارسال نظرات خود از قسمت “نظرات” دریغ نکنید، ما در اسرع وقت پاسخگوی شما (با کمال میل) خواهیم بود.

شما مایل به دریافت هستید بهترین مقالات ما ?

(در هر زمان می توانید اشتراک خود را لغو کنید.)




منبع