(+ مزایا، موارد استفاده در تجارت و سوالات متداول)


منشور گرافیکی سندی است که هویت گرافیکی یک شرکت، یک سازمان یا یک فرد را مشخص می کند. به طور کلی شامل دستورالعمل‌هایی در مورد استفاده از لوگو، رنگ‌ها، حروف چاپی و سایر عناصر بصری شرکت است و امکان شناسایی سریع آن توسط مصرف‌کنندگان را فراهم می‌کند.

در اینجا یک تعریف ساده و کاربردی از منشور گرافیکی و همچنین مزایای اصلی آن برای شرکت ها. ما همچنین دلایل خوبی برای بررسی دقیق تر به شما ارائه خواهیم کرد (اگر قبلاً این کار را نکرده اید). در پایان مقاله نیز تعدادی پاسخ به سوالات متداول در مورد آن را به شما ارائه خواهیم داد هویت بصری شرکت

منشور گرافیکی
منشور گرافیکی

تعریف منشور گرافیکی: به سادگی چیست؟

منشور گرافیکی است سندی که استانداردهای گرافیکی را تعریف می کند برای استفاده برای یک تجارت، سازمان یا پروژه. این شامل استفاده از لوگو، تایپوگرافی، رنگ ها و غیره است.

او اجازه می دهد یک هویت بصری منسجم و یکپارچه ایجاد کنید برای یک کسب و کار یا سازمان

3 مزیت اصلی استفاده از منشور گرافیک شرکتی چیست؟

  1. ایجاد یک منشور گرافیکی می تواند کمک کند ایجاد و حفظ یک تصویر حرفه ای برای یک شرکت این یک رسانه ارتباطی است که به شما امکان می دهد تصویر برند خود را به تفصیل بیان کنید.
  2. همچنین می تواند کمک کند ایجاد حس وحدت و انسجام در یک سازمان، و شناسایی و به خاطر سپردن یک کسب و کار را برای مشتریان آسان تر می کند.
  3. از طرح های شرکتی نیز می توان استفاده کرد پیام هایی در مورد ارزش ها و فرهنگ یک شرکت برقرار کنید.

چرا هویت برند مهم است؟

داشتن هویت برند تعریف شده مهم است زیرا به ایجاد یک هویت بصری برند، قابل تشخیص و منحصر به فرد برای یک شرکت، محصول یا خدمات کمک می کند. ابزاری ضروری برای تضمین هماهنگی همه رسانه های ارتباطی و ثبات تصویر برند است.

معمولاً از یک لوگو، طرح رنگ و تایپوگرافی تشکیل شده است. همچنین ممکن است شامل عناصری مانند تصاویر یا الگوها و همچنین قوانینی در مورد نحوه استفاده از این عناصر باشد.

منشور گرافیکی مهم است زیرا به مشتریان اجازه می دهد بلافاصله شرکت یا محصول خود را بشناسید. مشتریان احتمالاً کسب و کاری را با هویت بصری ثابت و به خوبی به یاد می آورند…

همچنین به استاندارد کردن روش استفاده از عناصر مختلف هویت بصری کمک می کند تا یک نمای کلی منسجم ایجاد شود.

3 نمونه استفاده از منشور گرافیکی در تجارت

منشور گرافیکی سندی است که هویت یک شرکت، ظاهر بصری و دستورالعمل های ارتباطی آن را تعریف می کند.

شما مایل به دریافت هستید بهترین مقالات ما ?

(در هر زمان می توانید اشتراک خود را لغو کنید.)

این تضمین می کند که تمام اسناد تولید شده توسط شرکت، اعم از داخلی یا خارجی، ظاهر و کاربرپسندی داشته باشند که دارای گرافیک یکسانی هستند.

در اینجا چند نمونه از نحوه استفاده از منشور گرافیکی در یک شرکت آورده شده است:

  1. تعریف کردن لوگو، رنگ ها و تایپوگرافی شرکت را انتخاب کنید.
  2. دستورالعمل ها را ایجاد کنید نحوه استفاده از نام و لوگوی شرکت در رسانه های ارتباطی مختلف مانند کارت ویزیت، لوازم التحریر، وب سایت و غیره.
  3. الگوهای سند ایجاد کنید و مواد بازاریابی رایج، مانند بروشور، بروشور، ارائه و غیره.

منشور گرافیکی که در ویدیو توضیح داده شده است:

برخی از سوالات متداول در مورد منشورهای گرافیکی:

عناصر تشکیل دهنده یک منشور گرافیکی کدامند؟

یک منشور گرافیکی باید از چندین عنصر تشکیل شده باشد که هویت بصری یک شرکت، یک برند یا یک محصول را مشخص می کند. در میان این عناصر، ما به طور خاص پیدا می کنیم: لوگو، رنگ، تایپوگرافی (فونت ها)، طرح و غیره.

منشور گرافیکی باید چه مسائلی را رعایت کند؟

منشور گرافیکی سندی است که استانداردهای تصویری یک شرکت یا سازمان را توصیف می کند. نشان دهنده هویت برند است. می‌توان از آن به‌عنوان راهنمایی برای کارمندان، فریلنسرها یا آژانس‌های خارجی که از طرف کسب‌وکار تصاویر بصری ایجاد می‌کنند، استفاده کرد.

چالش های ایجاد یک منشور گرافیکی این است که اطمینان حاصل شود که درست است کامل اما مختصر، و او وفادارانه تصویر برند شرکت را منعکس می کند.

همچنین مهم است که اطمینان حاصل شود که منشور برای کسانی که از آن استفاده می کنند در دسترس و قابل درک است.

چگونه تصاویر مناسب را برای ادغام در منشور گرافیکی خود انتخاب کنیم؟

هنگام ایجاد یک منشور گرافیکی، مهم است که تصاویری را انتخاب کنید که با لحن و پیام کلی برند مطابقت داشته باشند.

تصاویر باید با کیفیت بالا و از نظر بصری جذاب باشند و به تقویت هویت برند کمک کنند.

هزینه ایجاد یک منشور گرافیکی چقدر است؟

پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد، زیرا به عوامل مختلفی مانند پیچیدگی طراحی، تجربه طراح و بازه زمانی که پروژه باید در آن تکمیل شود بستگی دارد.

با این حال، به عنوان نشانه، می توانید انتظار داشته باشید که بین 500 تا 5000 یورو برای یک کارت گرافیک حرفه ای بپردازید.

چه کسی معیارهای منشور گرافیکی یک شرکت را تعریف می کند؟

منشور گرافیکی یک شرکت مجموعه ای از قوانین است که عناصر گرافیکی مورد استفاده برای نمایندگی شرکت را تعریف می کند. معمولاً توسط یک طراح گرافیک توسعه داده می شود و باید توسط مدیر شرکت تأیید شود. منشور گرافیکی ابزاری ضروری برای تضمین یکنواختی وجهه شرکت و اطمینان از رعایت قوانین یکسان کلیه رسانه های ارتباطی (وب سایت، کارت ویزیت، بروشور، اسناد رسمی و غیره) است.

برای ایجاد منشور گرافیکی از چه نرم افزاری استفاده کنیم؟

نرم افزارهای مختلفی وجود دارد و اینکه کدام یک از آنها استفاده شود بستگی به ترجیحات شخصی و نیازهای خاص پروژه دارد. با این حال، برخی از نرم افزارهای محبوب برای ایجاد نمودارهای گرافیکی عبارتند از Adobe Photoshop، Adobe Illustrator و Inkscape.

چگونه یک منشور گرافیکی به سرعت در Canva بسازیم؟

Canva یک پلتفرم عالی برای ایجاد گرافیک زیبا است. با دنبال کردن مراحل زیر می توانید یک منشور گرافیکی به سرعت و به راحتی در Canva ایجاد کنید:

  1. یک مدل انتخاب کنید : Canva طیف وسیعی از الگوها را ارائه می دهد که از بین آنها می توانید یکی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.
  2. مدل خود را سفارشی کنید : هنگامی که یک الگو را انتخاب کردید، می توانید آن را مطابق با نام تجاری خود سفارشی کنید. می‌توانید عکس‌ها، آرم‌ها و فونت‌های خود را اضافه کنید و رنگ‌ها را مطابق با پالت برند خود تغییر دهید.
  3. پمنشور خود را فراموش کنید : وقتی از طراحی خود راضی هستید، فقط دکمه “انتشار” را بزنید و راهنمای سبک شما آنلاین خواهد شد!

آیا می توانیم بدون داشتن منشور گرافیکی یک لوگو ایجاد کنیم؟

در مورد ایجاد یک لوگوی حرفه ای، توصیه می شود همیشه لوگو را با منشور گرافیکی ایجاد کنید.

آیا می توان منشور گرافیکی آن را اصلاح کرد؟

بله، امکان تغییر آن کاملا وجود دارد. اما مراقب باشید که به هیچ وجه عبور نکنید تا مشتریان خود را که شما را با هویت بصری خاصی می شناسند بی ثبات نکنید.

چرا تغییر منشور گرافیکی می تواند جالب باشد؟

دلایل زیادی برای تغییر منشور گرافیکی شما وجود دارد. شاید منشور فعلی شما قدیمی باشد، یا شاید بخواهید هویت برند خود را تازه کنید. منشور گرافیکی جدید می تواند به شما کمک کند ارتباط موثرتری برقرار کنند با مخاطبان خود، و می توانید برند خود را بیشتر شناسایی کنید.

اگر این تعریف منشور گرافیکی شما آن را دوست داشتید، از اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاری آن دریغ نکنید در خبرنامه دیجیتال ما مشترک شوید برای دریافت مقالات بعدی ما

همچنین می توانید بهترین مقالات ما را از طریق فید RSS ما دنبال کنید: (فقط آن را در فیدخوان RSS مورد علاقه خود (مثلاً Feedly) قرار دهید).

ما همچنین در لینکدین، توییتر، فیس بوک و یوتیوب فعال هستیم.

برای هر گونه سوال مرتبط با هویت بصری یک شرکت، برای ارسال نظرات خود از قسمت “نظرات” دریغ نکنید، ما در اسرع وقت پاسخگوی شما (با کمال میل) خواهیم بود.

شما مایل به دریافت هستید بهترین مقالات ما ?

(در هر زمان می توانید اشتراک خود را لغو کنید.)




منبع